https://sputnikportal.rs/20211120/rast-cena-brodskog-prevoza-podize-inflaciju-za-15-odsto-1131751470.html
Раст цена бродског превоза подиже инфлацију за 1,5 одсто
Раст цена бродског превоза подиже инфлацију за 1,5 одсто
Sputnik Србија
Глобални скок цена контејнерског бродског транспорта могао би да повећа потрошачке цене за 1,5 одсто током следеће године, показују резултати анализе... 20.11.2021, Sputnik Србија
2021-11-20T08:21+0100
2021-11-20T08:21+0100
2021-11-20T08:21+0100
економија
инфлација
бродски саобраћај
свет – економија
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0b/02/1131204085_0:35:1920:1115_1920x0_80_0_0_f4a93aa2ed875d77975a14849708e0e1.jpg
Цена једног бродског контејнера снажно је скочила у последњих 18 месеци јер је пандемија корона вируса пореметила ланце снабдевања и трговинске канале. Трошкови транспорта морским рутама су порасли седам пута, ако не и више, наводи се у извештају УНЦТАД-а, преноси Си-Ен-Би-Си.Посматрано по земљама, у САД би потрошачке цене, како се наводи, порасле за 1,2 посто, док би Кина забележила раст од 1,4 процента. Анализа показује да би у мањим земљама, које су више зависне од увоза, потрошачке цене скочиле много више, за 7,5 одсто.Када је реч о категоријама производа, највиши раст цена би забележили електроника, намештај и одећа, од најмање 10 посто на глобалном нивоу, саопштио је УНЦТАД, напомињући да контејнерски превоз те робе учествује са 17 процената у укупном обиму трговине морским путем.Неке компаније су одлучиле да мање производе шаљу купцима ваздушним путем због растућих трошкова бродског транспорта, иако је ваздушни превоз обично скупљи.У анализи се такође наводи да ће узлет трошкова теретног бродског транспорта смањити привредни раст у великим економијама.Процењује се да ће индустријска производња, главни покретач раста бруто домаћег производа, пасти у САД и еврозони за више од 1,0 посто, а у Кини за 0,2 процента, ако цене контејнерског превоза порасту за 10 одсто и ланци снабдевања остану поремећени, пренео је Танјуг.Крајем октобра, више од 600 контејнерских бродова било је блокирано изван лука широм света, што је двоструко више од нивоа на почетку године, навео је швајцарски логистички гигант „Коне Нагел“ за ЦНБЦ. Ова компанија је крајем прошлог месеца предвидела да ће загушење трајати најмање до фебруара.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0b/02/1131204085_194:0:1727:1150_1920x0_80_0_0_d5e5e97b611be5f9ed4489eb099c2e40.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
инфлација, бродски саобраћај, свет – економија
инфлација, бродски саобраћај, свет – економија
Раст цена бродског превоза подиже инфлацију за 1,5 одсто
Глобални скок цена контејнерског бродског транспорта могао би да повећа потрошачке цене за 1,5 одсто током следеће године, показују резултати анализе Конференције Уједињених нација за трговину и развој (УНЦТАД).
Цена једног бродског контејнера снажно је скочила у последњих 18 месеци јер је пандемија корона вируса пореметила ланце снабдевања и трговинске канале. Трошкови транспорта морским рутама су порасли седам пута, ако не и више, наводи се у извештају УНЦТАД-а, преноси Си-Ен-Би-Си.
„Анализа УНЦТАД-а показује да ће тренутни пораст цена теретних контејнера, ако се одржи, подићи ниво глобалних увозних цена за 11 одсто, а ниво потрошачких цена за 1,5 одсто од сада до 2023. године“, процењује се у документу.
Посматрано по земљама, у САД би потрошачке цене, како се наводи, порасле за 1,2 посто, док би Кина забележила раст од 1,4 процента. Анализа показује да би у мањим земљама, које су више зависне од увоза, потрошачке цене скочиле много више, за 7,5 одсто.
Када је реч о категоријама производа, највиши раст цена би забележили електроника, намештај и одећа, од најмање 10 посто на глобалном нивоу, саопштио је УНЦТАД, напомињући да контејнерски превоз те робе учествује са 17 процената у укупном обиму трговине морским путем.
Неке компаније су одлучиле да мање производе шаљу купцима ваздушним путем због растућих трошкова бродског транспорта, иако је ваздушни превоз обично скупљи.
У анализи се такође наводи да ће узлет трошкова теретног бродског транспорта смањити привредни раст у великим економијама.
Процењује се да ће индустријска производња, главни покретач раста бруто домаћег производа, пасти у САД и еврозони за више од 1,0 посто, а у Кини за 0,2 процента, ако цене контејнерског превоза порасту за 10 одсто и ланци снабдевања остану поремећени, пренео је Танјуг.
Крајем октобра, више од 600 контејнерских бродова било је блокирано изван лука широм света, што је двоструко више од нивоа на почетку године, навео је швајцарски логистички гигант „Коне Нагел“ за ЦНБЦ. Ова компанија је крајем прошлог месеца предвидела да ће загушење трајати најмање до фебруара.