„Не могу се пронаћи": Русија гради нове тајне подморнице

© Sputnik / Alexei Danichev / Уђи у базу фотографијаМорски дух, невидљива руска подморница
Морски дух, невидљива руска подморница - Sputnik Србија, 1920, 02.05.2021
Пратите нас
Перспективни системи наоружања, бешумност и неприметност су одлике прве серијске дизел-електричне подморнице пројекта 677 „Лада“ која ће бити предата флоти током 2022. године. На њој се радило више од 20 година. Подморница може бити наоружана високопрецизним наоружањем, а њену путању је тешко пратити. Спутњик открива по чему је још јединствена.

„Тешко дете“

Био је план да подморнице „Кронштадт“ и „Велике Луке“ буду предате морнарици 2021. године, али како је објаснио генерални директор „Адмиралитетских бродоградилишта“ Александар Бузаков, због проблема са добављачима рокови су померени. То је потврдио у септембру и шеф „Уједињене корпорације бродоградилишта“ Алексеј Рахманов.  
Кашњења прате пројекат од самог почетка. Радови су почели крајем деведесетих година - тада је постављен камен темељац за подморницу „Санкт Петербург“, која је поринута 2004. године. Међутим, Северна флота је узела подморницу на пробни рад тек 2010. године.
План је био да „Ладе“ замене старе дизел подморнице пројекта 877 „Палтус“. Нове подморнице су мање, што значи да су и мање упадљиве за хидролокаторе. Акустичну неприметност повећава и нестандардна шема за домаћу бродоградњу - подморница са једним трупом. Поред тога, на њима се предвиђа коришћење технологија рeформинга дизел горива за производњу водоника непосредно у самој подморници..
Дизел-електрична подморница Кронштадт пројекта 677 Лада у Санкт Петербургу  - Sputnik Србија, 1920, 09.02.2021
Руска морнарица добија прве подморнице „Лада“ наоружане „Калибрима“
Могуће је и да су рокови неколико пута померани због великог броја нових конструкторских решења и тешкоћа у њиховој реализацији. Током тестирања главног брода настали су озбиљни проблеми са хидро-акустичним комплексом, а недовољна снага пропелерског мотора није дозвољавала да се под водом развије потребна брзина.
Али, у морнарици су чекали на нове дизел-електричне подморнице, зато су уместо „Лада“ наручили за Тихоокеанску флоту шест проверених и квалитетних подморница пројекта 636 „Варшавјанка“.

Опасни „малишани“

По мишљењу експерата „Ладе“ су најсавременије и најперспективније домаће ненуклеарне подморнице.
Без обзира што су малих размера, веома су свестране. Оне могу да се одупру подморницама и бродовима, гађају обалске циљеве, постављају мине, штите обалу од десантних трупа, превозе јединице или специјални терет.
Главна предност им је велика аутоматизација и нечујност, мобилност и окретност, што омогућава да се ефикасно користе у диверзантским и извиђачким операцијама. Опремљене су моћним сонарним системом и са три осетљиве антене: једна се налази на прамцу, две са стране.
Брзина подморнице са око 1,8 хиљада тона депласмана достиже брзину од 20 чворова. Она се креће на дубини до 350 метара, са посадом од 30 људи.
Што се тиче наоружања „Ладе“ су опремљене са 18 торпеда, калибра 533 милиметара. Могу да испаљују и брза противподморничка торпеда „Шквал“, који се крећу брзином до 300 километара на сат. Наравно, „Ладе“ као и многи модерни руски бродови, имају крстареће ракете „Калибр“.
Спуск на воду дизель-электрической подводной лодки Волхов - Sputnik Србија, 1920, 29.01.2021
Завирите у најсавршенију и најтишу подморницу руске флоте /видео/

Неприметна стража

„Лада“ је најновија класа подморница, која је изграђена на претходним пројектима, објашњава за Спутњик председник Сверуског покрета за подршку флоти, капетан првог ранга Михаил Ненашев.
Он је рекао да је „у последњих 15-20 година на подморницама 'Лада' било изведено око 150 радова. Ни на једном пројекту их није било толико. То је велика подводна лабораторија“.
Експерт је нагласио, да „Лада“ у поређењу са претходним пројектима има више торпеда. Захваљујући својим јединственим тактичким и техничким карактеристикама, они су у стању да реше задатке у свим тактичким и стратешким правцима. Поред тога, конструкција подморнице омогућава и постављање ракетних система.
„Бука ових дизел-електричних подморница се може упоредити са шумом мора, а нова хидроакустика јој омогућава да ослушне већи део простора, него што то могу друге подморнице. To je важан податак, јер ће 'Лада' бити базирана на Арктику. Још један плус је њена мала величина, која омогућава коришћење и у плиткој води и на великим дубинама. Атомске подморнице потенцијалног непријатеља се не могу свуда распоредити, али се врло успешно може штитити територија на таквим подморницама као што је „Лада“, рекао је Ненашев.
Руске дизел подморнице су одавно признате као најбоље у својој класи. Шест дизел-електричних подморница класе 636.3 су у Црноморској флоти, а шест ће у наредним годинама бити предате Тихоокеанској флоти. Због своје нечујности и тајанствености НАТО их је назвао „црне рупе“.
Прочитајте још:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала