https://sputnikportal.rs/20211022/filmsko-oruzje-tragedije-1130904422.html
Три сценарија трагедије: Како филмско оружје убија људе на сету
Три сценарија трагедије: Како филмско оружје убија људе на сету
Sputnik Србија
Три сценарија трагедије: Како филмско оружје убија људе на сету
2021-10-22T19:44+0200
2021-10-22T19:44+0200
2021-10-22T19:51+0200
друштво
алек болдвин
србија – друштво
друштво
филмско оружје
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112114/77/1121147773_0:314:3073:2042_1920x0_80_0_0_7025ec3d1727ebe37258ebaa25f589f6.jpg
Смртоносни инцидент догодио се током снимања филма „Рђа“ (Rust) у Новом Мексику. Алек Болдвин је из реплике пиштоља, наводно, усмртио директорку фотографије Халину Хачинс и ранио режисера Џоела Соузу. Околности под којима се трагедија догодила још нису разјашњене.Портпарол холивудске звезде рекао је да је приликом инцидента дошло до „грешке при паљби“ из реплике пиштоља, а из локалне полиције саопштили су да је истрага у току и да је Болдвин разговарао с детективима. На сликама с лица места види се да је глумац сломљен и у сузама.Трагедија на снимању филмаИако се на филмским сетовима у иностранству махом користе прави пиштољи у чије шаржере могу да стану прави меци, пре употребе се спроводи изузетно ригорозна безбедносна процедура, како током снимања не би дошло до инцидента.Пиштољ се не дира пре сцене за коју је потребан. Када тај моменат дође, филмски оружар пред редитељем, глумцем и „сејфтијем“, особом задуженом за безбедност на сету, показује цев и шаржер и констатује да пиштољ у себи има или нема филмских метака. Потом га предаје глумцу и саопштава свима да ће бити пуцања и колико ће метака бити испаљено приликом снимања сцене.„Не постоји варијанта да прави метак уђе на сет. То је најстроже забрањено. Чак је забрањено да се каже ‘метак’. То су филмски меци. Можда је глумац узео оружје и играо се, јер одакле могућност да глумац упери пиштољ у директорку фотографије? То је незамисливо“, истиче Ана Симоновић, филмски оружар акционе продукције „Фамилија“.Наша саговорница не искључује ни могућност да је глумцу немила ситуација подметнута:Случај Алека Болдвина подсетио је на трагичну смрт глумца Брендона Лија, сина Бруса Лија, који је такође преминуо након што је устрељен из реплике пиштоља на снимању филма „Врана“ 1993. године. Трагедију је проузроковао неправилно направљен ћорак, а глумчева смрт проглашена је несрећом услед немара.Србија без инциденатаУтешно је да у Србији такви инциденти не могу да се догоде, јер се на филмским сетовима у нашој земљи користе пиштољи у које не могу да стану прави меци.„Наши оружари који долазе на сет су већином пуковници и потпуковници војске и жандармерије, људи који су цео живот провели уз оружје и тако нешто не може да се деси. То су људи који су инструктори у руковању оружјем. И страни оружари су већином људи који су имали контакт с оружјем“, предочава Ана Симоновић за „Спутњик“.Она напомиње да се филмски оружари у Србији суочавају с другачијим проблемом – Закон о оружју и муницији још увек не препознаје филмско наоружање.Према њеним речима, стране продукцијске куће које снимају у Србији сваке године улажу више од три милијарде евра у пројекте, а могле би и више, када би Закон био боље регулисан.
https://sputnikportal.rs/20211022/tragedija-na-snimanju-alek-boldvin-ubio-koleginicu-i-ranio-rezisera-1130883470.html
https://sputnikportal.rs/20211022/objavljeni-prvi-snimci-sa-mesta-tragedije-na-filmskom-setu-1130885096.html
https://sputnikportal.rs/20211022/ko-je-bila-zena-koju-je-ubio-alek-boldvin-1130891402.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Стефан Ђурић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112158/61/1121586151_518:-1:2566:2048_100x100_80_0_0_cec12e8b61077d86591ea586013d7955.jpg
Стефан Ђурић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112158/61/1121586151_518:-1:2566:2048_100x100_80_0_0_cec12e8b61077d86591ea586013d7955.jpg
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112114/77/1121147773_96:0:2827:2048_1920x0_80_0_0_a6df5a8383124a5709f14c2c80b10b90.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Стефан Ђурић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112158/61/1121586151_518:-1:2566:2048_100x100_80_0_0_cec12e8b61077d86591ea586013d7955.jpg
алек болдвин, убиство, алек болдвин убио жену, алек болдвин убиство снимање, алек болдвин убио сниматељску, alek boldvin, ubistvo, alek boldvin ubio ženu, alek boldvin ubistvo snimanje, alek boldvin ubio snimateljsku
алек болдвин, убиство, алек болдвин убио жену, алек болдвин убиство снимање, алек болдвин убио сниматељску, alek boldvin, ubistvo, alek boldvin ubio ženu, alek boldvin ubistvo snimanje, alek boldvin ubio snimateljsku
Три сценарија трагедије: Како филмско оружје убија људе на сету
19:44 22.10.2021 (Освежено: 19:51 22.10.2021) Реткост је да због паљбе из реплике пиштоља на филмском сету неко изгуби живот. То се десило у петак у инциденту на снимању филма с холивудским глумцем Алеком Болдвином. Српски експерти предочавају да, у начелу, сличне трагедије могу да буду последица три сценарија: немара филмске екипе, намештаљке или у крајњем случају – убиства.
Смртоносни инцидент догодио се током снимања филма „Рђа“ (Rust) у Новом Мексику. Алек Болдвин је из реплике пиштоља, наводно, усмртио директорку фотографије Халину Хачинс и ранио режисера Џоела Соузу. Околности под којима се трагедија догодила још нису разјашњене.
Портпарол холивудске звезде рекао је да је приликом инцидента дошло до „грешке при паљби“ из реплике пиштоља, а из локалне полиције саопштили су да је истрага у току и да је Болдвин разговарао с детективима. На сликама с лица места види се да је глумац сломљен и у сузама.
Трагедија на снимању филма
Иако се на филмским сетовима у иностранству махом користе прави пиштољи у чије шаржере могу да стану прави меци, пре употребе се спроводи изузетно ригорозна безбедносна процедура, како током снимања не би дошло до инцидента.
Пиштољ се не дира пре сцене за коју је потребан. Када тај моменат дође, филмски оружар пред редитељем, глумцем и „сејфтијем“, особом задуженом за безбедност на сету, показује цев и шаржер и констатује да пиштољ у себи има или нема филмских метака. Потом га предаје глумцу и саопштава свима да ће бити пуцања и колико ће метака бити испаљено приликом снимања сцене.
„Не постоји варијанта да прави метак уђе на сет. То је најстроже забрањено. Чак је забрањено да се каже ‘метак’. То су филмски меци. Можда је глумац узео оружје и играо се, јер одакле могућност да глумац упери пиштољ у директорку фотографије? То је незамисливо“, истиче Ана Симоновић, филмски оружар акционе продукције „Фамилија“.
Наша саговорница не искључује ни могућност да је глумцу немила ситуација подметнута:
„Свакако није један човек крив. У пракси не постоји варијанта да се то сасвим случајно догоди. Ово је морало да буде грешка низа људи или нечија директна намера“.
Случај Алека Болдвина подсетио је на трагичну смрт глумца Брендона Лија, сина Бруса Лија, који је такође преминуо након што је устрељен из реплике пиштоља на снимању филма „Врана“ 1993. године. Трагедију је проузроковао неправилно направљен ћорак, а глумчева смрт проглашена је несрећом услед немара.
Утешно је да у Србији такви инциденти не могу да се догоде, јер се на филмским сетовима у нашој земљи користе пиштољи у које не могу да стану прави меци.
„Наши оружари који долазе на сет су већином пуковници и потпуковници војске и жандармерије, људи који су цео живот провели уз оружје и тако нешто не може да се деси. То су људи који су инструктори у руковању оружјем. И страни оружари су већином људи који су имали контакт с оружјем“, предочава Ана Симоновић за „Спутњик“.
Она напомиње да се филмски оружари у Србији суочавају с другачијим проблемом – Закон о оружју и муницији још увек не препознаје филмско наоружање.
„То у пракси значи да, кад понесем оружје на сет, мене може да заустави полиција и одузме ми оружје иако је намењено искључиво за сет, безбедно и поседујем сву потребну документацију. Притом за сваки сет на који носим филмско оружје плаћам Сектору за ванредне ситуације таксу од 100 евра. Надамо се да ће се ситуација променити. Добили смо гаранцију да ће Закон бити усвојен у јануару следеће године“, каже Ана Симоновић.
Према њеним речима, стране продукцијске куће које снимају у Србији сваке године улажу више од три милијарде евра у пројекте, а могле би и више, када би Закон био боље регулисан.