00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Пада ли Вашингтонски споразум на првој кривини пута Јариње - Косовска Митровица

CC0 / Pixabay / Градња ауто-пута
Градња ауто-пута - Sputnik Србија, 1920, 02.04.2021
Пратите нас
Хоће ли Вашингтонски споразум пасти иза прве кривине пута Јариње – Косовска Митровица, упркос договору са америчким фондом за развој да се ради на четири регионална пројекта која би Косово и Метохију требало да премреже савременим саобраћајницама. Да ли ће политика Приштине поново, као у случају увођења такси, бити на штету обичног човека.

Одговор на то питање, по оцени доброг познаваоца прилика на Косову и Метохији Небојше Човића, добићемо од нове америчке администрације.

Хоће ли на путу Јариње-Косовска Митровица пасти Вашингтонски споразум

На најаву председника Србије Александра Вучића да би обнова пута Јариње – Косовска Митровица требало да почне за месец дана, Приштина је одмах одговорила да Србија не може тиме да се бави јер је то у надлежности косовских власти.

„Такве изјаве Владе Србије су безобзирне и било каква евентуална акција у вези с тим је неприхватљива за Републику Косово", наводи се у саопштењу такозване косовске владе.

Пут Јариње – Косовска Митровица, дугачак 61 километар, један је од четири регионална пројекта на којима, како је најављено још у септембру прошле године, заједнички раде посебан тим Минситарства грађевинарства, саобраћаја и инфарструктуре Србије и амерички развојни фонд.

Тај фонд, односно америчка Међународна развојна финансијска корпорација  (ДФЦ), у Београду је прошле године отворила канцеларију, а на бази Вашингтонског споразума којим је предвиђено 3,7 милијaрди евра инвестиција у изгрaдњу путева и пруга на повезивању Београда и Приштине.

Шта ће Бајден са Трамповим фондом за развој

Реч је о изградњи аутопута Ниш-Мердаре-Приштина, дугог 100 километара, изградњи аутопута Бујановац-Кончуљ-Гњилане-Штрпце од 78 километара, затим саобраћајници Рашка-Јариње-Косовска Митровица дугој 61 километар, као и  рехабилитација пута Рибариће-Брњак-Зубин Поток у дужини од 28 километара.

На питање, може ли ишта бити од тих пројеката после оваквог реаговања Приштине, Човић  за Спутњик подсећа да је амерички развојни фонд основала бивша администрација Доналда Трампа.

„Да ли ће тај фонд сада подржати нова Бајденова администрација то не знам, иако мислим да има великог резона да се сарађује са фондом за развој САД. Али, то је Трампова творевина и колико сам видео за ово време како је Бајден преузео председничко место у Америци, он елиминише сва та Трампова достигнућа и иновације“, напомиње некадашњи шеф Координационог центра за Косово и Метохију.

Приштину не занима шта треба народу

© AP Photo / Visar KryeziuОдговор приштинских власти на Вучићеву најаву обнове пута Јариње-Косовска Митровица јасно показује да простора за компромис и договор неће бити.
Пада ли Вашингтонски споразум на првој кривини пута Јариње - Косовска Митровица - Sputnik Србија, 1920, 02.04.2021
Одговор приштинских власти на Вучићеву најаву обнове пута Јариње-Косовска Митровица јасно показује да простора за компромис и договор неће бити.

Осврћући се на реакцију приштинских власти он сматра да је она недвосмислено јасна.

„Ово како је реаговала такозвана влада на простору Косова и Метохије показује да ту нема простора за некакве компромисе и договоре. Њих очигледно не интересује ни слобода кретања, ни нормалан проток људи и робе, иако грађани који живе на Косову и Метохији због тога највише испаштају“, истиче наш саговорник.

Сасвим је нормално, каже, да се направи добра путна мрежа на комплетном простору Републике Србије, па и на простору њене јужне покрајине Косова и Метохије и да се та мрежа веже и за Северну Македонију и за Црну Гору и за Албанију, да се направи нормалан проток и људи и робе. То је, како додаје, и услов да би још боље могли да разрадимо идеју такозваног малог Шенгена.

Човић подсећа да када Албанци са Косова и Метохије одлазе у САД то чине Ер Србијом која из Београда лети за Њујорк. И када им требају друге погодности не либе се и не размiшљају о томе шта је Србија. Када њима одговара онда користе сва права која имају сви грађани Србије, што значи да признају Републику Србију. Србија је и сaда пружила руке, што је изузетно добро да се инвестира у све те путне правце, истиче наш саговорник.

Одлучиће Американци

„Видећемо шта ће Американци рећи на све то, а и шта ће рећи њихов други главни ментор у последњих неколико година – Немци, који не знам какав имају геополитчки интерес да у овом региону стално стимулишу оне који не размишљају о перспективи живота, а ми овде треба да живимо сви заједно, да грађанима буде боље, да им расте стандард“, каже Човић.

На питање, може ли амерички фонд за развој који чине мултинационалне компаније које су обезбедиле средства за ове путне пројекте да изврши притисак, он је мишљења да могу.

„Америка има приступ да је профит на првом месту и ако виде да ту има профита, као што то вероватно јесте случај, могуће је да ће извршити притисак. Сад, колики ће степен тог притиска бити на званичнике у Стејт дипартменту и Белој кући, то ћемо да видимо“, каже Човић, али и додаје шта још притиска Америку.

Овај проблем је, ипак, геополитчки и Американци ће све потенцијале искористити да покушају да се овде наметну и са овог простора избаце и неутралишу утицај и Кине и Русије. Њихова политика се, како подсећа,  заснива на сталном прављењу параноје у односу на, како га они називају, малигни утицај Русије и Кине, упркос томе што тај утицај, за разлику од америчког, овом региону није послао бомбе.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала