00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Потрошачи, будите опрезни због нове преваре: Трговци лепе исту цену преко старе

Продавница одеће
Продавница одеће - Sputnik Србија, 1920, 16.10.2021
Пратите нас
Колико пута сте претходних недеља видели попуст који заправо није попуст већ само прецртана цена. Све више је таквих случајева, а удружења потрошача, како смо се и уверили, све више добијају фотографије "лажних акција и снижења".
Иако на први поглед делује да је реч о техничком пропусту продавца, појава толико узима маха да се поставља питање да ли трговци свесно рачунају на то да потрошачи опажају само да је "цена прецртана" и да уопште више не обраћају пажњу на бројеве, старе и нове цене.
Конкретно, овога пута потрошач нам је послао фотографију познатог бренда где је стара, прецртана цена, и нова, наводно снижена, заправо једна те иста и опет је у питању маркетиншки трик, пише Телеграф Бизнис.
„У питању је опет једна врста обмане потрошача, погрешно истицање цена. Маркетиншки трик, јер трговци знају како просечан потрошач реагује када види да је производ на "акцији", "снижењу" и да у том тренутку када види акцијску цену ретко када скида прелепљену цену да види колико је тај производ заиста на попусту“, каже Марко Драгић, правни саветник при НОПС.
Према његовим речима, трговци то одлично знају и на психолошки начин продају производ.
„Такође, трговац је дужан да искаже висину снижене цене, тј. потребно је да се види колика је била цена пре попуста“, истиче он.
Слично је и када је на производу стара цена прелепљена новом, сниженом, па на каси наплате по старој. Или када цена није иста на рафу и каталогу.
Цене морају да буду усклађене на рафу и на каси, јасан је Драгић.
„Све то је непоштена трговачка пракса и такав случај може да се пријави тржишној инспекцији. Такође, потрошач има право да захтева да му се прода производ по цени која је на рафу“, каже он.
Према Закону о заштити потрошача, уколико се оваква ситуација пријави тржишној инспекцији, трговац би могао да плати казну од 300.000 до 2.000.000 динара.
„Трговац је дужан да на недвосмислен, читак и лако уочљив начин истакне продајну, односно јединичну цену робе или услуге, у складу са прописима који уређују трговину“, пише у Закону. Овакве ситуације се најчешће дешавају у прехрамбеним продавницама због великог броја артикала и честе промене цена због акција или распродаје.
Такође, према поменутом закону, у случају када је истакнута цена на рафу нижа у односу на ону која је откуцана на каси, трговац је дужан да потрошачу плати разлику, пренео је Блиц бизнис.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала