„Мобилност и јуришне могућности“: Јединствено руско оклопно возило „Тајфун-ВДВ“
22:00 19.06.2021 (Освежено: 14:48 06.04.2023)
© Sputnik / Grigory Sysoev
/ Пратите нас
Министарство одбране Русије је спремно да прими у своје редове „летеће“ оклопно возило које може да се спушта падобраном - „Тајфун-ВДВ“. Предности возила: моћни модул на даљинско управљање са 30-милиметарским топом, добра управљивост и висока заштита. Користиће га Ваздушно-десантне снаге Русије.
Ваздушно-десантне снаге Русије завршавају тестирања десантног оклопног возила за специјалне намене „Тајфун-ВДВ“, саопштила је прес-служба „крилате пешадије“.
„После испитивања ће бити донета одлука о предаји оклопног возила Ваздушно-десантним снагама и року испорука“, наводи се на сајту Министарства одбране Русије.
Како се наводи, возило ће помоћи ваздушно-десантним јединицама да реализују велики спектар задатака.
Војни експерт Алексеј Хлопотов је објаснио да ово возило представља средњу класу војних оклопних возила: „нешто између тешких камиона и лаких џипова“.
„Најближи пандан му је породица оклопних возила „Тигар“. Ово возило је ниже класе, има слабији оклоп и отпорност на мине. „Тигар“ је слабији и у погледу носивости. „Тајфун-ВДВ“ може да носи и тешко наоружање“, појаснио је Хлопотов.
Оклопно возило 4386 "Тајфун"
© Sputnik / Максим Блинов
/ „Покретљивост и пригушене вибрације“
„Тајфун-ВДВ“ је војно возило које се може спустити падобраном. Направљено је у компанији „Ремдизел“ (Набережние Челни) заштићеном платформом са погоном на сва четири точка 4×4 "КамАЗ-4386" (К-4386).
Према информацијама компаније, уникатност породице возила „Тајфун“ је ојачана заштита против мина, висина и дно у облику латиничног слова V, који расипају енергију експлозије и побољшавају заштиту посаде од гелера.
„Аутомобил је предвиђен како за превоз посаде и војне опреме, тако и за медицинску опрему. Омогућен је десант и експлоатација и у планинским условима на висини до 4.500 метара надморске висине“, наводи се у материјалу „Ремдизела“.
Тежина празног возила К-4386 је 11 тона, а целокупна тежина је 13,5 тона, дужина возила је шест метара, ширина нешто више од 2,5 метра, висина — 2,96 метара, клиренс — 420 милиметара.
Снага мотора је 350 коњских снага, може да пређе са једним резервоаром 1.200 километара, брзина му је 130 км/час, капацитет возила је седам људи. Произвођач наводи да „Тајфун-ВДВ“ може да „превози људе и терет, пружајући висок ниво сигурности“.
„У предњем делу возило има троја врата за возача и три за путнике. Још једна се налазе у задњем делу. Опремљено је независним вешањима на опругама, која обезбеђују лагану вожњу и пригушујуће вибрације“, наводи се на сајту компаније.
Важна предност „Тајфуна-ВДВ“ су велике вучне и динамичке особине, окретност на свим врстама терена.
Аутомобил Плавих беретки може да савлада плићак на реци на дубини око 1,75 метара. Висина зида коју ауто може да савлада је 0,6 метара, ширину рова већу од 0,6 метара, а угао подизања му је већи од 30 степени.
Одличне перформансе у вожњи „Тајфун-ВДВ“ потврдили су специјалисти 3. Централног истраживачког института Министарства одбране Русије током испитивања на југу земље. Заједно са другим перспективним аутомобилима, овај аутомобил је прошао тест за вожњу у прашњавим и планинским условима.
„Током експедиције су спроведена лабораторијска и испитивања на терену. Утврђена је могућност кретања возила у колони по прашини и добра способност кретања по сувом и растреситом песку. Проверена је и температура рада агрегата и система приликом непрекидног марша“, наводи се у материјалу министарства.
Платформа К-4386 омогућава да се на њу инсталира различита опрема и наоружање. На модификацији за Плаве беретке је монтиран управљачки модул са командама на даљину који има 30-милиметарски топ 2А42 и 7,62-милиметарски митраљез ПКТМ као додатно средство за уништавање.
Како наводе експерти, овакво наоружање чини „Тајфун-ВДВ“ једним од најмоћнијих војних оклопних возила у својој класи на свету. Његова техника значајно повећава потенцијал десантно-јуришних јединица „крилате пешадије“.
По својој ватреној моћи „Тајфун-ВДВ“ је близак оклопном возилу БПМ-2, које је такође наоружано 30-милиметарским топом. Међутим, он додатно има и управљачки модул на даљину који је лак и компактан и не заузима много места у унутрашњем простору.
Уредник листа „Независан војни поглед“ Дмитриј Литовкин је обратио пажњу на то да је овај модул значајно побољшава не само ватрене могућности падобранаца, већ и њихову сигурност на бојном пољу.
„Инсталација 30-милиметарског модула повећава мобилност, ударне способности и сигурност војника. Није потребно да се напушта возило из кога се пуца. Истовремено, „Тајфун-ВДВ“ се може користити као стационарна ватрена тачка, када падобранци могу погађати циљеве док су у заклону и ван возила“, рекао је Литовкин.
© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy / Уђи у базу фотографијаМинобацач "Дрок" на оклопном возилу "Тајфун-ВДВ" на Међународном војно-техничком форуму "Армија-2019"
Минобацач "Дрок" на оклопном возилу "Тајфун-ВДВ" на Међународном војно-техничком форуму "Армија-2019"
© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy
/ „Намећу се строги захтеви“
Још једна предност овог оклопног возила је висок ниво заштите. Има оклопно тело, комбиновану заштиту од керамичког оклопа и оклопну капсулу у којој је смештена посада.
Инжењери из Набережни Челни су осмислили и конструкцију точкова.
На дискове се, осим шина, стављају пластичне фелне, захваљујући којима аутомобил може да пређе неколико десетина километара чак и са испумпаним гумама.
Ова особина „Тајфуна-ВДВ“ је проверена током испитивања у граду Кубинке који се налази поред Москве. Тестирање је било у 38. Научно-истраживачком институту за испитивање оклопног оружја и опреме. После пуцања у точкове, оклопно возило је полако, али сигурно прелазило одређену дистанци кроз отопљени и растресити снег.
Возило је успешно прошло и тестирања на опстанак посаде. Како би испитали поузданост оклопне капсуле, специјалисти Министарства одбране Русије су активирали импровизовани експлозивни уређај без граната (СВУ) на „Тајфун-ВДВ“ на висини од око једног метра и у непосредној близини. Такви услови се сматрају најтежим за живот и здравље војника који се налазе у возилу.
Детонацијом је озбиљно оштећена хауба, резервоар и кров. Међутим, лутке, које су имале улогу посаде, су биле неоштећене. Преживео је и мотор „Тајфуна-ВДВ“.
Тестирања су показала да у новом возилу падобранци могу да преживе и у случају детонације директно испод предњег левог точка, односно у близини возача. Како се испоставило, у таквој ситуацији експлозија потпуно уништава точак, али посада остаје неповређена.
Није прецизирано која је муниција коришћена приликом тестирања. У медијима се могу пронаћи подаци, да захваљујући добро осмишљеној конструкцији и новим материјалима, оклопно возило може да спаси живот посади при детонацији експлозива јачине од четири до шест килограма.
Прочитајте још: