00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
МИЉАНОВ КОРНЕР
Спира бритком сабљом по српском фудбалу
20:00
60 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
Ауторска емисија Љубинке Милинчић
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Нови предлог: Како да куповину аутомобила завршите за један дан и не идете на четири шалтера

© Фото : Pixabay/paulbr75 Олдтајмер
 Олдтајмер - Sputnik Србија, 1920, 03.07.2021
Пратите нас
Како би се грађани ослободили сувишне бирократије и шетње од шалтера до шалтера приликом куповине аутомобила, Национална алијанса за локални економски развој (НАЛЕД) предлаже да се пренос власништва врши на једном месту, у сервису за технички преглед возила.
Годишње се у Србији прода више од 120.000 половних аутомобила, а да би купили возило грађани морају бар на четири шалтера. Да прикупе сва документа за пренос власништва и регистрацију потребно је око 10 сати, а ако продавац и купац нису из истог места потребна је и замена таблица. Све у свему 15 дана чекања.
Ђурђија Петровић из НАЛЕД-а рекла је, гостујући у Јутарњем програму РТС-а, да је први корак у преносу власништва аутомобила да се продавац и купац договоре, потпишу уговор, овере потписе уговора код нотара и плате таксу од 1.440 динара.
Додаје да је након тога потребно да се оде у Пореску управу где се подноси захтев за обрачун пореза на пренос апсолутних права.
„Ту се чека 15 до 30 дана да се одреди тржишна вредност аутомобила. Са потврдом да је порез уплаћен, и овереним уговором од нотара, потврдом да су плаћене таксе за издавање саобраћајне дозволе, регистарске таблице иде се у МУП где се подноси захтев за издавање нове саобраћајне дозволе. Када је саобраћајна дозвола готова опет се долази у МУП да се преузме и ако је потребно регистарске таблице. Цела ова процедура траје око 30 дана“, објашњава Петровићева.
Како би се грађани ослободили сувишне бирократије и шетње од шалтера до шалтера НАЛЕД предлаже да се уведе једношалтерски систем и да буде у сревису за технички преглед.

Купац и продавац заједно иду у сервис

„Тако би купац и продавац заједно дошли у сервис. Ми предлажемо да постоји форма уговора, која би се налазила на сајту МУП-а или Е-управе, и они би могли да је преузму, попуне, потпишу. У сервису би се и подносио захтев за издавање регистарских таблица и саобраћајне дозволе и директно се упућује МУП-у. На лицу места би се обрачунавао порез и плаћале таксе“, истиче Ђурђија Петровић.
Према њеним речима, након одласка у сервис купац би добијао потврду да је поднео захтев, потврду да је платио све таксе и порезе и након тога би одлазио у МУП да преузме саобраћајну дозволу или би она могла да буде послата поштом.
Петровићева наглашава да је ово принцип који постоји да се успостави једношалтерски систем.
„Тенденција у Европи је да се административне процедуре поједностављују. Овакав систем постоји у Словенији и Хрватској“, наглашава Петровићева.

До сада – за промену таблица четири документа и три таксе

Сада су за промену таблице потребна четири документа и три таксе. НАЛЕД предлаже да број докумената смањи на два.
Саобраћајна дозвола, односно неки доказ о власништву аутомобила старог власника и купопродајни уговор који би и даље остао.
„Смањиле би се потврде о плаћеним таксама, потврде које долазе из Пореске управе. Потребно је дигитализовати цео систем и увезати сервис за технички преглед са информационим системом МУП-а“, поручила је она и додала да се интензивно ради са надлежним институцијама да тај предлог заживи.
Према њеним речима, подаци из 2020. године показују да се купује јако мали број нових возила, до 10 посто. Највећи број возила су половна возила из Србије или возила из увоза.
Налед је спровео још једно истраживање у коме се каже да је сваки други аутомобил у Србији озбиљан загађивач.
Подаци показују да сваки други аутомобил у Србији „еуро 3“ или је нижег стандарда. То значи да је сваки други аутомобил старији од 17 година.
„Еуро 3“ или 4 означава емисионе стандарде, односно које количине загађујућих материја одлазе у ваздух. Препорука НАЛЕД-а је да се забрани увоз „еуро 3“ возила, преноси РТС.
Прочитајте још:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала