00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОРБИТА КУЛТУРЕ
10:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
У којој књижевној епохи живимо
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Живот је као бокс: Научите да примате ударце, али задате победнички
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Пречник страним речима и изразима“
20:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Неко лаже: Трамп или Зеленски
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Лоше вести за потрошаче: Европа мења правило о рекламацијама, да ли то и нас чека

© Sputnik / Сергей Пятаков / Уђи у базу фотографијаПродавница беле технике
Продавница беле технике - Sputnik Србија, 1920, 22.04.2021
Пратите нас
Европска унија променила је правила о рекламацији робе, па ће потрошачима, који су и до сад имали проблема код поврата новца или добијања новог уређаја у случају да су купили неки са недостатком, бити још теже да се изборе с трговцима. Хрватска је већ почела да мења законе да би се ускладила са новим правилима, а таква промена можда чека и Србију.

Измењени закон о обавезним односима ступиће на снагу у Хрватској од јануара 2022. године. Он ће отежати могућност остваривања права на поврат новца или добијање новог уређаја у складу са новим директивама ЕУ.

Према новим правилима, потрошачи у случајевима пријаве недостатка на купљеној роби неће више моћи да бирају између поправке и замене артикла, већ ће трговац аутоматски покварени уређај слати на сервис, а замена ће бити могућа тек у случају ако уређај није могуће поправити, пише хрватски „Јутарњи лист“.

Трговци који су досад потрошачима приликом пријаве недостатка одобравали поврат новца, то од 2022. неће више моћи да чине, јер ће уређај морати прво да шаљу на сервис, а потом да му понуде заменски уређај.

Како је појаснила председница Хрватске удруге за заштиту потрошача Ана Кнежевић, ове измене последица су стратегије ЕУ, која је „одабрала промовисање зелене, циркуларне економије, те смањење отпада насталог као последица честих бацања уређаја који се у случајевима кварова радије елиминишу, уместо да се поправе“.

„Начелно тај став ЕУ да треба смањити отпад те трговце натерати да минимално седам година чувају резервне делове за продате уређаје, није лош, напротив, али сигурно је да ће остваривање права на поврат новца, као и заменског уређаја, за кориснике сада бити много тежи. Мислим да би то дугорочно ипак могло имати добар утицај на произвођаче, јер их се таквом праксом ипак тера да праве боље и квалитетније уређаје, који у себи неће имати уграђене грешке након одређеног броја сати кориштења, а што је сада случај“, рекла је Кнежевић.

Прочитајте још:

 

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала