https://sputnikportal.rs/20211005/strateska-promena-poslovanja-u-svetu-poznati-lanac-ima-velike-planove-za-srbiju-1130429640.html
Стратешка промена пословања у свету: Познати ланац има велике планове за Србију
Стратешка промена пословања у свету: Познати ланац има велике планове за Србију
Sputnik Србија
Међународни модни брендови планирају промену начина пословања током пандемије. 05.10.2021, Sputnik Србија
2021-10-05T17:28+0200
2021-10-05T17:28+0200
2021-10-05T17:28+0200
економија
текстилна индустрија
бенетон
свет – економија
србија – економија
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/110271/52/1102715213_0:0:3500:1969_1920x0_80_0_0_6cee50e1e8fa8e71287b5b6ce8888938.jpg
То подразумева и напуштање глобалних ланаца добављача и јефтиних производних центара у Азији, можда на дуже време, а њихова нова производна локација је Медитеран.Италијанска компанија "Бенетон" већ ради на проширењу производње у Србији, Хрватској, Турској, Тунису и Египту и планира да преполови своје капацитете у Азији до краја следеће године, изјавио је главни извршни директор компаније Масимо Ренон за Ројтерс."Стратешка је одлука да се повећа контрола над производним процесом, а такође и над транспортним трошковима", рекао је он, додајући да је група већ ове године преселила више од 10 посто производње из земаља попут Бангладеша, Вијетнама, Кине и Индије.Према његовим речима, на ову одлуку утичу и проблеми с трошковима транспорта, будући да, како објашњава, "бродски превоз робе, који је раније коштао 1.200-1.500 долара, данас може да кошта 10.000-15.000 долара, при чему је датум испоруке неизвестан".Десетоструки скок трошкова морског транспорта узрокован је мањком расположивих бродова, јер су многи усидрени током пандемије, као и растућом потражњом клијената, додао је Ренон, чија компанија већи део прихода остварује у Европи, али је производњу почетком 2000-их пребацила у земље с јефтинијом радном снагом.Мада су трошкови производње у Вијетнаму и Бангладешу и даље за 20 посто нижи него у медитеранским земљама, ту предност брише недостатак бродова и дужи рокови испоруке.Када је реч о вуненој одећи коју "Бенетон" производи у Србији и Хрватској, рок испоруке може да траје само четири до пет недеља. Компанија зато планира да повећа производњу у тим двема земљама, као и у Тунису, и да прошити сарадњи с добављачима у Египту и Турској, пренео је Б92.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/110271/52/1102715213_134:0:3246:2334_1920x0_80_0_0_e0e122a120b257188448a946d3cd4e44.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, текстилна индустрија, бенетон, свет – економија, србија – економија
економија, текстилна индустрија, бенетон, свет – економија, србија – економија
Стратешка промена пословања у свету: Познати ланац има велике планове за Србију
Међународни модни брендови планирају промену начина пословања током пандемије.
То подразумева и напуштање глобалних ланаца добављача и јефтиних производних центара у Азији, можда на дуже време, а њихова нова производна локација је Медитеран.
Италијанска компанија "Бенетон" већ ради на проширењу производње у Србији, Хрватској, Турској, Тунису и Египту и планира да преполови своје капацитете у Азији до краја следеће године, изјавио је главни извршни директор компаније Масимо Ренон за Ројтерс.
"Стратешка је одлука да се повећа контрола над производним процесом, а такође и над транспортним трошковима", рекао је он, додајући да је група већ ове године преселила више од 10 посто производње из земаља попут Бангладеша, Вијетнама, Кине и Индије.
Према његовим речима, на ову одлуку утичу и проблеми с трошковима транспорта, будући да, како објашњава, "бродски превоз робе, који је раније коштао 1.200-1.500 долара, данас може да кошта 10.000-15.000 долара, при чему је датум испоруке неизвестан".
Десетоструки скок трошкова морског транспорта узрокован је мањком расположивих бродова, јер су многи усидрени током пандемије, као и растућом потражњом клијената, додао је Ренон, чија компанија већи део прихода остварује у Европи, али је производњу почетком 2000-их пребацила у земље с јефтинијом радном снагом.
Мада су трошкови производње у Вијетнаму и Бангладешу и даље за 20 посто нижи него у медитеранским земљама, ту предност брише недостатак бродова и дужи рокови испоруке.
"Због мањка бродова, просечно време испорука из Азије продужило се са претходних четири до пет месеци на данашњих седам до осам месеци", каже Ренон и поређења ради наводи да производња у Египту може да скрати рок испоруке до магацина и продавница у Европи на два до два и по месеца.
Када је реч о вуненој одећи коју "Бенетон" производи у Србији и Хрватској, рок испоруке може да траје само четири до пет недеља. Компанија зато планира да повећа производњу у тим двема земљама, као и у Тунису, и да прошити сарадњи с добављачима у Египту и Турској,
пренео је Б92.