Упркос релативно малом броју ових аутомобила, „Хјундаијев“ опозив један је од најскупљих у историји, сигнализирајући да би кварови на електричним аутомобилима могли да створе позамашне трошкове за произвођаче аутомобила — барем у блиској будућности.
Повлачење ће компанију коштати милијарду корејских вона, односно 900 милиона долара.
Просечни трошак по возилу износи 11.000 долара, што је, како наводе амерички медији, астрономски висок број, пренео је Б92.
Замена целе батерије крајња је мера која захтева сличну количину посла и трошкова као замена целог мотора традиционалног аутомобила с унутрашњим сагоревањем.
Врло мало опозива аутомобила на бензински погон захтева замену целог мотора. Један од ретких изузетака био је опозив 785 спортских аутомобила Порше 911 ГТ3 из 2014. године. Порше није објавио трошкове тог опозива, али је сигурно био скупљи по возилу од овог случаја Хјундаија.
Ипак, опозив који кошта више од 11.000 долара по возилу изузетно је редак. Прецизне бројке нису доступне јер већина произвођача аутомобила не открива трошкове својих опозива.
Будући да је у употреби више аутомобила на бензински погон него електричних возила, укупни трошак тих опозива лако може премашити 900 милиона долара.
На пример, „Џенерал Моторс“ недавно је наплатио 1,2 милијарде долара трошкова за замену ваздушних јастука Таката, али то је покривало 7 милиона возила, што значи да је опозив коштао мање од 200 долара по возилу.
Прочитајте још: