Лепа вест за возаче: Укидају се ограничења брзине - на којим деоницама ускоро неће „пљуштати“ казне

CC0 / Pixabay / Аутомобил
Аутомобил - Sputnik Србија, 1920, 05.05.2021
Пратите нас
Већ годинама уназад прекорачење дозвољене брзине главни је узрок саобраћајних незгода на нашим путевима, али и најчешћи разлог страдања јер су последице у таквим незгодама по правилу теже.
Јасно је да спорија вожња аутоматски значи мањи ризик, јер се при мањим брзинама углавном све завршава на материјалној штети и лакшим повредама. Међутим, ограничења брзине на многим местима су најблаже речено нелогична и нису одмерена у складу са квалитетом и ширином путева, па се многим возачима дешава да несвесно мало јаче притисну гас и направе прекршај. Понекада заиста није лако возити брзином од 40 километара на сат на путу са две или три траке.
Таквих примера има много по читавој Србији, а у Београду су најупечатљивији на једном делу деонице унутрашњег прстена од Пупиновог моста до Зрењанинског пута и на Мосту на Ади. Тамо су ограничења постављена на 50 км/х, иако је реч о модерним саобраћајницама са широким тракама без пешачких прелаза и без неких ризичних укрштања или, како то стручњаци кажу, конфликтних тачака. Наравно, полицијске патроле ту редовно вребају возаче и пишу казне за прекорачења брзине, али што се тиче обилазнице ка Зрењанину, изгледа да неће још дуго, пишу Новости.
Саобраћајни стручњаци објашњавају да се ограничење на целој деоници од Пупиновог моста ка Зрењанинском путу не може повећати док разделна ограда, која физички раздваја саобраћајне траке у оба смера, не буде постављена читавом дужином пута.
Постављање разделне ограде започето је још пре две године, али је у међувремену дошло до застоја. У градском Секретаријату за саобраћај кажу да су радови прошлог месеца настављени и да су при крају. Преостало је да се заврши још само један део пута у дужини од 3.200 метара на којем треба поставити ограду, после чега ће и ту бити дозвољена брзина од 80 километара на сат.
Полицијске патроле, неким случајем, баш на том месту често знају да контролишу брзину. Међутим, смерови кретања на Мосту на Ади су направљени тако да буду физички раздвојени, а осим заштитне ограде са обе стране, у средини су и трамвајске шине. Нажалост, још се не зна када ће ограничење и ту бити повећано.

До кад важи ограничење у зонама школе?

Многи возачи се питају до којег времена важи ограничење у такозваним зонама школе од 30 км/х, односно да ли је нормално да оно буде на снази свих седам дана у недељи? Разлог за овакве недоумице је потпуно оправдан, с обзиром на то да школе не раде нон-стоп, а поготово не у време епидемије када се велики део наставе одвија на даљину.
Директор Агенције за безбедност саобраћаја Душко Пешић на то каже да ограничење брзине кретања у зонама школе важи од 7 до 21 сат седам дана у недељи, али да је планирана промена и тог правила.
Прочитајте још:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала