https://sputnikportal.rs/20210921/da-li-ce-pojeftiniti-gorivo-najavljeno-razmatranje-predloga-za-smanjenje-dazbina-na-naftne-derivate-1130042081.html
Да ли ће појефтинити гориво: Најављено разматрање предлога за смањење дажбина на нафтне деривате
Да ли ће појефтинити гориво: Најављено разматрање предлога за смањење дажбина на нафтне деривате
Sputnik Србија
Министарство финансија Србије разматраће предлог за смањења дажбина на деривате нафте, а уколико се нађе адекватно решење, то би утицало да гориво на пумпама... 21.09.2021, Sputnik Србија
2021-09-21T19:19+0200
2021-09-21T19:19+0200
2021-09-21T17:49+0200
економија
економија
србија
енергетика
србија – економија
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112269/81/1122698159_0:99:1921:1179_1920x0_80_0_0_09bf3c1f27b016f72b63fcb43d6bef45.jpg
Удружење нафтних компанија Србије (УНКС) представило је недавно Министарству финансија предлог о измени акцизне политике опорезивања горива, пишу „Новости“. За десетак дана доставиће им детаљна решења која ће бити анализирана.Он је за лист додао да Удружење нафтних компанија сматра да би снижавање акциза допринело да се по другом основу очувају и увећају буџетски приходи. У просечној малопродајној цени горива, укупне фискалне ставке чине 55 одсто.„Нафтне компаније су ту у улози инкасаната у име државе, наплате од потрошача и прослеђују. На пример, просечна малопродајна цена дизела је прошле недеље била 162,13 динара, а фискалне ставке су износиле 89,25 динара“, указао је Мићовић.Мићовић је навео да су у већини земаља акциза и ПДВ једине две фискалне ставке, док у Србији, осим њих, произвођачи и увозници, пре стављања горива на тржиште, морају да плате и накнаде за формирање обавезних резерви, унапређење енергетске ефикасности, маркирање деривата нафте и мониторинг квалитета.Две уредбе, о оперативним резервама и биогориву, чија примена почиње наредне године, подићи ће трошкове нафтним компанијама, а Мићовић истиче да се то никада не пресликава на малопродајну цену тако једнострано, али се може очекивати да ће утицати на поскупљење.„Сви увозници и произвођачи деривата нафте од наредне године морају да формирају оперативне резерве, што значи да о свом трошку морају да купе одређену количину горива и држе га на залихама“, додао је Мићовић.
србија
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112269/81/1122698159_108:0:1811:1277_1920x0_80_0_0_665b2357262bfe5892035e20663c3f07.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
акцизна политика опорезивања горива, опорезивање горива, нафтни деривати, нафта, гориво, акцизе, опорезивање, србија, akcizna politika oporezivanja goriva, oporezivanje goriva, naftni derivati, nafta, gorivo, akcize, oporezivanje, srbija
акцизна политика опорезивања горива, опорезивање горива, нафтни деривати, нафта, гориво, акцизе, опорезивање, србија, akcizna politika oporezivanja goriva, oporezivanje goriva, naftni derivati, nafta, gorivo, akcize, oporezivanje, srbija
Да ли ће појефтинити гориво: Најављено разматрање предлога за смањење дажбина на нафтне деривате
Министарство финансија Србије разматраће предлог за смањења дажбина на деривате нафте, а уколико се нађе адекватно решење, то би утицало да гориво на пумпама буде јефтиније.
Удружење нафтних компанија Србије (УНКС) представило је недавно Министарству финансија предлог о измени акцизне политике
опорезивања горива,
пишу „Новости“. За десетак дана доставиће им детаљна решења која ће бити анализирана.
„Снижавање акциза би омогућило растерећење домаће привреде и њену већу конкурентност. Читава економија је оптерећена вишом ценом деривата, од ратарства до индустрије и транспорта“, рекао је Томислав Мићовић, генерални секретар УНКС-а.
Он је за лист додао да Удружење нафтних компанија сматра да би снижавање акциза допринело да се по другом основу очувају и увећају буџетски приходи. У просечној малопродајној цени горива, укупне фискалне ставке чине 55 одсто.
„Нафтне компаније су ту у улози инкасаната у име државе, наплате од потрошача и прослеђују. На пример, просечна малопродајна цена дизела је прошле недеље била 162,13 динара, а фискалне ставке су износиле 89,25 динара“, указао је Мићовић.
Мићовић је навео да су у већини земаља акциза и ПДВ једине две фискалне ставке, док у Србији, осим њих, произвођачи и увозници, пре стављања горива на тржиште, морају да плате и накнаде за формирање обавезних резерви, унапређење енергетске ефикасности, маркирање деривата нафте и мониторинг квалитета.
Две уредбе, о оперативним резервама и биогориву, чија примена почиње наредне године, подићи ће трошкове нафтним компанијама, а Мићовић истиче да се то никада не пресликава на малопродајну цену тако једнострано, али се може очекивати да ће утицати на поскупљење.
„Сви увозници и произвођачи деривата нафте од наредне године морају да формирају оперативне резерве, што значи да о свом трошку морају да купе одређену количину горива и држе га на залихама“, додао је Мићовић.
Све о домаћој и светској економији