Током пандемије "експлодирала" продаја одевног предмета који је одавно изашао из моде

© Depositphotos.com / StockassoНесаница - илустрација
Несаница - илустрација - Sputnik Србија, 1920, 16.02.2021
Пратите нас
Прошла је година била тешка за индустрију одеће, која је забележила пад продаје за око 17 посто, према Еуромонитору, а и будућност је неизвесна.

Европски и амерички ланци трговина одећом не успевају да се реше залиха и смањују наруџбе пролећних колекција, а погони у Бангладешу узалуд чекају наруџбе, јер у “ковид-свету” се највише траже – пиџаме.

Неки ланци још нису успели да се реше прошлогодишње одеће, која би у нормалним временима “планула” на распродајама. Британски "Примарк" има тако на складишту колекцију за пролеће/лето 2020, вредну 150 милиона фунти, и 200 милиона фунти вредну колекцију за јесен/зиму.

У консултантској кући "Мек Кинси" вредност непродате одеће у свету, у трговинама и у складиштима, процењују на 140 до 160 милијарди евра, што је изнад двоструко више од нормалне вредности. Британски "Марк&Спенсер" и немачки "Хуго Бос" наручили су за овогодишњу пролећну колекцију мање одеће него што је уобичајено.

Проблеми се преливају на велике произвођаче одеће, попут Бангладеша, који се увелико ослања на извоз текстила. Фабрике се боре да остану отворене.

Бангладешко "Удружење произвођача и извозника одеће" спровело је анкету у педесет фабрика и утврдило да су ове сезоне примили 30 посто мање наруџби него иначе, а нови проблеми су стигли у јануару са новим мерама блокаде.

Прошла година је била тешка за индустрију одеће, а предвиђања за ову нису много “блиставија”. Процене за 2021. годину крећу се од песимистичних "Мек Кинсијевих" предвиђања да ће пасти 15 одсто, до Еуромониторових процена да ће се смањити “само” 11 одсто.

Међутим, какво такво олакшање донела је популарност пиџама током блокаде.

“Ако желите знати што се носи у Великој Британији – у моди су опет пиџаме”, рекао је у јануару извршни директор "Марк&Спенцера".

Хуго Бос је алудирао на исти феномен, смањивши понуду класичне пословне одеће и проширивши ону за дом и слободно време, преноси Бизлајф писање Пословног дневника

Неким произвођачима то је слаба утеха јер, како кажу, “потражња за пиџамама никада није била већа, али не могу сви правити пиџаме”.

 

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала