https://sputnikportal.rs/20211105/denis-sapovalov-prvi-rokeri-su-bili-bah-hajdn-i-betoven-1131308985.html
Денис Шаповалов: Први рокери су били Бах, Хајдн и Бетовен
Денис Шаповалов: Први рокери су били Бах, Хајдн и Бетовен
Sputnik Србија
Први рокери су били Бах, Хајдн, Бетовен, само што у њихово време није било струје. Ипак, прави рок нису само бука и шкрипање жица, то је стање душе, каже у... 05.11.2021, Sputnik Србија
2021-11-05T15:23+0100
2021-11-05T15:23+0100
2021-11-05T15:23+0100
култура
бемус
друштво
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0b/05/1131309133_0:0:1856:1045_1920x0_80_0_0_fdfb6700dcf1d0d0a2c6804c5ad92cdc.jpg
С камерним ансамблом „13 гудача“ Денис Шаповалов ће вечерас у Коларчевој задужбини, у оквиру 53. Бемуса, представити несвакидашњи „кросовер“ програм, који чине Вивалдијев Концерт за виолончело, гудаче и континуо, као и свој „Бравурозни концерт“. У другом делу наступа Шаповалов ће извести своје оригиналне обраде нумера групе „Пинк Флојд“.Музички ватромет на Коларцу„Први део концерта је „италијански ватромет“. То је занимљива синтеза и мешавина различитих стилова, класике, италијанске и бечке и - колико год то чудно звучало – рока. То је нека врста омажа мојим омиљеним композиторима, међу којима су Вивалди и Хајдн... Концерт Вивалдија је написан у Ге-дуру, у расположењу које је омиљено свима на познатим виолинским концертима. И ту је, наравно, београдска премијера мог 'Бравурозног концерта'. Један од делова ове композиције зове се ’Јозеф рокс’ (реч је о Хајдну). Други део је омаж мојој омиљеној рок групи. Подједнако волим и класику и рок, тако да је ово смели експеримент чија је главна концепција да се рок и класика помешају и удруже, да створе, могло би се рећи, нови правац у музици“, каже Шаповалов.„Бравурозни концерт“ је, како каже, компоновао буквално 20 дана уочи премијере, пре пет година, као дар Московском конзерваторијуму, у част његове 150-годишњице.„Премијера је одржана у малој сали Московског конзерваторијума с великим успехом. Од тада редовно изводим овај концерт, наступао сам с њим на многим фестивалима, укључујући и Италију“, наводи руски музичар.Безгранични космос Пинк ФлојдаНаш саговорник каже да је велики обожавалац „Пинк Флојда“ још од младости и да је стваралаштво овог бенда веома снажно утицало на његов поглед на свет.„Тај безгранични космос у звучању и друштвена питања која они постављају мени су веома блиски“, одушевљено прича Шаповалов.Руски уметник је прво свирао само класику – Чајковског, Шуберта, а пором се посветио разним другим стиловима.„Оквир је широк: од традиционалне класичне музике до рока, чак и духовне музике. Један од мојих најнеобичнијих и најпровокативнијих пројеката је 'Рок против рококоа'. То је својеврсна битка класике и рока. У том пројекту су супротстављени музика Чајковског и 'Симфонија у рок стилу' коју сам ја написао, као и 'Рок варијације на тему рококоа' за виолончело и симфонијски оркестар. Ја диригујем класику и рок, свирам на акустичном и електричном виолончелу. Публика је увек одушевљена, јер на таквим концертима млади људи се по први пут упознају с класиком, а редовни посетиоци филхармонијских дворана, где изводим те пројекте, често први пут у животу слушају рок. И све то током једне вечери, на једном концерту“, примећује Шаповалов.Никаква техника не може да замени душу и срцеОн открива да је разлика између акустичног и електричног виолончела огромна, јер је извођач који свира на акустичном инструменту извор свега што се догађа – од звука и управљања њиме, до боја, тананих нијанси, док је у случају електричног виолончела много тога на звучноми процесору који омогућава да се извлачи широки спектар разноврсних електричних вибрација!„Ипак, мајстор инструмента и његове руке су увек најважнији. Никаква техника не може да замени душу и срце“, закључује руски виолончелиста.Денис Шаповалов је освојио прву награду на Међународном такмичењу „Чајковски“ 1998. године. Наступао је на бројним међународним фестивалима у Русији, Грузији, Јерменији, Литванији, Пољској, Франсукој и многим другим земљама. Сарађивао је са Симфонијским оркестром „Чајковски“, Академским симфонијским оркестром Санктпетербуршке Филхармоније, Камерним оркестром „Москвски виртуози“, Токијским симфонијским оркестром и другим ансамлбима.Редовно држи мајсторске курсеве у Русији и иностранству као гостујући професор, а 2014. године је покренуо пројектну наставу „Cello Travel International Academy“.Камерни ансамбл „13 гудача“ основан је 2016. године на иницијативу ванредног професора и виолончелисте Срђана Сретеновића. Назив ансамбла је инспирисан златним добом камерног музицирања у Србији, када је гудачки оркестар „Душан Сковран“ под управом професора Александра Павловића бројао 13 музичара и када су настајала бројна дела савремених српских композитора за тај оркестар.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Валентина Булатовић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112070/02/1120700245_0:187:1001:1187_100x100_80_0_0_37170fb301eb063b5225adce9fa586e9.jpg
Валентина Булатовић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112070/02/1120700245_0:187:1001:1187_100x100_80_0_0_37170fb301eb063b5225adce9fa586e9.jpg
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0b/05/1131309133_0:0:1856:1393_1920x0_80_0_0_1a645b643e3125f97f03b8c0d48d096c.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Валентина Булатовић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112070/02/1120700245_0:187:1001:1187_100x100_80_0_0_37170fb301eb063b5225adce9fa586e9.jpg
култура, бемус, друштво
Денис Шаповалов: Први рокери су били Бах, Хајдн и Бетовен
Први рокери су били Бах, Хајдн, Бетовен, само што у њихово време није било струје. Ипак, прави рок нису само бука и шкрипање жица, то је стање душе, каже у разговору за Спутњик прослављени руски виолончелиста Денис Шаповалов.
С камерним ансамблом „13 гудача“ Денис Шаповалов ће вечерас у Коларчевој задужбини, у оквиру 53. Бемуса, представити несвакидашњи „кросовер“ програм, који чине Вивалдијев Концерт за виолончело, гудаче и континуо, као и свој „Бравурозни концерт“. У другом делу наступа Шаповалов ће извести своје оригиналне обраде нумера групе „Пинк Флојд“.
Музички ватромет на Коларцу
„Први део концерта је „италијански ватромет“. То је занимљива синтеза и мешавина различитих стилова, класике, италијанске и бечке и - колико год то чудно звучало – рока. То је нека врста омажа мојим омиљеним композиторима, међу којима су Вивалди и Хајдн... Концерт Вивалдија је написан у Ге-дуру, у расположењу које је омиљено свима на познатим виолинским концертима. И ту је, наравно, београдска премијера мог 'Бравурозног концерта'. Један од делова ове композиције зове се ’Јозеф рокс’ (реч је о Хајдну). Други део је омаж мојој омиљеној рок групи. Подједнако волим и класику и рок, тако да је ово смели експеримент чија је главна концепција да се рок и класика помешају и удруже, да створе, могло би се рећи, нови правац у музици“, каже Шаповалов.
„Бравурозни концерт“ је, како каже, компоновао буквално 20 дана уочи премијере, пре пет година, као дар Московском конзерваторијуму, у част његове 150-годишњице.
„Премијера је одржана у малој сали Московског конзерваторијума с великим успехом. Од тада редовно изводим овај концерт, наступао сам с њим на многим фестивалима, укључујући и Италију“, наводи руски музичар.
Безгранични космос Пинк Флојда
Наш саговорник каже да је велики обожавалац „Пинк Флојда“ још од младости и да је стваралаштво овог бенда веома снажно утицало на његов поглед на свет.
„Тај безгранични космос у звучању и друштвена питања која они постављају мени су веома блиски“, одушевљено прича Шаповалов.
Руски уметник је прво свирао само класику – Чајковског, Шуберта, а пором се посветио разним другим стиловима.
„Оквир је широк: од традиционалне класичне музике до рока, чак и духовне музике. Један од мојих најнеобичнијих и најпровокативнијих пројеката је 'Рок против рококоа'. То је својеврсна битка класике и рока. У том пројекту су супротстављени музика Чајковског и 'Симфонија у рок стилу' коју сам ја написао, као и 'Рок варијације на тему рококоа' за виолончело и симфонијски оркестар. Ја диригујем класику и рок, свирам на акустичном и електричном виолончелу. Публика је увек одушевљена, јер на таквим концертима млади људи се по први пут упознају с класиком, а редовни посетиоци филхармонијских дворана, где изводим те пројекте, често први пут у животу слушају рок. И све то током једне вечери, на једном концерту“, примећује Шаповалов.
Никаква техника не може да замени душу и срце
Он открива да је разлика између акустичног и електричног виолончела огромна, јер је извођач који свира на акустичном инструменту извор свега што се догађа – од звука и управљања њиме, до боја, тананих нијанси, док је у случају електричног виолончела много тога на звучноми процесору који омогућава да се извлачи широки спектар разноврсних електричних вибрација!
„Ипак, мајстор инструмента и његове руке су увек најважнији. Никаква техника не може да замени душу и срце“, закључује руски виолончелиста.
Денис Шаповалов је освојио прву награду на Међународном такмичењу „Чајковски“ 1998. године. Наступао је на бројним међународним фестивалима у Русији, Грузији, Јерменији, Литванији, Пољској, Франсукој и многим другим земљама. Сарађивао је са Симфонијским оркестром „Чајковски“, Академским симфонијским оркестром Санктпетербуршке Филхармоније, Камерним оркестром „Москвски виртуози“, Токијским симфонијским оркестром и другим ансамлбима.
Редовно држи мајсторске курсеве у Русији и иностранству као гостујући професор, а 2014. године је покренуо пројектну наставу „Cello Travel International Academy“.
Камерни ансамбл „13 гудача“ основан је 2016. године на иницијативу ванредног професора и виолончелисте Срђана Сретеновића. Назив ансамбла је инспирисан златним добом камерног музицирања у Србији, када је гудачки оркестар „Душан Сковран“ под управом професора Александра Павловића бројао 13 музичара и када су настајала бројна дела савремених српских композитора за тај оркестар.