00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ВЕСТИ (реприза)
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Зашто је чланство Србије у ЕУ немогућа мисија
17:00
60 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
Најопаснија друштвена мрежа у Америци
20:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Раст цена бродског превоза подиже инфлацију за 1,5 одсто

CC0 / Pixabay / Теретни брод
Теретни брод - Sputnik Србија, 1920, 20.11.2021
Пратите нас
Глобални скок цена контејнерског бродског транспорта могао би да повећа потрошачке цене за 1,5 одсто током следеће године, показују резултати анализе Конференције Уједињених нација за трговину и развој (УНЦТАД).
Цена једног бродског контејнера снажно је скочила у последњих 18 месеци јер је пандемија корона вируса пореметила ланце снабдевања и трговинске канале. Трошкови транспорта морским рутама су порасли седам пута, ако не и више, наводи се у извештају УНЦТАД-а, преноси Си-Ен-Би-Си.
„Анализа УНЦТАД-а показује да ће тренутни пораст цена теретних контејнера, ако се одржи, подићи ниво глобалних увозних цена за 11 одсто, а ниво потрошачких цена за 1,5 одсто од сада до 2023. године“, процењује се у документу.
Посматрано по земљама, у САД би потрошачке цене, како се наводи, порасле за 1,2 посто, док би Кина забележила раст од 1,4 процента. Анализа показује да би у мањим земљама, које су више зависне од увоза, потрошачке цене скочиле много више, за 7,5 одсто.
Када је реч о категоријама производа, највиши раст цена би забележили електроника, намештај и одећа, од најмање 10 посто на глобалном нивоу, саопштио је УНЦТАД, напомињући да контејнерски превоз те робе учествује са 17 процената у укупном обиму трговине морским путем.
Неке компаније су одлучиле да мање производе шаљу купцима ваздушним путем због растућих трошкова бродског транспорта, иако је ваздушни превоз обично скупљи.
У анализи се такође наводи да ће узлет трошкова теретног бродског транспорта смањити привредни раст у великим економијама.
Процењује се да ће индустријска производња, главни покретач раста бруто домаћег производа, пасти у САД и еврозони за више од 1,0 посто, а у Кини за 0,2 процента, ако цене контејнерског превоза порасту за 10 одсто и ланци снабдевања остану поремећени, пренео је Танјуг.
Крајем октобра, више од 600 контејнерских бродова било је блокирано изван лука широм света, што је двоструко више од нивоа на почетку године, навео је швајцарски логистички гигант „Коне Нагел“ за ЦНБЦ. Ова компанија је крајем прошлог месеца предвидела да ће загушење трајати најмање до фебруара.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала