Застава Србије - Sputnik Србија, 1920
СРБИЈА
Најновије вести, анализе и занимљивости из Србије

И лажно Косово кандидата за Оскара има: „Кошница“ као „Аида“ на стероидима — по укусу НВО комесара

© AP PhotoСтатуа Оскар
Статуа Оскар  - Sputnik Србија, 1920, 03.10.2021
Пратите нас
Позната филмска критичарка Вјоса Османи пожелела је срећу косовском кандидату за Оскара филму „Кошница“. Питање је, међутим, колике су шансе овог „ремек-дела“, како га је Османијева оценила, да освоји најпознатију филмску награду.
Недавно је тзв. Косово предложило филм „Кошница“, како се наводи, „троструког победника Санденс фестивала“, за свог званичног кандидата за Оскара, а председница Косова Вјоса Османи пожелела је на Твитеру успех редитељки Бљерти Башоли и екипи филма.
„Косовска номинација за Оскара је ’Кошница‘. Осим што је ремек-дело, ова прича о рату и истрајности је инспирација. Срећно!“, написала је Османијева.

„Кошница“ — „Аида“ на феминистичким стероидима

Мада је незахвално бавити се филмом кој нисте погледали, сам садржај овог „ремек-дела“, према филмској критичарки Вјоси Османи, упућује на последњег босанскохерцеговачког кандидата за Оскара филм Јасмиле Жбанић „Кво вадис Аида“.
Укратко:

„Мужа Фахрије Хоти са још 110 мушкараца из села Велика и Мала Круша припадници српских снага најпре су одвојили од породица, а потом стрељали 26. марта 1999. године. Филм говори о жени која се, након што је изгубила мужа у рату, бори да поново изгради свој живот и поред свих потешкоћа на патријархалном Косову.

Дакле, и овде имамо исту матрицу: српске зликовце који су дошли негде (право ниоткуда) и потаманили неке невине жртве, али се иде и корак даље. Као да је неко из тима косовског кандидата за Оскара схватио да пролази време пропагандних ратних прича, па је додао и мало још политички коректнијег зачина, критику патријархалног друштва све јашући на још увек актуелном #MeToo таласу.
Тако да имамо готово идеалног кандидата за Оскара ван енглеског говорног подручја, онако како га замишља мали политичко-коректни НВО комесар са брдовитог Балкана.

Санденс и Оскари као Младост из Бачког Јарка у Лиги шампиона

Постоји, међутим, бар један озбиљан проблем са превеликим очекивањима од косовског кандидата за Оскара, чему је допринело и „бојење вести“ да је „Кошница“ освојила награду за најбољи филм на Санденс фестивалу.
У прокосовским медијима могло се прочитати да је „Кошница“ добила признање за најбољи филм, а то признање је, у ствари, добио филм „CODA“, док је косовски кандидат добио награду за најбољи страни филм, уз награду за најбољу режију и награду публике.
Могуће да је реч о занатски добро урађеном филму, што су потврдили и неки гледаоци „Кошнице“, али проблем у је превеликим очекивањима Османијеве и друштва после награда на Санденс фестивалу. Реч је о фестивалу малог, уметничког, алтернативног филма, који је основао Роберт Редфорд 1978. године, а познаваоцима филмске уметности није познато да је од тада иједан филм са Санденса био у конкуренцији за Оскара.
Фудбалским речником, очекивати да ће „Кошница“ добити Оскара за најбољи филм ван енглеског говорног подручја идентично је очекивању да ће Младост из Бачког Јарка освојити Лигу шампиона. Мада, чуда су могућа, што је пре неки дан у Лиги шампиона показао и молдавски Шериф победом над Реалом у Мадриду.

Поп култура — главно оружје меке моћи тзв. Косова

Са становишта „државног разлога“ тзв. Косова, извесно је да популарна култура одавно представља главни извор „меке моћи“, а у промоцију непризнате државе упрегнути су и привремене приштинске институције и лобисти и све моћнија дијаспора.
У том смислу, највидљивије су тинејџерске поп диве Дуа Липа и Рита Ора, које ретко пропуштају прилику да истакну ко су, одакле су и колико су као мале патиле због „агресије Србије“.

Тако су брзо превазиђене и дечје болести косовског филма, који су испочетка били најтврђа ратна пропаганда. Онда је на сцену ступила група у иностранству школованих махом редитељки, које су почеле да снимају западној публици пријемчивије филмове, све суптилније „државотворне“ пропаганде.

Као и већина косовских филмова снимљених у последње време и „Кошница“ је филмска копродукција у којој су учествовале и Швајцарска, Албанија и Северна Македонија, што нам казује да су у политички циљ тзв. државе максимално упрегнути сви ресурси и да нема одустајања од независности ни по коју цену.
И да би у тој борби баш добро дошла још једна помоћ из Америке. Овога пута у виду — Оскара.
Дуа Липа - Sputnik Србија, 1920, 23.01.2021
Нове увреде промотерке „велике Албаније“: Срби су фашисти и окупатори Косова
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала