00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ДОК АНЂЕЛИ СПАВАЈУ
16:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Андреј Бели“
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
Кад ликови из романа одлуче да убију писца
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Очекујем експлозију медаља у атлетици, Ивана није рекла последњу реч
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Навали народе: Украјина на распродаји
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Нова мука за возаче у Србији: Више од 100.000 возила неће моћи да прође технички преглед

CC0 / Pixabay/Free-Photos / Аутомобилска гума
Аутомобилска гума - Sputnik Србија, 1920, 17.02.2021
Пратите нас
Катализатори би могли да буду веома тражена роба и уносан бизнис када се од 5. јула пооштри технички преглед према изменама Закона о безбедности у саобраћају. Према првим проценама, више од 100.000 возила неће моћи да се региструје због непрописне количине издувних гасова, тачније због неисправног катализатора или недостатка овог уређаја.

Цена катализатора креће се од 50 до чак 1.500 евра зависно од тога да ли је универзалан, заменски или оригиналан, то јест зависно од марке аутомобила, пише Блиц. 

Знак Мерцедеса - Sputnik Србија, 1920, 04.01.2021
Освета отпуштеног радника: Багером уништио 50 возила /фото/

Да је реч о потенцијално профитабилном послу доказује и акција МУП-а прошле недеље у Зрењанину током које су полицајци ухапсили четири особе због сумње да су са четири аутомобила украле катализаторе, а са три возила покушале да их украду.

Дакле, и лопови се спремају за почетак масовне потражње за катализаторима на српском тржишту. Наравно, до те потражње ће доћи ако МУП остане при одредби закона да од 5. јула технички преглед неће моћи да прођу возила која емитују непрописну количину издувних гасова. Због тога велики број власника возила стрепи од тог датума јер имају неисправан катализатор или уопште немају овај уређај.

На бензинцима катализатор се квари због више фактора: запрљаности због лошег бензина, грешке у раду ламбда сонде, уласка уља и антифриза у катализатор, дотрајалих свећица и каблова или замора материјала. Приликом квара, власници возила најчешће нису поправљали катализатор већ су га једноставно одстрањивали.

"Најмање 100.000 возила у Србији има проблема са издувним гасовима. Реч је о аутомобилима чији је катализатор зачепљен, извађен или је замењен лонцем или цевљу. Многи власници возила ваде катализатор како би и уштедели гориво. Међутим, питање издувних гасова није само питање катализатора", упозоравају у једном ауспух сервису.

Како кажу, аутомобил може емитовати непрописну количину издувних гасова чак и када има исправан катализатор.

"Ако је мотор лош и, на пример, троши литар уља на 10.000 километара, онда катализатор ту не може ништа да помогне. Зато би било добро да МУП прецизира шта ће се конкретно радити на техничком прегледу у вези са издувним гасовима од 5. јула. Да ли ће се тражити да возило емитује прописану количину издувних гасова или само да има исправан катализатор", наводе у сервису за Блиц. Због тога многи сервиси одлажу све послове у вези са катализатором. 

Возач - илустрација - Sputnik Србија, 1920, 15.12.2020
Важни савети за возаче: Како избећи преваре у ауто-сервису

Распон цена катализатора је веома велики.

"Најефтинији су универзални катализатори који коштају од 6.000 до 12.000 динара и могу да трају од 50.000 до 100.000 пређених километара. Затим, имате заменске катализаторе који се увозе из иностранства, као што су, рецимо, "имасаф" катализатори, чија се цена у зависности од возила креће од 200 па до неколико стотина евра. Коначно, постоје оригинални катализатори, који могу да коштају и по 1.500 евра. Код појединих возила катализатор мора да се мења заједно са граном мотора, што додатно утиче на цену", објашњавају у сервису.

"Зависно од модела, катализатори могу стајати на различитим местима, али најчешће су на издувној грани мотора или испред предњег лонца, на средини аутомобила. Ако је звук туп када се металним предметом удари у катализатор, то значи да је садржај катализатора пун. У случају да катализатор звони, значи да је шупаљ, односно да не ради", истичу у сервису и додају да недостатак катализатора може да сигнализира и жута лампица на инструмент табли, познати "чек енџин".

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала