00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
РУСИЈА
Најновије вести, анализе и занимљивости из Русије и Заједнице независних држава

Руски тенкови без конкуренције у свету

© Sputnik / Александр Вильф / Уђи у базу фотографијаТенк Т-14 „Армата“ на Црвеном тргу у Москви, на паради поводом Дана победе над фашизмом
Тенк Т-14 „Армата“ на Црвеном тргу у Москви, на паради поводом Дана победе над фашизмом - Sputnik Србија, 1920, 28.08.2021
Пратите нас
Данас у свету не постоје оклопна возила која би нам била равноправна конкуренција, изјавио је у интервјуу за Спутњик генерални директор концерна „Уралвагонзавод“ Александар Потапов.
На маргинама међународног форума „Армија-2021“ Потапов је говорио о актуелним новитетима руске оклопне технике, изгледима за њихову примену, тржишној конкуренцији, као и могућности испоруке и сервисирања тенкова на Блиском истоку.
Сматрате ли да данас на светском тржишту постоје прави конкуренти руским оклопним возилима?
– Желим да напоменем да још од совјетског доба никада нисмо престајали да радимо на модернизацији тенкова. Али, у исто време смо увек тражили нова решења за производњу примерака технике, и технолошке и конструкторске.
Подсетићу и да Русија није била прва земља у којој су почели да се производе тенкове. Истовремено, већ до почетка Другог светског рата, односно Великог отаџбинског рата, домаћа производња оклопних возила била је једна од најбољих у свету и по много чему испред страних модела. Али тада је пружен невероватан подстицај развоју. Од 1940. година до данас, „Уралвагонзавод“ је произвео отприлике 50 одсто тенкова икада произведених у свету. Њихов квалитет је више пута потврђен током борби.
Како би било јасније, желим да напоменем да само мали број земаља у свету производи тенкове са моторима са гасном турбином, а ми углавном правимо њих.
Током читавог периода нашег рада направљена су два најбоља модела тенкова. То су Т-72 и Т-80. Њихове модернизоване верзије сада су представљене на изложби и имају озбиљан извозни потенцијал. Притом смо прошли пут модернизације који је у великој мери сличан нашим партнерима – САД, Енглеској, Француској, Израелу. Али планирамо да наставимо да модернизујемо те производе који су у суштини јединствени.
Што се тиче тенка Т-90 МС, који је представљен пре неки дан, то више није модернизација. Реч је о потпуно новом тенку са новим могућностима и техничким решењима, који ће засигурно наћи своје место на тржишту. Уверен сам у његов моћни извозни потенцијал. Томе доприносе цена, квалитет и производне могућности. Могу да кажем да је по мишљењу многих он бољи од страних модела.
Истовремено, наш тенк нове генерације, „Армата“, значајно се разликује од свих светских модела који су произведени или се модернизују у другим земљама. Тај тенк ће такође постати основа: платформа има велике могућности за развој.

Штавише, мало ћу открити тајну да смо већ почели да модернизујемо „Армату“ увођењем вештачке интелигенције, као и неких других новитета.

Било би неискрено кад бих рекао да не пратимо светски развој и трендове у нашој индустрији. Наравно, пажљиво пратимо, узимамо у обзир и проучавамо развој и векторе модернизације наших страних колега.
Притом сматрам да до данас у свету не постоје такви примерци наоружања са којима бисмо могли равноправно да се такмичимо. Најважније је што је наша техника у потпуности направљена у Русији од руских материјала, и не зависимо од увоза.
Већ сте много тога рекли и о прошлости и будућности оклопних возила. Која је, према Вашем мишљењу, најперспективнија техника у тој области?
Сад ми је пала на ум фраза наших инжењера који кажу да је перспективно оружје оно којим се добро ратује. Понављам, ми смо и у совјетском и у постовјетском периоду испоручили велики број оклопних возила. И прво што нудимо је модернизација. Други правац је директна испорука технике која се данас прави, између осталог, и у интересу Министарства одбране Русије. Трећи правац, који је за нас данас кључан, јесу питања пуног животног циклуса. Зато након продаје наоружања предлажемо потпуну услугу сервисирања на територијама држава које користе нашу технику. Следећи правац је заједничка производња у интересу купаца. Наравно, много тога зависи од последњег – каквим буџетом располажу, али ми и предлажемо такав правац развоја сарадње.
Штавише, сигуран сам да би ми такође требало да решавамо питања модернизације технике коју је наша земља испоручила у иностранство. То је наш имиџ, наш ниво поузданости. Апсолутно нам не треба да се нека трећа земља касније бави модернизацијом наших тенкова. Сматрам да би требало да тај став буде јасно изнет и кључан за сарадњу.
Какве су могућности за модернизацију вишецевног ракетног лансера ТОС1А? Он је успешно тестиран у пустињским условима. Да ли је могуће изаћи с њим на високо конкурентно тржиште?
Већ смо имали презентацију, између осталог и лансера „Тосочка – једноставније верзије. Наравно, постоји велики потенцијал за његову модернизацију и ту се разматрају различити сценарији. Али што се тиче ТОС1А данас, доказао је своју поузданост у различитим условима, укључујући и пустињу. Може се са сигурношћу рећи да је понекад потребно продавати такве примерке и без модернизације.
Застава Руске Федерације вијори се на тврђави у Звечану. - Sputnik Србија
Све о Русији

... прочитајте овде.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала