Планета Земља се умало преврнула: Неочекивано откриће научника /видео/

© Фото : Youtube/RT/PrintscreenСнимак планете Земље са међународне свемирске станице
Снимак планете Земље са међународне свемирске станице - Sputnik Србија, 1920, 19.06.2021
Планета Земља се у једном тренутку умало „преврнула“ и потом вратила, што се десило пре 84 милиона година, тврде научници у новој студији.
Међународни тим научника у студији објављеној у часопису „Нејчр“ наводи да се Земља нагнула за 12 степени у периоду пре 86 до 79 милиона година, што је довело до тога да се, на пример, Њујорк нађе на данашњем месту Флориде, каже Сара Слоцник, чланица научног тима.
Модел унутрашње структуре Земље - Sputnik Србија, 1920, 14.06.2021
Раст језгра Земље збуњује научнике: Не знају шта је узрок
Научници су анализирали палеомагнетску лаву, као и историјске наслаге кречњака нађене у Италији. Анализа је показала да се Земљина кора помера за око три степена на сваких милион година.
Како су објаснили, после нагињања од 12 степени, наша планета се вратила у првобитну позицију.
„Нисмо очекивали да ћемо открити такав повратни догађај“, казао је Рос Мичел, геофизичар Кинеске академије наука, такође један од аутора студије.
Научници наводе да би наслаге екстремно загрејаног стења у Земљином плашту, које се налазе између спољашњег језгра и Земљине коре, могле да буду узрок овог догађаја.
Друга хипотеза је да су за нагињање Земље одговорна померања тектонских плоча, што је могло да промени баланс планете, каже Рос Мичел.
Прочитајте још: