https://sputnikportal.rs/20210627/ne-treba-podlegati-razlicitim-spekulacijama-ruski-ambasador-o-izgradnji-novog-kanala-u-turskoj-1125755916.html
Не треба подлегати различитим спекулацијама: Руски амбасадор о изградњи новог канала у Турској
Не треба подлегати различитим спекулацијама: Руски амбасадор о изградњи новог канала у Турској
Канал "Истанбул" који треба да повеже Црно и Мраморно море неће променити међународно-правни режим конвенције из Монтреа, изјавио је руски амбасадор у Турској... 27.06.2021, Sputnik Србија
2021-06-27T09:44+0200
2021-06-27T09:44+0200
2021-06-27T09:50+0200
русија
свет
вести
турска
/html/head/meta[@name='og:title']/@content
/html/head/meta[@name='og:description']/@content
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/06/1a/1125748351_0:419:2730:1963_1920x0_80_0_0_28ae01e729c6140d6372f0f2556f0cfd.jpg
Конвенција регулише пролазак бродова кроз Босфор и Дарданеле и утврђује ограничења по питању тонаже војних бродова црноморских и нецрногорских држава, време боравка војних бродова нецрноморских држава у водама Црног мора."Управо, то је важно. Постојање или непостојање додатних водених артерија не мења међународно правни режим који регулише конвенција. Истовремено, треба схватити да реализација тако великог пројекта, када и ако до њега дође, захтеваће значајна финансијска средства и време", закључио је Јерхов.Јуче је председник Турске Реџеп Тајип Ердоган поставио камен темељац за изградњу канала „Истанбул“ који ће ићи паралелно са Босфором и повезати Црно и Мраморно море. Према његовим речима, пројекат је вредан 15 милијарди долара и градиће се шест година.Како сматрају неки експерти, саобраћај кроз канал „Истанбул“, без икаквих ограничења, потенцијално би представљао опасност за безбедност црноморског региона, па и шире, јер би, поред трговачких бродова, танкера и слично, тим путем у Црно море могли да улазе војни бродови било које земље. Тиме би била нарушена равнотежа која је успостављена Конвенцијом из Монтреа којом се регулише саобраћај кроз Босфор.Прочитајте још:
турска
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
2021
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/06/1a/1125748351_0:332:2730:2048_1920x0_80_0_0_16fcfd586a874dd7053806a657ee8126.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
русија, свет, вести, турска
русија, свет, вести, турска
Не треба подлегати различитим спекулацијама: Руски амбасадор о изградњи новог канала у Турској
09:44 27.06.2021 (Освежено: 09:50 27.06.2021)
Пратите нас

Канал "Истанбул" који треба да повеже Црно и Мраморно море неће променити међународно-правни режим конвенције из Монтреа, изјавио је руски амбасадор у Турској Алексеј Јерхов.
"Тендер за изградњу Истанбулског канала није званично ни објављен, технички детаљи пројекта су непознати. Без тога је тешко било шта коментарисати. У исто време, не треба подлегати различитим спекулацијама. Треба схватити да постоји конвенција из Монтреа. То је међународни документ из 1936. године", подсетио је амбасадор.
Конвенција регулише пролазак бродова кроз Босфор и Дарданеле и утврђује ограничења по питању тонаже војних бродова црноморских и нецрногорских држава, време боравка војних бродова нецрноморских држава у водама Црног мора.
"Управо, то је важно. Постојање или непостојање додатних водених артерија не мења међународно правни режим који регулише конвенција. Истовремено, треба схватити да реализација тако великог пројекта, када и ако до њега дође, захтеваће значајна финансијска средства и време", закључио је Јерхов.
Јуче је председник Турске Реџеп Тајип Ердоган поставио камен темељац за изградњу канала „Истанбул“ који ће ићи паралелно са Босфором и повезати Црно и Мраморно море. Према његовим речима, пројекат је вредан 15 милијарди долара и градиће се шест година.
Како сматрају неки експерти, саобраћај кроз канал „Истанбул“, без икаквих ограничења, потенцијално би представљао опасност за безбедност црноморског региона, па и шире, јер би, поред трговачких бродова, танкера и слично, тим путем у Црно море могли да улазе војни бродови било које земље. Тиме би била нарушена равнотежа која је успостављена Конвенцијом из Монтреа којом се регулише саобраћај кроз Босфор.