https://sputnikportal.rs/20210722/zasto-su-velike-guzve-i-koliko-automobila-padne-na-tehnickom-pregledu-1127625636.html
Зашто су велике гужве и колико аутомобила „падне“ на техничком прегледу
Зашто су велике гужве и колико аутомобила „падне“ на техничком прегледу
Sputnik Србија
Термин за технички преглед возила чека се и по недељу дана, а гужве су направили тзв. повратници. То су возачи који падну на провери исправности аута и имају... 22.07.2021, Sputnik Србија
2021-07-22T08:40+0200
2021-07-22T08:40+0200
2021-07-22T08:40+0200
економија
србија
технички преглед возила
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111005/86/1110058665_0:95:1920:1175_1920x0_80_0_0_d0d7d2a76fee45e58f4658f169350f8b.jpg
Неки се враћају и више пута. На појединим београдским линијама долази и до вербалног сукоба ове две категорије возача око термина.Већим гужвама доприноси и дуже трајaње провере, од 50 минута до сат времена, а негде и дуже. Таква ситуација је од 6. јула, када је почела примена нових правила и снимање комплетног тока прегледа што је знатно успорило читав процес. Возачи у највећем броју случајева падају због ситнијих недостатака као што су неисправан мигавац на ретровизору, треће стоп светло, задњи брисач, недостатак течности за шофершајбну. Стручњаци истичу да је значајно да власници на својим возилима сами поправе све видљиве мане пре него што дођу на проверу да се не би враћали више пута. Синиша Тодоровић, који ради на једној београдској техничкој линији, истиче да се код њих на термин углавном чека од четири до седам дана.„Многи желе да довезу возило и да оставе на чекању, али то не прихватамо, морамо да обезбедимо термине за повратнике и то је створило гужве“, објашњава Тодоровић. „Тешко је уклопити оне који долазе на први пут заказан преглед са повратницима који имају рок од три дана за поправку да не би плаћали поново преглед 6.000 динара. Ту често буде проблематичних ситуација и долази до вербалног сукоба између њих“.Он истиче да се у просеку половина возила врати као неисправна да поправи недостатке, а око 30 одсто њих то успе и да уради у том року. Наводи да је било ситуација да дођу после седам-осам дана и буне се зашто морају да плаћају поново.Могло би се рећи да је читалац Новости Милан Стевановић прошао „пакао“ на техничком прегледу у једном мањем месту у Србији, јер је читав процес који укључује и враћање возача да поправи недостатке код мајстора, трајао шест сати. Како Стевановић истиче, на истој станици већ последњих десетак година ради проверу исправности и никада није било никаквих проблема, јер је ауто у одличном стању и редовно га одржава.„Дошао сам у 8.30 а завршио у 14.30 и за то време су ме више пута слали код мајстора да поправљам одређене недостатке“, објашњава Станковић. „Прво су установили да нема течности за стакла. Када сам то исправио и вратио се, утврдили су да на задњем седишту нема трећег наслона за главу у средини, што ретко који ауто има. И тај проблем сам решио. Затим су ми рекли да није добар број на мотору и питали да ли сам га мењао. Био сам потпуно изненађен, али су брзо закључили да је све у реду“.Када је на крају ушао на линију направили су извештај да брисач на задњем ретровизору нема пун ход, да предњи фарови немају магленке и да не ради треће стоп светло на задњим вратима. Отишао је одмах да све поправи. Како истиче, мајстори су му рекли да магленке нису ни предвиђене фабрички за његов ауто, али и то је урадио и вратио се истог дана на поновну проверу и коначно, прошао технички.Биће боље кад се људи навикнуВлада Маринковић, из Националне асоцијације техничких прегледа, истиче да возачи морају да схвате да ако дођу на технички са неисправним аутом, неће проћи.Он каже да тренутно има око 1.000 линија које раде и оцењује да ће се ситуација и по питању гужви и навикавања људи на нове услове техничког врло брзо стабилизовати. Како додаје, већ је боље него што је било на почетку, преносе Новости.Рок од 30 данаВозачи не треба да чекају последњи тренутак за долазак на технички преглед“, истиче Синиша Тодоровић, контролор на једној београдској линији. „Тако је једна жена звала дан пре истека регистрације и жалила се што не можемо да је примимо, јер она не зна шта ће да ради. Сви могу да обаве технички 30 дана пре истека регистрационе налепнице, што је сасвим довољно да исправе и недостатке уколико се утврди да их има“.
https://sputnikportal.rs/20210713/cene-tehnickog-pregleda-vozila-uvecane-do-15-odsto-1127383740.html
србија
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111005/86/1110058665_114:0:1806:1269_1920x0_80_0_0_a7a89156b2fd38c96c5418b5fcc40ffc.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, србија, технички преглед возила
економија, србија, технички преглед возила
Зашто су велике гужве и колико аутомобила „падне“ на техничком прегледу
Термин за технички преглед возила чека се и по недељу дана, а гужве су направили тзв. повратници. То су возачи који падну на провери исправности аута и имају рок од три дана да отклоне недостатке како не би поново плаћали преглед. А, таквих је више од половине.
