00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
СПУТЊИК СПОРТ
Инвазија „ванземаљаца“ на Маракану – новембар као путоказ вечитих у Евролиги
06:55
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Змајева жена“ - прича о Јелени Гатилузио, супрузи деспота Стефана Лазаревића
16:00
30 мин
СВЕТ СА СПУТЊИКОМ
Одбројавање пред најважније изборе на свету – шта ће бити дан после
17:00
60 мин
ДОК АНЂЕЛИ СПАВАЈУ
Слободан Бркић - очи које на оба света гледају
20:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Денис Шаповалов: Први рокери су били Бах, Хајдн и Бетовен

© Из приватне архиве аутораРуски виолончелиста Денис Шаповалов
Руски виолончелиста Денис Шаповалов - Sputnik Србија, 1920, 05.11.2021
Пратите нас
Први рокери су били Бах, Хајдн, Бетовен, само што у њихово време није било струје. Ипак, прави рок нису само бука и шкрипање жица, то је стање душе, каже у разговору за Спутњик прослављени руски виолончелиста Денис Шаповалов.
С камерним ансамблом „13 гудача“ Денис Шаповалов ће вечерас у Коларчевој задужбини, у оквиру 53. Бемуса, представити несвакидашњи „кросовер“ програм, који чине Вивалдијев Концерт за виолончело, гудаче и континуо, као и свој „Бравурозни концерт“. У другом делу наступа Шаповалов ће извести своје оригиналне обраде нумера групе „Пинк Флојд“.

Музички ватромет на Коларцу

„Први део концерта је „италијански ватромет“. То је занимљива синтеза и мешавина различитих стилова, класике, италијанске и бечке и - колико год то чудно звучало – рока. То је нека врста омажа мојим омиљеним композиторима, међу којима су Вивалди и Хајдн... Концерт Вивалдија је написан у Ге-дуру, у расположењу које је омиљено свима на познатим виолинским концертима. И ту је, наравно, београдска премијера мог 'Бравурозног концерта'. Један од делова ове композиције зове се ’Јозеф рокс’ (реч је о Хајдну). Други део је омаж мојој омиљеној рок групи. Подједнако волим и класику и рок, тако да је ово смели експеримент чија је главна концепција да се рок и класика помешају и удруже, да створе, могло би се рећи, нови правац у музици“, каже Шаповалов.
„Бравурозни концерт“ је, како каже, компоновао буквално 20 дана уочи премијере, пре пет година, као дар Московском конзерваторијуму, у част његове 150-годишњице.
„Премијера је одржана у малој сали Московског конзерваторијума с великим успехом. Од тада редовно изводим овај концерт, наступао сам с њим на многим фестивалима, укључујући и Италију“, наводи руски музичар.

Безгранични космос Пинк Флојда

Наш саговорник каже да је велики обожавалац „Пинк Флојда“ још од младости и да је стваралаштво овог бенда веома снажно утицало на његов поглед на свет.
„Тај безгранични космос у звучању и друштвена питања која они постављају мени су веома блиски“, одушевљено прича Шаповалов.
Руски уметник је прво свирао само класику – Чајковског, Шуберта, а пором се посветио разним другим стиловима.
„Оквир је широк: од традиционалне класичне музике до рока, чак и духовне музике. Један од мојих најнеобичнијих и најпровокативнијих пројеката је 'Рок против рококоа'. То је својеврсна битка класике и рока. У том пројекту су супротстављени музика Чајковског и 'Симфонија у рок стилу' коју сам ја написао, као и 'Рок варијације на тему рококоа' за виолончело и симфонијски оркестар. Ја диригујем класику и рок, свирам на акустичном и електричном виолончелу. Публика је увек одушевљена, јер на таквим концертима млади људи се по први пут упознају с класиком, а редовни посетиоци филхармонијских дворана, где изводим те пројекте, често први пут у животу слушају рок. И све то током једне вечери, на једном концерту“, примећује Шаповалов.

Никаква техника не може да замени душу и срце

Он открива да је разлика између акустичног и електричног виолончела огромна, јер је извођач који свира на акустичном инструменту извор свега што се догађа – од звука и управљања њиме, до боја, тананих нијанси, док је у случају електричног виолончела много тога на звучноми процесору који омогућава да се извлачи широки спектар разноврсних електричних вибрација!
„Ипак, мајстор инструмента и његове руке су увек најважнији. Никаква техника не може да замени душу и срце“, закључује руски виолончелиста.
Денис Шаповалов је освојио прву награду на Међународном такмичењу „Чајковски“ 1998. године. Наступао је на бројним међународним фестивалима у Русији, Грузији, Јерменији, Литванији, Пољској, Франсукој и многим другим земљама. Сарађивао је са Симфонијским оркестром „Чајковски“, Академским симфонијским оркестром Санктпетербуршке Филхармоније, Камерним оркестром „Москвски виртуози“, Токијским симфонијским оркестром и другим ансамлбима.
Редовно држи мајсторске курсеве у Русији и иностранству као гостујући професор, а 2014. године је покренуо пројектну наставу „Cello Travel International Academy“.
Камерни ансамбл „13 гудача“ основан је 2016. године на иницијативу ванредног професора и виолончелисте Срђана Сретеновића. Назив ансамбла је инспирисан златним добом камерног музицирања у Србији, када је гудачки оркестар „Душан Сковран“ под управом професора Александра Павловића бројао 13 музичара и када су настајала бројна дела савремених српских композитора за тај оркестар.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала