Алармантни подаци: Биће то генерације и генерације деце

© Depositphotos.com / ArturVerkhovetskiyШкола - илустрација
Школа - илустрација - Sputnik Србија, 1920, 11.03.2021
Пратите нас
Скоро сви показатељи који мере развој деце и адолесцената су назадовали током пандемије вируса корона, што може имати трајне последице за целе генерације.

„Повећао се број изгладнеле, изоловане, злостављане и деце која живе у сиромаштву или су присиљена на брак“, рекла је директорка УНИЦЕФ-а Хенриjета Форе.

„Истовремено, смањио се приступ образовању, могућностима социјализације и основним услугама као што су здравље, прехрана и заштита. Све указује на то да ће деца трпети последице пандемије у годинама које долазе“, додала је она.

Она је зато позвaлa све да ставе управо децу у средиште напора за опоравак, дајући предност поновном отварању школа и пружајући социјалну заштиту породицама, укључујући и новчане трансфере како би се избегла изгубљена генерација.

УНИЦЕФ наводи и низ алармантних података. Иако је пандемија највише погодила старије особе, деца и адолесценти млађи од 20 година представљају 13 посто од 71 милиона случајева вируса корона идентификованих у 107 земаља који пружају податке према доби.

У земљама у развоју пројекције УНИЦЕФ-а показују пораст сиромаштва деце за 15 одсто. Шест до седам милиона деце више могло би патити од неухрањености, што је пораст од 14 посто, а што би могло да доведе до тога да имамо и више од 10.000 додатних смртних случајева месечно, углавном у субсахарској Африци и Јужној Азији, преноси Б92.

За 168 милиона школараца широм света школе су затворене готово годину дана. Барем трећина оних чије су школе затворене нема приступ интернет образовању. Најмање једно од седморо деце и адолесцената било је подвргнуто мерама затварања већи део прошле године, наглашавајући тескобу, депресију и изолацију.

Вирус корона је такође довео до обуставе кампања вакцинације против других болести, почевши од богиња, у 26 земаља, што је додатно повећало претње здрављу неимунизованих људи, пренео је портал.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала