„Лака коњица“ руске авијације звезда авио-салона МАКС

© Sputnik / Евгений Биятов / Уђи у базу фотографијаПрезентација новог војног авиона Шах-мат
Презентација новог војног авиона Шах-мат - Sputnik Србија, 1920, 21.07.2021
Пратите нас
Међународни авио-салон „МАКС 2021“, који је у току у Жуковском близу Москве, експерти су већ означили као највећу ваздухопловну изложбу на свету у овој години. Представљени су не само добро познати авиони, хеликоптери и дронови, већ и борбени системи и експерименталне инсталације, а звезде су нови ловац „Шахмат“ и путнички авион МС-21.
Авио-салон „МАКС“, који се одржава од 20-25.јула, обележава 15. годишњицу постојања а традиционално је постао платформа на којој руска ваздухопловна индустрија демонстрира своје иновације у области војне и цивилне авијације.
„Веома важним сматрам што је наш путнички авион МС-21 средњег домета извео демонстрационе летове, и то баш са нашим моторима ПД-14. То је значајно за развој цивилног ваздухопловства, с обзиром да је наша војна авијација у доста добром стању, док цивилно ваздухопловство - које се сматра и покретачем војне индустрије, јер чини економску основу - има слабије позиције, и то не толико јер је нестало наслеђе Совјетског Савеза, већ због чињенице да је Запад почео активно да забија ‘клинове у точкове’. Ово се односи на све пројекте, а посебно на врло перспективни пројекат МС-21. У овом случају, прелази се са уобичајене комерцијалне конкуренције на политичку. Чињеница да смо покренули тако важну производњу као што је мотор ПД-14, универзални генератор, веома је важна, јер данас је у свету број земаља које могу да производе моторе мањи од оних које могу да направе авионе. А без мотора авион неће летети“, објашњава руски експерт за авијацију Дмитриј Дрозденко.
Прототип новог руског ловца Шах-мат - Sputnik Србија, 1920, 20.07.2021
„Шах-мат“: По чему је јединствен најновији руски ловац пете генерације
У Жуковском су, између осталог, представљени ловци Су-57Е, Су-35, Су-30 и МиГ-35, јуришни хеликоптер Ка-52 „Алигатор“, хеликоптер лукс класе „Ансат Аурус“, авион Су-47 „Беркут“ и многи други. Представљен је и „Сокол-М“ прототип новог скафандера за космонауте који ће летети на Месец свемирским бродом „Орао“, а већ су између разних компанија склопљени и први уговори.

„Шахмат“ – главна звезда „МАКС-а 2021“

Главна звезда „МАКС-а“ је нови „Шахмат“, први руски лаки вишенаменски ловац пете генерације, који је произвела компанија „Сухој“. Нова летелица, која може да развије брзину и до два маха, производиће се у две варијанте – као двосед и беспилотна летелица. Користећи шаховску терминологију, експерти истичу да је овај авион „лака коњица“ - лак и згодан за маневрисање, способан да повуче неочекиване потезе и одлучи о току игре.
Прве испоруке нових руских једномоторних ловаца „Шахмат“ планиране су за пет и по година, а Руси сматрају да би он могао да буде веома тражен у земљама Блиског истока, Северне Африке и југоисточне Азије.
Дрозденко сматра да је најава пројекта новог ловца пете генерације „значајан догађај“, јер ће се на светском тржишту појавити врло озбиљан конкурент, ако Русија реализује најављене планове.
Како истиче, једна од његових главних предности овог авиона је цена, а друга - ниски трошкови одржавања.
„Најављена је и одлука о сервисирању тог авиона. Информационо-логистички систем „Матрјошка“ требало би да решава питања одржавања, снабдевања резервним деловима, обуке људства и слично. Надам се да ће се то обећање, дато и нашем руководству, остварити, што значи да ће бити знатно јефтинији од конкурената, укључујући и Кинезе, односно кинеске лаке ловце. Декларисана цена је 25-30 милиона долара, а то је знатно јефтиније од Ф-16, ловца четврте генерације“.

Акценат на цивилним хеликоптерима

На авио-салону„МАКС“ први пут је представљен и авион ЛМС-901 „Бајкал“, наследник легендарног АН-2, познатијег као „кукурузник“. Авион развија брзину од 300 километара на сат, а максимални долет му је 3.000 километара.
Ако се упореди са својим претходником „Бајкал“ је много мањих димензија, веће брзине и има могућност дужег лета без допуне горива. У исто време, подједнако је поуздан и ефикасан као авион Ан-2.
Дрозденко напомиње и да је компанија „Хеликоптери Русије“ на „МАКС-у“ представила своје нове производе. Он оцењује да су „Хеликоптери Русије“ у руској авијационој индустрији вероватно најуспешнији холдинг по питању планирања и реализације и стабилности међународне продаје, као и због чињенице да се њихов развој ни на тренутак није зауставио. Чињеница је, додаје Дрозденко, да ова компанија доминира и у војном и цивилном сегменту.
„Последњих година акценат је стављен на цивилни сектор. У том смислу, представљен је нови хеликоптер „Ансат“, који је озбиљна конкуренција лаким летелицама. Генерално, хеликоптер „Ансат“ је први руски хеликоптер у потпуности пројектован и произведен у постсовјетској ери. Овај хеликоптер заузео је место које му припада, па сада на његовој бази ради медицинска авијација наше земље ради. Он се може назвати ваздушном хитном помоћи. Бројке показују да један хеликоптер замењује десетине аутомобила, а овај хеликоптер се показао као веома ефикасан у извршавању задатака. Хеликоптер је заиста добар, још је млад, али почиње да потискује западне летелице“, каже Дрозденко.

Будућност у беспилотним летелицама

Отварајући авио-салон „МАКС-2021“ председник Русије Владимир Путин је изјавио да је будућност авијационе индустрије у беспилотним летелицама, као и роботизованим системима са применом вештачке интелигенције у авијацији.
Нови руски ловац Шах-мат - Sputnik Србија, 1920, 21.07.2021
Конкурент америчком Ф-35 који погађа шест мета истовремено: Западни медији о руском ловцу „Шах–мат“
Дрозденко подсећа да је још и Совјетски Савез био светски лидер у производњи беспилотних летелица.
„Довољно је сетити се суперсоничних беспилотних летелица које је производио „Тупољев“. Сада таквих дронова нема. Касније смо све то изгубили, а сада се брзим корацима опорављамо и идемо ка врху. Русија тренутно уверено заузима место међу првих пет земаља које имају тешке, средње и лаке дронове. Производња таквих цивилних беспилотних летилица је успостављена, а што се тиче индустријских и војних, односно средње и тешке класе, достигли смо висок ниво и у том правцу настављамо да идемо“, каже Дрозденко.
Очигледно је, додаје експерт, да су беспилотне летелице будућност авијационе индустрије. Он напомиње да су руски војни дронови веома конкурентни, а своју ефикасност ду доказали и у Сирији.
„Такође, помера се и цивилни правац. Дронове почињу да користе на неким гасоводима, како би надгледали еколошку ситуацију. Много је јефтинији од летелица са посадом и уз то – ефикаснији. Свет се генерално креће у том правцу“, нагласио је Дрозденко.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала