00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОРБИТА КУЛТУРЕ
10:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Интермецо“
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
У којој књижевној епохи живимо
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Живот је као бокс: Научите да примате ударце, али задате победнички
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Пречник страним речима и изразима“
20:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Неко лаже: Трамп или Зеленски
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
Застава Србије - Sputnik Србија, 1920
СРБИЈА
Најновије вести, анализе и занимљивости из Србије

Пријатељи на клик: Усамљеност је највећа болест нашег доба

CC0 / Unsplash/Ewan Yap / Изолација и усамљеност
Изолација и усамљеност - Sputnik Србија, 1920, 11.11.2021
Пратите нас
У представи „Феликс и Дорис“ се бавимо усамљеношћу. То је болест овог доба можда и више него шездесетих година, у којима се дешава радња комада. Она је потенцирана новим технологијама које стварају илузију и 4.000 пријатеља, само што су они на клик удаљени од вас, а нисте их видели у животу.
Овако за Спутњик редитељка Оља Ђорђевић објашњава своје виђење романтичне комедије „Феликс и Дорис“ америчког писца Била Менхофа, коју ових дана поставља на Малу сцену Опере и театра „Мадленијанум“.
© Фото : Спутњику уступио Мадленијанум Читаћа проба представе „Феликс и Дорис“
 Читаћа проба представе „Феликс и Дорис“ - Sputnik Србија, 1920, 11.11.2021
Читаћа проба представе „Феликс и Дорис“
У питању је љубавна прича из шездесетих година прошлог века о двоје људи са маргине који кроз комад пронађу не само љубав једно према другом, већ пронађу и себе саме, сопствене идентитете.
„У овом времену имате много људи, посебно много жена које су саме. Мислим да се узрок том проблему креће од нереалних очекивања, преко нереалне слике себе, до нереалних приоритета. Оно што ви мислите да вам је битно када тражите некога, на крају се испостави да апсолутно није пресудно у животу. То је одувек било тако, није битно да ли су шездесете године прошлог века, сада, или пре двеста година. Комад управо говори о томе. Једна топла, људска прича о двоје усамљених људи“, прецизира Ђорђевићева за Спутњик.

Сви смо одавно на дистанци

Иако је на самом почетку процеса стварања представе незахвално говорити о ономе шта ће публика моћи да види као финални производ, Оља Ђорђевић објашњава своју основну редитељску замисао коју ће покушати да спроведе до премијерног извођења комада.

„Пре свега, када је комедија у питању, мени је увек основни циљ да људи излазе из сале са неком топлином у срцу и осмехом на уснама. Али такође, жеља ми је и да било кога ко има сличан проблем као јунаци ове представе, наведемо да се запита – шта је узрок те моје усамљености?Онда смо успели, заиста. Представа је смешна. Али бавимо се усамљеношћу и питањем какве су данашње емотивне везе.Све је некако на дистанци и без ове социјалне дистанце на коју смо приморани“, поручује наша саговорница.

Вишеструко награђивана редитељка која је у истом позоришту пре неколико година поставила комад Јурија Пољакова „Коферче“, открива да ли руски или амерички писци редитељу дају више простора да направи представу за коју ће се тражити карта више.
© Фото : Спутњику уступио МадленијанумРедитељка Оља Ђорђевић даје редитељске индикације на проби
Редитељка Оља Ђорђевић даје редитељске индикације на проби - Sputnik Србија, 1920, 11.11.2021
Редитељка Оља Ђорђевић даје редитељске индикације на проби
„Следећи је неки кинески драмски писац! (Смех) Мислим да обојица имају тај потенцијал. Различите су ствари у питању. Ово је интимнији комад, играће се на камерној сцени, два су глумца и некако је примереније овом времену, нажалост. Сматрам да публика која воли 'Коферче' може подједнако да ужива и у 'Феликсу и Дорис'. Ради се просто о људским судбинама и чињеници колико су људи у стању да прихвате себе“, закључује Оља Ђорђевић.

Вања Милачић: Заволела сам Дорис на прво читање

Лик нетипичне манекенке и глумице Дорис тумачи глумица Вања Милачић, док ће се у улози њеног партнера Феликса, неоствареног писца, наћи глумац из Суботице, првак њиховог театра, Владимир Грбић.
„Дорис је једна много опасна и много добра цица. У себи са собом, у истини, у константном дијалогу са самом собом, у суочавању са оним што заправо јесте. Без подтекста. Кажем оно што мислим, познајем такве жене и увек ми је лепо у њиховом друштву. Успела сам да је заволим на прво читање, а то је,чини ми се, сасвим довољно за добар старт“, истиче Вања Милачић за Спутњик.
На питање у којој мери је чињеница да се оскаровка Барбара Стрејсенд већ опробала у улози Дорис у екранизованој верзији ове комедије отежавајућа, а колико олакшавајућа околност у глумачком грађењу поменутог лика, Милачићева каже да се суштински не бави тиме како је Дорис неко већ тумачио.
© Фото : Спутњику уступио МадленијанумГлумица Вања Милачић наћи ће се у улози Дорис
Глумица Вања Милачић наћи ће се у улози Дорис - Sputnik Србија, 1920, 11.11.2021
Глумица Вања Милачић наћи ће се у улози Дорис
„Мислим да је свако од нас глумаца аутентично биће да може да неки лик прилагоди себи и да га из себе учини довољно интересантним. Свако од нас је универзална чаролија. Оно чиме се поносим је да је Барбара рођена истог дана кад и ја, да је жена Бик и волим је као глумицу, али све око Дорис ... Ту ми је Оља, ту ми је чаробан партнер Владимир, ту је сјајан ауторски тим... Милина“, закључује глумица и додаје:
„Осим смеха који нам је у овом страховито тешком времену потребан, паметна публика ће разумети зашто смо радили овај комад. За почетак изаћи ћете из сале с питањем 'колико сте искрени према себи' и 'колико сте искрени према партнеру са којим живите'. Колико се сви ми заиста познајемо? Ако вас осим смеха натерамо да промислите о квалитету својих односа ми смо направили озбиљан подухват“.
У ауторском тиму представе „Феликс и Дорис“ су и композитор Ирена Поповић Драговић, сценограф Дамјан Параносић, кореограф Милица Грбић Комазец, сарадник за сценски покрет Мирко Кнежевић и сарадник за сценски говор Саша Латиновић. Премијера је планирана за 9. децембар.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала