Предлог „Росатома“ дошао је неколико дана након што је контејнерски брод од 400 метара запео у кључном морском пролазу за глобалну трговину. Страхује се да ће инцидент повећати трошкове испоруке роба због прекида ланаца снабдевања који повезују Европу и Азију.
У серији твитова, „Росатом“ је навео три разлога зашто се руска стратешка арктичка рута бродова сматра одрживом алтернативом. Први је произашао из података праћења брода који су показали да је брод исцртао џиновски фалус у Црвеном мору пре него што се заглавио. Руска државна корпорација је истакла да Северни морски пут нуди много више простора за „цртање несташних слика“ уз помоћ џиновског теретног брода, преноси РТ.
Thread: reasons to consider Northern Sea Route as a viable alternative to the Suez Canal Route
— Rosatom Global (@RosatomGlobal) March 25, 2021
1. Way more space to draw peculiar pictures using your giant ships https://t.co/SqcMmlC0K8
„Росатом“ је навео да ће његова флота нуклеарних ледоломаца, која је највећа на свету, лако ослободити било које пловило оковано у лед. Твит је илустрован сликом на којој се види како ледоломци „Росатома“ спасавају теретни брод заробљен у леду ове зиме.
2. If you get icebound, we have icebreakers, well to break the ice https://t.co/fJWWmToXD1
— Rosatom Global (@RosatomGlobal) March 25, 2021
Арктичком флотом „Росатома“, која укључује пет ледоломаца на нуклеарни погон, брод-контејнер и четири сервисна пловила, управља „Росатомфлот“ са седиштем у руском лучком граду Мурманску. Ледоломци се користе за пловидбу и спасилачке операције дуж Северног морског пута.
У трећем твиту „Росатом“ је објавио чудан гиф са главним ликом из америчке шпијунске комедије „Остин Пауерс: Међународни мистериозни човек“ из 1997. године, приказујући Пауерса заглављеног у шатл вагону који се креће напред-назад у уском тунелу.
3. You might get stuck in the Suez Canal for days pic.twitter.com/Z6slwdyq53
— Rosatom Global (@RosatomGlobal) March 25, 2021
Руске власти су недавно прогласиле развој Северног морског пута за један од кључних стратешких приоритета државе.
У јануару је министар за националне ресурсе и животну средину Дмитриј Кобилкин рекао да ће транспорт терета у најсевернијим територијалним водама Русије достићи 80 милиона тона већ 2024. године.
Кроз руски Арктик пружа се најкраћа поморска рута која повезује Европу и Азију. Ледени пловни пут пролази кроз неколико мора Северног леденог океана, укључујући Баренцово море, Карско море, Лаптевово море, Источно сибирско море, Чукчијево море и делимично Берингово море у Тихом океану.
Suez Canal to be blocked for days over a container ship ran aground. Bloomberg says some 42 vessels are waiting for the ship to be re-floated. BTW, trip from Murmansk (Russian city near Norway) to Japan on the Northern Sea Route is 5770 miles & 12 840 miles through the Suez Canal pic.twitter.com/DLmzrc7rdO
— Rosatom Global (@RosatomGlobal) March 24, 2021
„Росатом“ је у одвојеном твиту навео да је „путовање од Мурманска до Јапана Северним морским дуго путем 5.770 миља у односу на 12 840 миља кроз Суецки канал“, додајући да египатска рута може бити блокирана данима, преноси РТ.