Проблеми су настали када је Немачка увела нове мере за улазак у земљу које подразумевају обавезно ПЦР тестирање и за све возаче камиона који су боравили или пролазили кроз Чешку, Словачку и делове Аустрије, што до сада није био случај, чак ни током ванредног стања у марту прошле године. Због тога наши возачи сатима чекају тестирање и резултате, како би могли да стигну на дестинацију у Немачкој, објавила је Привредна комора Србије.
Какви услови важе на граници са Немачком, најбоље илуструје пример возача из Србије са словачко-немачке границе, који је у уторак у 14 сати стао у ред за тестирање, а тестирање је завршио после готово 15 сати, у среду у 4.30.
Због увођења нових мера које прете да блокирају транспорт не само из Србије већ и читаве Европе, председник Привредне коморе Србије Марко Чадеж упутио је писмо немачком државном секретару у Министарству саобраћаја и дигиталне инфраструктуре Штефану Билгеру у коме тражи разрешење ове ситуације због које трпе и многе друге земље Европе.
Slike sa granica, redovi u kojima stotine vozača stoje više sati po izuzetno lošem vremenu čekajući na testiranje, zaista su zabrinjavajuće... @cadezmarko #privrednakomorasrbije #transport #nemacka #evropa #srbija pic.twitter.com/zgJJJVAbNr
— Privredna komora SRB (@Privrednakomora) February 17, 2021
„Последња мера коју је увела Република Немачка, а која се односи на сва лица која улазе у Немачку (укључујући и професионалне возаче) која су боравила или пролазила кроз Словачку и Чешку и део Аустрије, а којом се уводи обавеза регистрације и достављање негативаног теста на ковид-19, у неким случајевима упућивање у карантин, довела је до изузетно компликоване ситуације и великих застоја у транспорту робе ка Немачкој“, наводи Чадеж.
Он истиче да су „слике са граница, редови у којима стотине возача стоје више сати по изузетно лошем времену, чекајући на тестирање заиста забрињавајуће“.
„На овај начин изложени су већем ризику од заражавања него када су били у својим кабинама камиона. Током читаве пандемије, која траје већ тешких годину дана, професионални возачи су били изузети од свих мера рестрикције. И управо то је допринело да у тешким околностима, не дође до застоја у снабдевању робом. Транспорт робе, као жила куцавица сваке привреде, не сме стати, и он се одвијао у свим условима“, наводи Чадеж.
Председник ПКС подсећа на препоруке о координираном приступу држава чланица ЕУ на рестриктивну слободу кретања у Унији изазвану пандемијом ковид-19 од 28. јануара.
„Савет ЕУ је још једном ставио акценат својих препорука и на саме транспортне раднике. Надамо се да ће Немачка пронаћи начина да размотри препоруке Савета ЕУ у делу који се односи на изузимање транспортних радника од захтева који се односе на карантин и обавезан негативни ПЦР тест, уз доказ о негативном брзом антиген тесту. На овај начин додатно би се оснажило неометано функционисање Зелених коридора ЕУ и снабдевање јединственог тржишта ЕУ“, наводи Чадеж.
Прочитајте још:
- Потпуни хаос: 10.000 камионџија и даље чека да уђе у Француску, сукобили се с полицијом /видео/
- Аутобуски превозници у тешком ћорсокаку: Све мање путника, а трошкови расту – посао пред пуцањем
- На западу смрзавање, на југу пролеће: Поларни вртлог изазвао хаос у Немачкој