https://sputnikportal.rs/20210827/fejt-i-branko--ljubavna-prica-britanske-hamronikasice-i-romskog-violniste-na-otvaranju-beldoksa-1129264308.html
„Фејт и Бранко“ – Љубавна прича британске хармоникашице и ромског виолнисте на отварању Белдокса
„Фејт и Бранко“ – Љубавна прича британске хармоникашице и ромског виолнисте на отварању Белдокса
Sputnik Србија
Четрнаести Међународни фестивал документарног филма Белдокс биће отворен 9. септембра премијерном пројекцијом музичког документарца „Фејт и Бранко“ редитељке... 27.08.2021, Sputnik Србија
2021-08-27T14:16+0200
2021-08-27T14:16+0200
2021-08-27T14:53+0200
култура
белдокс
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/08/1b/1129264229_0:0:1920:1080_1920x0_80_0_0_fc7d69241655773630a24dfe61784c19.jpg
То је прича о двоје људи који се срећно заљубе једно у друго, а онда су приморани да плове кроз простор у којем људи не говоре истим језицима. Фејт не говори ни српски, ни ромски, људи из њеног окружења говоре ромски, српски не баш тако добро, а енглески не говоре уопште. Филм је сниман годинама, врло је забаван и пријемчив за публику, јер је веома животан“, каже у разговору за Спутњик селектор Белдокса Игор Станојевић.Према његовим речима, филм ће бити приказан у биоскопу на отвореном, у амфитеатру испред Музеја Југославије, где ће се одржавати и друге фестивалске пројекције.Више од 120 документараца из целог светаПублика Белдокса ће до 16. септембра бити у прилици да погледа више од 120 документараца, међу којима ће седам остварења бити приказано у домаћем, а 11 у међународном такмичарском програму.Филмови ће се приказивати и на тераси Арт биоскопа Коларац, у Југословенској кинотеци, Музеју Југословенске кинотеке, Дому омладине Београда, Дворани културног центра Београда, Музеју савремене уметности Београда и биоскопу „Фонтана“.Седам филмова у домаћем такмичарском програмуДомаћи такмичарски програм ће представити седам најновијих документарних остварења насталих у српској кинематографији или у копродукцији са земљама из региона, Европе и света. Два од ових седам филмвова имала су светске премијере на престижним филмским смотрама, напомиње Станојевић.Филм „Пејзажи отпора“ (Landscapes of Resistance) Марте Попиводе који је приказан у такмичарском програму фестивала у Ротердаму, а бележи путовање кроз сећања 97-годишње Соње, једне од првих партизанки у Југославији, која је била и међу вођама покрета отпора у Аушвицу. Из такмичарске селекције “East of the West” фестивала у Карловим Варима стиже концептуални документарац „Корени“ Тее Лукач.„Филмове за српски такмичарски програм смо бирали према њиховом квалитету, а тек кад смо подвукли црту, могли смо да сагледамо неке тенденције и интересантна поклапања. Добар део ових документараца представљају мале, интимне приче. Те мале приче су нешто што је постало приступачно захвљаљујући дигиталним техникама снимања. Људи понекад мисле да је нешто у њиховом окружењу интересантно, али не верују да ће добити неку институционалну подршку, али сада већ постоји историјат филмова који су били врло успешни, не само у смислу награда, него и у креативном смислу“, напомиње Станојевић.Српски филм ће посебно место имати и у програму „Beldocs Industry“, где ће међународним филмским професионалцима, агентима продаје, дистрибутерима, продуцентима, представницима телевизија и других европских фестивала бити представљени домаћи документарни пројекти у развоју.Разноврстан међународни документарни програмУ међународном такмичарском програму Белдокса биће приказано 11 филмова који долазе из свих делова света, од далеког севера Русије и тамошњег „Белосветског отпада“ (Beaumonde Scrapping / Чермет) Николаја Н. Викторова, о узаврелој борби за секундарне сировине, преко слике пропадања једне заједнице у португалском филму „Наша земља, наш олтар“ (Our Land, Our Altar) Андреје Гуиомара, до визуелно упечатљивог аргентинског филма „Ски“ Манка Ла Банке који слика сву комплексност судара традиционалних легенди, колонијализма и помодарства у Јужној Америци.„Мислим да је такмичарски програм, како смо га конципирали у протеклих неколико година, посвећен најсмелијим филмовима које смо били у прилици да видимо на фестивалима, или су нам стављени на увид. Веома ми је драго што су естетике тих филмова врло разнородне и крећу се од филмова у којима се појављују чак и елементи хорора и научне фантастике, као у документарцу 'Ски', до потпуно другачијих, опсервативних, естетизованих приступа, као у филму 'Наша земља, наш олтар'“, каже Станојевић.Ове године Белдокс приређује и програм „Фокус на украјинску документаристику“, у оквиру којег ће бити приказана четири филма савремених украјинских ауторки, посвећена култури, друштву и свакодневици у овој земљи, без удубљивања у њене дневно-политичке теме.Михаил Горбачов изблизаМеђу занимљивим насловима је документарац о бившем совјетском лидеру Михаилу Горбачову „Горбачов. Рај“ (Gorbatchev. Heaven) у режији Виталија Манског, који је, према Станојевићевим речима, један искрен и топао портет остарелог човека, који стоји пред гледаоцима са свим својим манама и врлинама, свакодневним бригама и проблемима, далеко од професионалне политичке каријере.Наш саговорник је издвојио и документарац „Градска скупштина“ (City Hall) Фредрика Вајзмана који је у својој десетој деценији живота одлучио да сними четвороипочасовни филм о администрацији градоначелника Бостона Мартија Џеј Волша.„Вајзман је можда и највећи живи документариста, човек који је као ретко ко други поставио темеље синема веритеа и опсервационог филма без икаквог уплитања. Раније је снимио филм о Њујоршкој библиотеци, о Британској националној галерији, а у овом случају се бави канцеларијом градоначелника Бостона“, каже Станојевић.Музичке легенде на великом платнуЈедна од фестивалских посластица је и амерички филм „Дејвид Бирн: Америчка утопија“ (David Byrne’s American Utopia) у режији чувеног синеасте Спајка Лија, који прати бродвејску изведбу чувеног шоу-програма кантаутора Дејвида Бирна.То, како је истакао Станојевић, није само пука представа, већ право уметничко дело, пажљиво режирано, проткано критиком модерног друштва и поретка која подстиче публику на размишљање.Љубитеље музике и визије бенда „Пинк Флојд“ обрадоваће документарац „Роџер Вотерс: Ми + Они“ у заједничкој режији Шона Еванса и самог Роџера Вотерса, једног од оснивача чувеног бенда. Документарац представља аудио-визуелни запис светске турнеје током које је Вотерс за 20 месеци одржао 157 наступа, пред више од 2,3 милиона људи широм света.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Валентина Булатовић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112070/02/1120700245_0:187:1001:1187_100x100_80_0_0_37170fb301eb063b5225adce9fa586e9.jpg
Валентина Булатовић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112070/02/1120700245_0:187:1001:1187_100x100_80_0_0_37170fb301eb063b5225adce9fa586e9.jpg
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/08/1b/1129264229_240:0:1680:1080_1920x0_80_0_0_6bc36857bcd9d8cfb9500e1faba69c93.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Валентина Булатовић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112070/02/1120700245_0:187:1001:1187_100x100_80_0_0_37170fb301eb063b5225adce9fa586e9.jpg
култура, белдокс
„Фејт и Бранко“ – Љубавна прича британске хармоникашице и ромског виолнисте на отварању Белдокса
14:16 27.08.2021 (Освежено: 14:53 27.08.2021) Четрнаести Међународни фестивал документарног филма Белдокс биће отворен 9. септембра премијерном пројекцијом музичког документарца „Фејт и Бранко“ редитељке Кетрин Харт, интимном причом о љубави и односу двоје музичара, британске хармоникашице Фејт Елиот и ромског виолинисте Бранка Ристића.
То је прича о двоје људи који се срећно заљубе једно у друго, а онда су приморани да плове кроз простор у којем људи не говоре истим језицима. Фејт не говори ни српски, ни ромски, људи из њеног окружења говоре ромски, српски не баш тако добро, а енглески не говоре уопште. Филм је сниман годинама, врло је забаван и пријемчив за публику, јер је веома животан“, каже у разговору за Спутњик селектор
Белдокса Игор Станојевић.
Према његовим речима, филм ће бити приказан у биоскопу на отвореном, у амфитеатру испред Музеја Југославије, где ће се одржавати и друге фестивалске пројекције.
Више од 120 документараца из целог света
Публика Белдокса ће до 16. септембра бити у прилици да погледа више од 120 документараца, међу којима ће седам остварења бити приказано у домаћем, а 11 у међународном такмичарском програму.
Филмови ће се приказивати и на тераси Арт биоскопа Коларац, у Југословенској кинотеци, Музеју Југословенске кинотеке, Дому омладине Београда, Дворани културног центра Београда, Музеју савремене уметности Београда и биоскопу „Фонтана“.
Седам филмова у домаћем такмичарском програму
Домаћи такмичарски програм ће представити седам најновијих документарних остварења насталих у српској кинематографији или у копродукцији са земљама из региона, Европе и света. Два од ових седам филмвова имала су светске премијере на престижним филмским смотрама, напомиње Станојевић.
Филм „Пејзажи отпора“ (Landscapes of Resistance) Марте Попиводе који је приказан у такмичарском програму фестивала у Ротердаму, а бележи путовање кроз сећања 97-годишње Соње, једне од првих партизанки у Југославији, која је била и међу вођама покрета отпора у Аушвицу. Из такмичарске селекције “East of the West” фестивала у Карловим Варима стиже концептуални документарац „Корени“ Тее Лукач.
„Филмове за српски такмичарски програм смо бирали према њиховом квалитету, а тек кад смо подвукли црту, могли смо да сагледамо неке тенденције и интересантна поклапања. Добар део ових документараца представљају мале, интимне приче. Те мале приче су нешто што је постало приступачно захвљаљујући дигиталним техникама снимања. Људи понекад мисле да је нешто у њиховом окружењу интересантно, али не верују да ће добити неку институционалну подршку, али сада већ постоји историјат филмова који су били врло успешни, не само у смислу награда, него и у креативном смислу“, напомиње Станојевић.
Српски филм ће посебно место имати и у програму „Beldocs Industry“, где ће међународним филмским професионалцима, агентима продаје, дистрибутерима, продуцентима, представницима телевизија и других европских фестивала бити представљени домаћи документарни пројекти у развоју.
Разноврстан међународни документарни програм
У међународном такмичарском програму Белдокса биће приказано 11 филмова који долазе из свих делова света, од далеког севера Русије и тамошњег „Белосветског отпада“ (Beaumonde Scrapping / Чермет) Николаја Н. Викторова, о узаврелој борби за секундарне сировине, преко слике пропадања једне заједнице у португалском филму „Наша земља, наш олтар“ (Our Land, Our Altar) Андреје Гуиомара, до визуелно упечатљивог аргентинског филма „Ски“ Манка Ла Банке који слика сву комплексност судара традиционалних легенди, колонијализма и помодарства у Јужној Америци.
„Мислим да је такмичарски програм, како смо га конципирали у протеклих неколико година, посвећен најсмелијим филмовима које смо били у прилици да видимо на фестивалима, или су нам стављени на увид. Веома ми је драго што су естетике тих филмова врло разнородне и крећу се од филмова у којима се појављују чак и елементи хорора и научне фантастике, као у документарцу 'Ски', до потпуно другачијих, опсервативних, естетизованих приступа, као у филму 'Наша земља, наш олтар'“, каже Станојевић.
Ове године Белдокс приређује и програм „Фокус на украјинску документаристику“, у оквиру којег ће бити приказана четири филма савремених украјинских ауторки, посвећена култури, друштву и свакодневици у овој земљи, без удубљивања у њене дневно-политичке теме.
Међу занимљивим насловима је документарац о бившем совјетском лидеру Михаилу Горбачову „Горбачов. Рај“ (Gorbatchev. Heaven) у режији Виталија Манског, који је, према Станојевићевим речима, један искрен и топао портет остарелог човека, који стоји пред гледаоцима са свим својим манама и врлинама, свакодневним бригама и проблемима, далеко од професионалне политичке каријере.
Наш саговорник је издвојио и документарац „Градска скупштина“ (City Hall) Фредрика Вајзмана који је у својој десетој деценији живота одлучио да сними четвороипочасовни филм о администрацији градоначелника Бостона Мартија Џеј Волша.
„Вајзман је можда и највећи живи документариста, човек који је као ретко ко други поставио темеље синема веритеа и опсервационог филма без икаквог уплитања. Раније је снимио филм о Њујоршкој библиотеци, о Британској националној галерији, а у овом случају се бави канцеларијом градоначелника Бостона“, каже Станојевић.
Музичке легенде на великом платну
Једна од фестивалских посластица је и амерички филм „Дејвид Бирн: Америчка утопија“ (David Byrne’s American Utopia) у режији чувеног синеасте Спајка Лија, који прати бродвејску изведбу чувеног шоу-програма кантаутора Дејвида Бирна.
То, како је истакао Станојевић, није само пука представа, већ право уметничко дело, пажљиво режирано, проткано критиком модерног друштва и поретка која подстиче публику на размишљање.
Љубитеље музике и визије бенда
„Пинк Флојд“ обрадоваће документарац
„Роџер Вотерс: Ми + Они“ у заједничкој режији Шона Еванса и самог Роџера Вотерса, једног од оснивача чувеног бенда. Документарац представља аудио-визуелни запис светске турнеје током које је Вотерс за 20 месеци одржао 157 наступа, пред више од 2,3 милиона људи широм света.