00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Реалност је да се Партизан и Звезда боре за место у плеј-ину
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Розанов“
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
Ауторска емисија Љубинке Милинчић
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

„Фејт и Бранко“ – Љубавна прича британске хармоникашице и ромског виолнисте на отварању Белдокса

© БелдоксГлавни јунаци документарног филма "Фејт и Бранко"
Главни јунаци документарног филма Фејт и Бранко - Sputnik Србија, 1920, 27.08.2021
Пратите нас
Четрнаести Међународни фестивал документарног филма Белдокс биће отворен 9. септембра премијерном пројекцијом музичког документарца „Фејт и Бранко“ редитељке Кетрин Харт, интимном причом о љубави и односу двоје музичара, британске хармоникашице Фејт Елиот и ромског виолинисте Бранка Ристића.
То је прича о двоје људи који се срећно заљубе једно у друго, а онда су приморани да плове кроз простор у којем људи не говоре истим језицима. Фејт не говори ни српски, ни ромски, људи из њеног окружења говоре ромски, српски не баш тако добро, а енглески не говоре уопште. Филм је сниман годинама, врло је забаван и пријемчив за публику, јер је веома животан“, каже у разговору за Спутњик селектор Белдокса Игор Станојевић.
Према његовим речима, филм ће бити приказан у биоскопу на отвореном, у амфитеатру испред Музеја Југославије, где ће се одржавати и друге фестивалске пројекције.

Више од 120 документараца из целог света

Публика Белдокса ће до 16. септембра бити у прилици да погледа више од 120 документараца, међу којима ће седам остварења бити приказано у домаћем, а 11 у међународном такмичарском програму.
Филмови ће се приказивати и на тераси Арт биоскопа Коларац, у Југословенској кинотеци, Музеју Југословенске кинотеке, Дому омладине Београда, Дворани културног центра Београда, Музеју савремене уметности Београда и биоскопу „Фонтана“.

Седам филмова у домаћем такмичарском програму

Домаћи такмичарски програм ће представити седам најновијих документарних остварења насталих у српској кинематографији или у копродукцији са земљама из региона, Европе и света. Два од ових седам филмвова имала су светске премијере на престижним филмским смотрама, напомиње Станојевић.
Филм „Пејзажи отпора“ (Landscapes of Resistance) Марте Попиводе који је приказан у такмичарском програму фестивала у Ротердаму, а бележи путовање кроз сећања 97-годишње Соње, једне од првих партизанки у Југославији, која је била и међу вођама покрета отпора у Аушвицу. Из такмичарске селекције “East of the West” фестивала у Карловим Варима стиже концептуални документарац „Корени“ Тее Лукач.
„Филмове за српски такмичарски програм смо бирали према њиховом квалитету, а тек кад смо подвукли црту, могли смо да сагледамо неке тенденције и интересантна поклапања. Добар део ових документараца представљају мале, интимне приче. Те мале приче су нешто што је постало приступачно захвљаљујући дигиталним техникама снимања. Људи понекад мисле да је нешто у њиховом окружењу интересантно, али не верују да ће добити неку институционалну подршку, али сада већ постоји историјат филмова који су били врло успешни, не само у смислу награда, него и у креативном смислу“, напомиње Станојевић.
Српски филм ће посебно место имати и у програму „Beldocs Industry“, где ће међународним филмским професионалцима, агентима продаје, дистрибутерима, продуцентима, представницима телевизија и других европских фестивала бити представљени домаћи документарни пројекти у развоју.

Разноврстан међународни документарни програм

У међународном такмичарском програму Белдокса биће приказано 11 филмова који долазе из свих делова света, од далеког севера Русије и тамошњег „Белосветског отпада“ (Beaumonde Scrapping / Чермет) Николаја Н. Викторова, о узаврелој борби за секундарне сировине, преко слике пропадања једне заједнице у португалском филму „Наша земља, наш олтар“ (Our Land, Our Altar) Андреје Гуиомара, до визуелно упечатљивог аргентинског филма „Ски“ Манка Ла Банке који слика сву комплексност судара традиционалних легенди, колонијализма и помодарства у Јужној Америци.
„Мислим да је такмичарски програм, како смо га конципирали у протеклих неколико година, посвећен најсмелијим филмовима које смо били у прилици да видимо на фестивалима, или су нам стављени на увид. Веома ми је драго што су естетике тих филмова врло разнородне и крећу се од филмова у којима се појављују чак и елементи хорора и научне фантастике, као у документарцу 'Ски', до потпуно другачијих, опсервативних, естетизованих приступа, као у филму 'Наша земља, наш олтар'“, каже Станојевић.
Ове године Белдокс приређује и програм „Фокус на украјинску документаристику“, у оквиру којег ће бити приказана четири филма савремених украјинских ауторки, посвећена култури, друштву и свакодневици у овој земљи, без удубљивања у њене дневно-политичке теме.

Михаил Горбачов изблиза

Међу занимљивим насловима је документарац о бившем совјетском лидеру Михаилу Горбачову „Горбачов. Рај“ (Gorbatchev. Heaven) у режији Виталија Манског, који је, према Станојевићевим речима, један искрен и топао портет остарелог човека, који стоји пред гледаоцима са свим својим манама и врлинама, свакодневним бригама и проблемима, далеко од професионалне политичке каријере.
Наш саговорник је издвојио и документарац „Градска скупштина“ (City Hall) Фредрика Вајзмана који је у својој десетој деценији живота одлучио да сними четвороипочасовни филм о администрацији градоначелника Бостона Мартија Џеј Волша.
„Вајзман је можда и највећи живи документариста, човек који је као ретко ко други поставио темеље синема веритеа и опсервационог филма без икаквог уплитања. Раније је снимио филм о Њујоршкој библиотеци, о Британској националној галерији, а у овом случају се бави канцеларијом градоначелника Бостона“, каже Станојевић.

Музичке легенде на великом платну

Једна од фестивалских посластица је и амерички филм „Дејвид Бирн: Америчка утопија“ (David Byrne’s American Utopia) у режији чувеног синеасте Спајка Лија, који прати бродвејску изведбу чувеног шоу-програма кантаутора Дејвида Бирна.
То, како је истакао Станојевић, није само пука представа, већ право уметничко дело, пажљиво режирано, проткано критиком модерног друштва и поретка која подстиче публику на размишљање.
Љубитеље музике и визије бенда „Пинк Флојд“ обрадоваће документарац „Роџер Вотерс: Ми + Они“ у заједничкој режији Шона Еванса и самог Роџера Вотерса, једног од оснивача чувеног бенда. Документарац представља аудио-визуелни запис светске турнеје током које је Вотерс за 20 месеци одржао 157 наступа, пред више од 2,3 милиона људи широм света.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала