https://sputnikportal.rs/20210822/automobili-ce-jos-neko-vreme-biti-skupi-ali-razlog-nije-samo-pandemija--1128659090.html
Аутомобили ће још неко време бити скупи, али разлог није само пандемија
Аутомобили ће још неко време бити скупи, али разлог није само пандемија
Sputnik Србија
Очекивало се да ће се у овом кварталу испорука рачунарских чипова и производња аутомобила вратити у нормалу. Уместо тога, раст броја случајева заразе вирусом... 22.08.2021, Sputnik Србија
2021-08-22T12:52+0200
2021-08-22T12:52+0200
2021-08-22T12:28+0200
економија
аутомобили
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/07/15/1123054027_0:80:2128:1277_1920x0_80_0_0_0b260a938912d66e1408b20e6369868a.jpg
У четвртак је то била „Тојота“ (ТМ), највећи светски произвођач аутомобила по продаји возила, која је најавила гашење 14 јапанских фабрика у септембру због утицаја ковида на добављаче. То ће тамошњу производњу смањити за око 40 одсто. „Тојота“ такође затвара фабрике широм света, при чему ће се северноамеричка производња вероватно смањити за 40-60 одсто.Из другог произвођача аутомобила — „Фолксвагена“ рекли су да би ускоро могли бити приморани на сличне резове у производњи.„Нови случајеви ковида 19 у Азији, на пример у Малезији, доводе до поновног затварања кључних производних погона. Како ствари стоје, очекујемо да ће понуда чипова остати врло промењива и напета у трећем тромесечју 2021. Не може се искључити даље прилагођавање производње”, рекли су из „Фолксвагена“.Мањак чиповаМалезија је велики добављач рачунарских чипова који се користе у аутомобилској индустрији.„Тојотине“ и „Фолксвагенове“ изјаве уследиле су после сличних најава других произвођача аутомобила, укључујући „Џенерал моторс“, „Форд“ и „Стелантис“, произвођача аутомобила формираног раније ове године спајањем „Фијат Крајслера“ и „ПСА групе“. Недостатак делова су навели и други произвођачи.Укупна производња аутомобила широм света и у читавој индустрији била је доста мања у другом тромесечју због недостатка чипова. Међутим, произвођачи аутомобила су очекивали да ће се несташица чипова смањити у другој половини ове године, допуштајући им да надокнаде производњу.Тада се појавио такозвани делта сој вируса корона. Стопе вакцинисања у југоисточној Азији и даље су ниске, што компликује посао добављачима.Грешке у планирањуНедостатак чипова који је захватио индустрију крајем 2020. и великим делом 2021. године био је више резултат грешке у планирању него проблема који се директно приписује пандемији.Кад су затварања и наруџбе за боравак код куће почетком 2020. проузроковали велики губитак радних места, продаја аутомобила у почетку је пала. Произвођачи аутомобила одговорили су смањењем наруџби делова, укључујући рачунарске чипове, у очекивању да би дубока рецесија убила потражњу за новим аутомобилима у месецима, ако не и годинама које долазе.Међутим, потражња за аутомобилима брзо се опоравила, остављајући произвођаче аутомобила без снабдевања потребним чиповима. Њихови добављачи су већ продали свој уобичајени део компанијама које производе рачунаре, конзоле за видео-игре и другу електронику. Потражња за тим уређајима нарасла је током пандемије, преноси портал „Кликс“.За потрошаче који се суочавају са ограниченим залихама возила на продајним местима и рекордно високим ценама нових и половних аутомобила, стални поремећаји у производњи послужиће само одржавању цена на рекордном нивоу.Прочитајте још:
https://sputnikportal.rs/20210620/prekretnica-za-automobilsku-industriju-radikalan-potez-audija-1125697723.html
https://sputnikportal.rs/20210616/prodaja-automobila-veca-nego-pre-pandemije-1125655448.html
https://sputnikportal.rs/20210601/koje-automobilske-marke-su-najpouzdanije-video-1125495972.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/07/15/1123054027_160:0:1969:1357_1920x0_80_0_0_b9d5c5bb77379eaf19c1720bec53ecd3.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, аутомобили
Аутомобили ће још неко време бити скупи, али разлог није само пандемија
Очекивало се да ће се у овом кварталу испорука рачунарских чипова и производња аутомобила вратити у нормалу. Уместо тога, раст броја случајева заразе вирусом корона, посебно у југоисточној Азији, узрокује нову рунду недостатка делова и гашења ауто-погона широм света. То би већ астрономске цене аутомобила могло одржати високим.
У четвртак је то била „Тојота“ (ТМ), највећи светски произвођач аутомобила по продаји возила, која је најавила гашење 14 јапанских фабрика у септембру због утицаја ковида на добављаче. То ће тамошњу производњу смањити за око 40 одсто. „Тојота“ такође затвара фабрике широм света, при чему ће се северноамеричка производња вероватно смањити за 40-60 одсто.
Из другог произвођача аутомобила — „Фолксвагена“ рекли су да би ускоро могли бити приморани на сличне резове у производњи.
„Нови случајеви ковида 19 у Азији, на пример у Малезији, доводе до поновног затварања кључних производних погона. Како ствари стоје, очекујемо да ће понуда чипова остати врло промењива и напета у трећем тромесечју 2021. Не може се искључити даље прилагођавање производње”, рекли су из „Фолксвагена“.
Малезија је велики добављач рачунарских чипова који се користе у аутомобилској индустрији.
„Тојотине“ и „Фолксвагенове“ изјаве уследиле су после сличних најава других произвођача аутомобила, укључујући „Џенерал моторс“, „Форд“ и „Стелантис“, произвођача аутомобила формираног раније ове године спајањем „Фијат Крајслера“ и „ПСА групе“. Недостатак делова су навели и други произвођачи.
„Недостатак чипова је главни проблем, али има толико поремећаја у ланцу снабдевања. Ту је и недостатак других делова или делова који се гомилају у лукама. Постоје све врсте ограничења која стоје на путу ка повратку на пуну производњу”, рекла је Кристин Зичек, виши потпредседник за истраживање у Центру за аутомобилска истраживања.
Укупна производња аутомобила широм света и у читавој индустрији била је доста мања у другом тромесечју због недостатка чипова. Међутим, произвођачи аутомобила су очекивали да ће се несташица чипова смањити у другој половини ове године, допуштајући им да надокнаде производњу.
Тада се појавио такозвани делта сој вируса корона. Стопе вакцинисања у југоисточној Азији и даље су ниске, што компликује посао добављачима.
Недостатак чипова који је захватио индустрију крајем 2020. и великим делом 2021. године био је више резултат грешке у планирању него проблема који се директно приписује пандемији.
Кад су затварања и наруџбе за боравак код куће почетком 2020. проузроковали велики губитак радних места, продаја аутомобила у почетку је пала. Произвођачи аутомобила одговорили су смањењем наруџби делова, укључујући рачунарске чипове, у очекивању да би дубока рецесија убила потражњу за новим аутомобилима у месецима, ако не и годинама које долазе.
Међутим, потражња за аутомобилима брзо се опоравила, остављајући произвођаче аутомобила без снабдевања потребним чиповима. Њихови добављачи су већ продали свој уобичајени део компанијама које производе рачунаре, конзоле за видео-игре и другу електронику. Потражња за тим уређајима нарасла је током пандемије,
преноси портал „Кликс“.
За потрошаче који се суочавају са ограниченим залихама возила на продајним местима и рекордно високим ценама нових и половних аутомобила, стални поремећаји у производњи послужиће само одржавању цена на рекордном нивоу.