Уколико аутомобили због преправки додатно загађују ваздух, неће проћи технички преглед, и мораће да поседују катализаторе и ДПФ филтере.
Приликом техничког прегледа код возила са дизел мотором биће провераван садржај чађи у издувним гасовима, док код бензинских мотора пажња ће се посветити садржају угљен-моноксида. Уколико возило има неисправне катализаторе и ДПФ филтере, неће моћи да буде регистровано, пишу Новости.
Према Правилнику о подели моторних и прикључних возила и техничкој исправности, строжи стандарди важиће за сва возила која су у Србији први пут регистрована после 1. марта 2014. у односу на она регистрована пре овог датума.
Тако бензински мотори, први пут регистровани до овог датума, морају имати мање од 4,5 одсто угљен-моноксида, при броју обртаја на празном ходу мотора. Возила која су први пут регистрована после 1. марта 2014. године морају имати мање од 3,5 одсто угљен-моноксида.
У Србију се годишње увезе и до 150.000 половних аутомобила. Не постоје прецизни подаци, али се отприлике око 2.300.000 возила годишње региструје, а њихова просечна старост је око 15-16 година.