Неки се враћају и више пута. На појединим београдским линијама долази и до вербалног сукоба ове две категорије возача око термина.
Већим гужвама доприноси и дуже трајaње провере, од 50 минута до сат времена, а негде и дуже. Таква ситуација је од 6. јула, када је почела
примена нових правила и снимање комплетног тока прегледа што је знатно успорило читав процес. Возачи у највећем броју случајева падају због ситнијих недостатака као што су неисправан мигавац на ретровизору, треће стоп светло, задњи брисач, недостатак течности за шофершајбну. Стручњаци истичу да је значајно да власници на својим возилима сами поправе све видљиве мане пре него што дођу на проверу да се не би враћали више пута. Синиша Тодоровић, који ради на једној београдској техничкој линији, истиче да се код њих на термин углавном чека од четири до седам дана.
„Многи желе да довезу возило и да оставе на чекању, али то не прихватамо, морамо да обезбедимо термине за повратнике и то је створило гужве“, објашњава Тодоровић. „Тешко је уклопити оне који долазе на први пут заказан преглед са повратницима који имају рок од три дана за поправку да не би плаћали поново преглед 6.000 динара. Ту често буде проблематичних ситуација и долази до вербалног сукоба између њих“.
Он истиче да се у просеку половина возила врати као неисправна да поправи недостатке, а око 30 одсто њих то успе и да уради у том року. Наводи да је било ситуација да дођу после седам-осам дана и буне се зашто морају да плаћају поново.
„Стално зову да питају шта треба да буде исправно да би прошли, кажемо им да све што постоји на возилу мора да буде прегледано“, истиче Тодоровић. „Све што и сами виде треба да поправе пре него што дођу“.
Могло би се рећи да је читалац Новости Милан Стевановић прошао „пакао“ на техничком прегледу у једном мањем месту у Србији, јер је читав процес који укључује и враћање возача да поправи недостатке код мајстора, трајао шест сати. Како Стевановић истиче, на истој станици већ последњих десетак година ради проверу исправности и никада није било никаквих проблема, јер је ауто у одличном стању и редовно га одржава.
„Дошао сам у 8.30 а завршио у 14.30 и за то време су ме више пута слали код мајстора да поправљам одређене недостатке“, објашњава Станковић. „Прво су установили да нема течности за стакла. Када сам то исправио и вратио се, утврдили су да на задњем седишту нема трећег наслона за главу у средини, што ретко који ауто има. И тај проблем сам решио. Затим су ми рекли да није добар број на мотору и питали да ли сам га мењао. Био сам потпуно изненађен, али су брзо закључили да је све у реду“.
Када је на крају ушао на линију направили су извештај да брисач на задњем ретровизору нема пун ход, да предњи фарови немају магленке и да не ради треће стоп светло на задњим вратима. Отишао је одмах да све поправи. Како истиче, мајстори су му рекли да магленке нису ни предвиђене фабрички за његов ауто, али и то је урадио и вратио се истог дана на поновну проверу и коначно, прошао технички.
Биће боље кад се људи навикну
Влада Маринковић, из Националне асоцијације техничких прегледа, истиче да возачи морају да схвате да ако дођу на технички са неисправним аутом, неће проћи.
„Тачно је да углавном падају на мањим недостацима, али контролори, уз сву добру вољу, не смеју да пусте возило које је неисправно“, каже Маринковић. „Све недостатке које возачи и сами виде треба да отклоне пре доласка на преглед“.
Он каже да тренутно има око 1.000 линија које раде и оцењује да ће се ситуација и по питању гужви и навикавања људи на нове услове техничког врло брзо стабилизовати. Како додаје, већ је боље него што је било на почетку, преносе
Новости.
Возачи не треба да чекају последњи тренутак за долазак на технички преглед“, истиче Синиша Тодоровић, контролор на једној београдској линији. „Тако је једна жена звала дан пре истека регистрације и жалила се што не можемо да је примимо, јер она не зна шта ће да ради. Сви могу да обаве технички 30 дана пре истека регистрационе налепнице, што је сасвим довољно да исправе и недостатке уколико се утврди да их има“.