https://sputnikportal.rs/20211008/gas-naterao-ekoloski-savesnu-evropu-da-ponovo-potrazi-spas-u-uglju-1130501417.html
Гас натерао еколошки савесну Европу да поново потражи спас у угљу
Гас натерао еколошки савесну Европу да поново потражи спас у угљу
Sputnik Србија
Скок цена гаса прати и поскупљење угља. Први пут у последње две деценије тона чврстог горива кошта 300 долара, а потражња је огромна. Колико ће то потрајати? 08.10.2021, Sputnik Србија
2021-10-08T11:26+0200
2021-10-08T11:26+0200
2022-09-29T13:55+0200
русија
економија
русија
угаљ
русија – економија
европа
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0a/04/1130397558_0:99:3293:1951_1920x0_80_0_0_f947b3607fbfc7cb4884a297c36185c0.jpg
Упркос апелима да се смањи емисија угљен-диоксида, угаљ се све више купује. Испоручује се и еколошки савесној Европи, која је морала да пређе на тврдо гориво услед рекордно високих цена гаса. Међутим, Европа нема довољно угља. Главни снабдевачи не успевају да повећају извоз. Залихе на северозападу континента су на минимуму – једва премашују четири милиона тона.Ту је и конкуренција са азијским купцима, јер се и Кина бори са дефицитом угља што је очекивано утицало на цене.Повратак угљаПоследњих година у свету је била све мања потражња за угљем, јер су Европа, САД и Кина кренуле путем декарбонизације. Пад потражње за чврстим горивом у време пандемије називали су преласком на чисту енергију. Међутим, то захтева времена.Истовремено, природне катастрофе нико није узео у обзир. Због хладне зиме и изузетно топлог лета европска подземна складишта гаса су се испразнила. Тада су се сетили угља.Када је реч о добављачима, нема посебног избора. Наде се полажу на Русију, која је на трећем месту у свету по извозу фосилних горива. Прошле године је извезла око 200 милиона тона.Међутим, тешко да ће се извоз значајно повећати због дуготрајног производног циклуса угља, а Русија је ионако главни извозник угља у Европу – извезе преко 40 милиона тона годишње, подсећа шеф аналитичког одељења компаније „АМаркетс“ Артјом Дејев.Руске компаније ће несумњиво зарадити на све скупљој сировини. На азијском тржишту 2019. године тона угља је у просеку коштала 90 долара, а данас у ЕУ кошта 300. Ипак, значајно повећање испорука у иностранство се не предвиђа, јер је угаљ неопходан и за унутрашње тржиште.Стручњаци сматрају да ће се, краткорочно гледано, наставити велика потражња за угљем.Међутим, ускоро ће бити пуштен у рад и „Северни ток 2“. Тржиште чека склапање дугорочних уговора који ће стабилизовати цене гаса, а затим и чврстог горива. Такође не треба заборавити да упркос данашњој потражњи, свет ипак одустаје од угља, који има своје предности: он није самозапаљив и складишти се на отвореним површинама. И, како показује пракса, ако по хладном времену други извори енергије закажу, камено гориво и даље греје.
https://sputnikportal.rs/20211004/forbs-evropi-preti-energetska-katastrofa-ni-rusija-je-nece-spasiti-1130400123.html
европа
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0a/04/1130397558_280:0:3011:2048_1920x0_80_0_0_5237c553e34e9c71b2762e5dd2d98d5c.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, русија, угаљ, русија – економија, европа
економија, русија, угаљ, русија – економија, европа
Гас натерао еколошки савесну Европу да поново потражи спас у угљу
11:26 08.10.2021 (Освежено: 13:55 29.09.2022) Скок цена гаса прати и поскупљење угља. Први пут у последње две деценије тона чврстог горива кошта 300 долара, а потражња је огромна. Колико ће то потрајати?
Упркос апелима да се смањи емисија угљен-диоксида, угаљ се све више купује. Испоручује се и еколошки савесној Европи, која је морала да пређе на тврдо гориво услед рекордно високих цена гаса.
Међутим, Европа нема довољно угља. Главни снабдевачи не успевају да повећају извоз. Залихе на северозападу континента су на минимуму – једва премашују четири милиона тона.
Ту је и конкуренција са азијским купцима, јер се и Кина бори са дефицитом угља што је очекивано утицало на цене.
Последњих година у свету је била све мања потражња за угљем, јер су Европа, САД и Кина кренуле путем декарбонизације. Пад потражње за чврстим горивом у време пандемије називали су преласком на чисту енергију. Међутим, то захтева времена.
Истовремено, природне катастрофе нико није узео у обзир. Због хладне зиме и изузетно топлог лета европска подземна складишта гаса су се испразнила. Тада су се сетили угља.
Када је реч о добављачима, нема посебног избора. Наде се полажу на Русију, која је на трећем месту у свету по извозу фосилних горива. Прошле године је извезла око 200 милиона тона.
Међутим, тешко да ће се извоз значајно повећати због дуготрајног производног циклуса угља, а Русија је ионако главни извозник угља у Европу – извезе преко 40 милиона тона годишње, подсећа шеф аналитичког одељења компаније „АМаркетс“ Артјом Дејев.
Руске компаније ће несумњиво зарадити на све скупљој сировини. На азијском тржишту 2019. године тона угља је у просеку коштала 90 долара, а данас у ЕУ кошта 300. Ипак, значајно повећање испорука у иностранство се не предвиђа, јер је угаљ неопходан и за унутрашње тржиште.
Стручњаци сматрају да ће се, краткорочно гледано, наставити велика потражња за угљем.
Међутим, ускоро ће бити пуштен у рад и „Северни ток 2“. Тржиште чека склапање дугорочних уговора који ће стабилизовати цене гаса, а затим и чврстог горива. Такође не треба заборавити да упркос данашњој потражњи, свет ипак одустаје од угља, који има своје предности: он није самозапаљив и складишти се на отвореним површинама. И, како показује пракса, ако по хладном времену други извори енергије закажу, камено гориво и даље греје.