00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОРБИТА КУЛТУРЕ
10:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
У којој књижевној епохи живимо
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Живот је као бокс: Научите да примате ударце, али задате победнички
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Пречник страним речима и изразима“
20:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Неко лаже: Трамп или Зеленски
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Стратешка промена пословања у свету: Познати ланац има велике планове за Србију

© REUTERS / Alkis KonstantinidisЛука Пиреј
Лука Пиреј - Sputnik Србија, 1920, 05.10.2021
Пратите нас
Међународни модни брендови планирају промену начина пословања током пандемије.
То подразумева и напуштање глобалних ланаца добављача и јефтиних производних центара у Азији, можда на дуже време, а њихова нова производна локација је Медитеран.
Италијанска компанија "Бенетон" већ ради на проширењу производње у Србији, Хрватској, Турској, Тунису и Египту и планира да преполови своје капацитете у Азији до краја следеће године, изјавио је главни извршни директор компаније Масимо Ренон за Ројтерс.
"Стратешка је одлука да се повећа контрола над производним процесом, а такође и над транспортним трошковима", рекао је он, додајући да је група већ ове године преселила више од 10 посто производње из земаља попут Бангладеша, Вијетнама, Кине и Индије.
Према његовим речима, на ову одлуку утичу и проблеми с трошковима транспорта, будући да, како објашњава, "бродски превоз робе, који је раније коштао 1.200-1.500 долара, данас може да кошта 10.000-15.000 долара, при чему је датум испоруке неизвестан".
Десетоструки скок трошкова морског транспорта узрокован је мањком расположивих бродова, јер су многи усидрени током пандемије, као и растућом потражњом клијената, додао је Ренон, чија компанија већи део прихода остварује у Европи, али је производњу почетком 2000-их пребацила у земље с јефтинијом радном снагом.
Мада су трошкови производње у Вијетнаму и Бангладешу и даље за 20 посто нижи него у медитеранским земљама, ту предност брише недостатак бродова и дужи рокови испоруке.
"Због мањка бродова, просечно време испорука из Азије продужило се са претходних четири до пет месеци на данашњих седам до осам месеци", каже Ренон и поређења ради наводи да производња у Египту може да скрати рок испоруке до магацина и продавница у Европи на два до два и по месеца.
Када је реч о вуненој одећи коју "Бенетон" производи у Србији и Хрватској, рок испоруке може да траје само четири до пет недеља. Компанија зато планира да повећа производњу у тим двема земљама, као и у Тунису, и да прошити сарадњи с добављачима у Египту и Турској, пренео је Б92.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала