Научници открили најстарији сој „црне смрти“ који је убио милионе људи

© Фото : Youtube/whateverКуга, илустрација
Куга, илустрација - Sputnik Србија, 1920, 30.06.2021
Научници са Универзитета у Килу у Немачкој открили су оно што се назива нултим пацијентом „црне смрти“, болести за коју се процењује да је убила до половине европског становништва између 1347. и 1351. године.
Према налазима њихове студије, објављене ове недеље у часопису „Сел рипортс“, најстарији сој бубонске куге пронађен је у остацима младића који је живео у данашњој Летонији.
Истраживачи су одлучили да секвенцирају његове геноме и тестирали их на бактеријске и вирусне патогене. На своје запрепашћење открили су да је човек, који је умро у двадесетим или тридесетим годинама, заражен древним сојем куге.
„Запрепастило нас је да можемо да вратимо појаву бактерије Јерсиниа пестис за 2.000 година раније него што су сугерисале раније објављене студије“, рекао је Бен Краусе-Киора, шеф ДНК лабораторије и водећи аутор студије.
Према студији, „црна смрт“ је почела да заражава људе пре око 7.000 година, када је пољопривреда почела да се развија у Европи. Истраживачи кажу да је древни сој бубонске куге био мање заразан од оног који је убио милионе људи у Европи и Азији.
Бубонску кугу узрокује бактерија Јерсиниа пестис. У почетку је болест погађала само глодаре, али с временом је мутирала и успевала да зарази људе, преко убода инсеката.
Прочитајте још: