00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
Свет настао испод Гогољевог шињела
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Реалност је да се Партизан и Звезда боре за место у плеј-ину
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Розанов“
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
Ауторска емисија Љубинке Милинчић
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Где завршава отпад из ЕУ?

CC0 / Pixabay / Гробље аутомобила
Гробље аутомобила - Sputnik Србија, 1920, 21.04.2021
Пратите нас
У 2020. години, извоз отпада из Европске уније у земље које нису чланице ЕУ достигао је 32,7 милиона тона. Како показују подаци Евростата, то је повећање од три четвртине, односно 75 одсто од 2004. године.

Са друге стране, увоз отпада из земаља које нису чланице ЕУ смањио се за 10 одсто од 2004. године, а 2020. је износио 16 милиона тона.

Турска - главна дестинација

Турска је главна дестинација за отпад извезен из ЕУ, са обимом од 13,7 милиона тона извезених током прошле године, што је више него три пута више него 2004.

Друга дестинација је Индија, која је „примила“ скоро 2,9 милиона тона отпада из ЕУ током 2020. године.

Следи Уједињено Краљевство са 1,8 милиона тона, Швајцарска са 1,6 милиона тона, Норвешка са 1,5 милиона тона, Индонезија и Пакистан - обе земље са 1,4 милиона тона.

Последњих година, Пакистан је порастао као дестинација за отпад из ЕУ, са обимом који је повећан са 0,1 милиона тона колико је износио 2004. године, на 1,4 милиона 2020. године.

Оно што је оштар контраст томе јесте да је извоз отпада из ЕУ у Кину опао од 2009. године када је износио 10,1 милион тона, на 0,6 милиона 2020. године, преноси Б92.

Отпад од челика и гвожђа чинио је више од пола укупног извоза отпада из ЕУ

У 2020. години, извоз отпада од челика и гвожђа из ЕУ износио је 17,4 милиона тона, што је чинило 53 одсто укупног извоза отпада.

Главна дестинација била је Турска са 11,8 милиона тона. Ова земља је примила више од две трећине (68 одсто) гвозденог отпада из ЕУ.

Са друге стране, ЕУ је увезла 4,1 милион тона гвозденог отпада, од чега је скоро трећина дошла из Уједињеног Краљевства.

Иако на доста мањем нивоу, „солидна“ количина папирног отпада такође је извезена из ЕУ – 6,1 милион тона, што је чинило скоро петину (19 одсто) укупног извоза отпада из ЕУ прошле године.

У Индију је отишло 1,6 милиона тона тог отпада, 1,2 милиона у Индонезију и 0,9 милиона тона у Турску.

Ипак, 2,2 милиона тона је и увезено у ЕУ, од чега је највећа количина, око 0,9 милиона тона, дошла из Уједињеног Краљевства.

Поред гвозденог и папирног отпада, из Европске уније највише се извози пластични отпад (укључујући гуму), бакар, алуминијум и никл, текстилни отпад, дрвни отпад, анимални и биљни отпад, комунални отпад, стаклени отпад, племенити метали, остали отпад.

ЕУ, поред гвозденог и папирног отпада, највише увози дрвни отпад, отпад који се класификује као „остали“, бакар, алуминијум и никл, комунални отпад, анимални и биљни отпад, пластични отпад (укључујући гуму), стаклени отпад, текстилни отпад, племените метале.

Прочитајте и:

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала