https://sputnikportal.rs/20211128/amerika-obara-rekorde-po-uvozu-dizel-goriva-iz-rusije-1131962241.html
Америка обара рекорде по увозу дизел горива из Русије
Америка обара рекорде по увозу дизел горива из Русије
Sputnik Србија
Док с једне стране САД уводе Русији санкције и промовишу зелену енергију, с друге Американци не могу без руске нафте и нафтних деривата. Донедавно су из Русије... 28.11.2021, Sputnik Србија
2021-11-28T16:30+0100
2021-11-28T16:30+0100
2021-11-28T16:30+0100
економија
свет
економија
русија
енергетика
русија – економија
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/110537/53/1105375345_0:452:5291:3428_1920x0_80_0_0_574edd18054bf0f999f23b7d778a50e0.jpg
Према наводима америчких агенција, четири танкера са два милиона барела руског дизел горива крећу се ка источној обали САД и требало би да стигну у Њујорк и Њу Хејвен већ ових дана. То ће бити рекордан обим испорука од 2018. године, а очекује се да ће руски дизел помоћи да се смање цене горива на источној обали, које су достигле максимум у последњих седам година.Аналитичари „Ворктекса“ констатују да су овако велике испоруке дизел горива у САД из Русије прилично ретке, али оцењују да је Русија боље позиционирана за испоруке дизел горива од рафинерија у Европи и има бољи приступ јефтином природном гасу.До овог повећања увоза из Русије је дошло због надокнађивања губитка венецуеланске нафте проузрокованог ембаргом на снабдевање из те карипске земље.САД су увеле санкције Венецуели 2019. године, јер тврде да реизбор Николаса Мадура за председника није био легитиман. Пре санкција Америка је била највећи купац сировина из Венецуеле, а онда је овај нуспроизвод добијен у руским рафинеријама постао прилично важан за САД, пошто је та земља остала без око 20 милиона барела венецуеланске нафте месечно.„Очигледно је да у САД постоје велики проблеми са тешком нафтом, јер Америка има ‘лаку’ нафту, која се код нас чак и не сматра нафтом… Пре тога, све до санкција, Американци су набављали тешку нафту од Венецуеле, која заправо није потребна никоме осим САД, с обзиром да прерада захтева превише напора. А сада је Венецуела под ембаргом и настали су проблеми“, каже руски експерт Дмитриј Адамидов.Несташица дизела у САДКао још један разлог за куповину руског горива Адамидов наводи могућу несташицу дизела у Америци, али експерт додаје да у томе нема „ничег сензационалног“.На списку највећих произвођача нафте у свету у последњих неколико деценија прва три места заузимају САД, Саудијска Арабија и Русија. И већ годинама између њих влада мртва трка ко ће произвести највише црног злата.Тако је ове године, Русија успела да произведе више нафте од Саудијске Арабије, али највећи светски произвођач и даље су САД.Међутим, иако је лидер, Америка ипак производи мање нафте него што троши: 11,4 милиона барела наспрам 20 милиона барела дневно, а истовремено део нафте и извози, па и то доводи до дефицита нафте и нафтних деривата, објашњавају руски експерти.САД су повећавале производњу углавном ‘лаке’ нафте и исплативије им је било да извозе скупљу ‘лаку’ нафту, а да сопствене рафинерије снабдевају тешком и јефтинијом нафтом, посебно венецуеланском. Међутим, дефицит и раст цена натерали су Американце да траже гориво од алтернативних добављача.Европа са дизел горивом тешко да је могла да помогне Америци зато што га и сама увози, између осталог и из Русије, додају стручњаци.Руска нафта спасава АмерикуРусија један од главних добављача нафте и нафтних деривата САД. На првом месту је Канада, која обезбеђује половину америчког увоза, док су се раније за друго и треће место борили Мексико и Венецуела, а сада – Мексико и Русија.Американци су од Русије раније углавном куповали тешку нафту и мазут у великим количинама, а сада показују све веће интересовање и за дизел гориво.Како наводе руски експерти, Русија производи дизел горива двоструко више него што троши: око 78 милиона тона наспрам 35 милиона тона, што значи да око 40 милиона тона треба да извезе.Русија је у периоду од јануара до септембра ове године повећала извоз нафте за 41 одсто у односу на исти период прошле године и остварила је приход од 77,9 милијарди долара.У првих девет месеци ове године приходи руских компанија од извоза дизел горива скочили су за 20,7 одсто и износе 18,6 милијарди долара, док је обим испорука смањен за 8,4 одсто – на 37,5 милиона тона.Ова нова испорука руског дизела Америци генерално изгледа мала - два милиона барела дизела, који се превозе танкерима, износи само 275 хиљада тона. Међутим, руски експерти закључују да САД и Џо Бајден, који је опседнут преласком на зелену енергију, прерано отписују традиционалне угљоводонике.
https://sputnikportal.rs/20211123/sest-svetskih-sila-izbacuju-strateske-rezerve-nafte-na-trziste-1131840228.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Оливера Икодиновић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0b/19/1123948400_0:0:1806:1807_100x100_80_0_0_8343580a882997eaad4f2bd4779cd63b.jpg
Оливера Икодиновић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0b/19/1123948400_0:0:1806:1807_100x100_80_0_0_8343580a882997eaad4f2bd4779cd63b.jpg
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/110537/53/1105375345_389:0:4960:3428_1920x0_80_0_0_2a5aaa66a481816fb845103597f1cae6.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Оливера Икодиновић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0b/19/1123948400_0:0:1806:1807_100x100_80_0_0_8343580a882997eaad4f2bd4779cd63b.jpg
свет, економија, русија, енергетика, русија – економија
свет, економија, русија, енергетика, русија – економија
Америка обара рекорде по увозу дизел горива из Русије
Док с једне стране САД уводе Русији санкције и промовишу зелену енергију, с друге Американци не могу без руске нафте и нафтних деривата. Донедавно су из Русије набављали углавном тешку нафту и мазут, а сада обарају рекорде по набавкама руског дизел горива.
Према наводима америчких агенција, четири танкера са два милиона барела руског дизел горива крећу се ка источној обали САД и требало би да стигну у Њујорк и Њу Хејвен већ ових дана. То ће бити рекордан обим испорука од 2018. године, а очекује се да ће руски дизел помоћи да се смање цене горива на источној обали, које су достигле максимум у последњих седам година.
Аналитичари „Ворктекса“ констатују да су овако велике испоруке дизел горива у САД из Русије прилично ретке, али оцењују да је Русија боље позиционирана за испоруке дизел горива од рафинерија у Европи и има
бољи приступ јефтином природном гасу.
До овог повећања увоза из Русије је дошло због надокнађивања губитка венецуеланске нафте проузрокованог ембаргом на снабдевање из те карипске земље.
САД су увеле санкције Венецуели 2019. године, јер тврде да реизбор Николаса Мадура за председника није био легитиман. Пре санкција Америка је била највећи купац сировина из Венецуеле, а онда је овај нуспроизвод добијен у руским рафинеријама постао прилично важан за САД, пошто је та земља остала без око 20 милиона барела венецуеланске нафте месечно.
„Очигледно је да у САД постоје велики проблеми са тешком нафтом, јер Америка има ‘лаку’ нафту, која се код нас чак и не сматра нафтом… Пре тога, све до санкција, Американци су набављали тешку нафту од Венецуеле, која заправо није потребна никоме осим САД, с обзиром да прерада захтева превише напора. А сада је Венецуела под ембаргом и настали су проблеми“, каже руски експерт Дмитриј Адамидов.
Као још један разлог за куповину руског горива Адамидов наводи могућу несташицу дизела у Америци, али експерт додаје да у томе нема „ничег сензационалног“.
„Повремено се такве ствари дешавају. Сезона је, плаше се зиме, можда и праве залихе, јер, као што је показала и прошла година, свакаква изненађења су могућа. Због тога су једноставно одлучили да се обезбеде дизел горивом како не би зафалило“, каже Адамидов.
На списку највећих произвођача нафте у свету у последњих неколико деценија прва три места заузимају САД, Саудијска Арабија и Русија. И већ годинама између њих влада мртва трка ко ће произвести највише црног злата.
Тако је ове године, Русија успела да произведе више нафте од Саудијске Арабије, али
највећи светски произвођач и даље су САД.
Међутим, иако је лидер, Америка ипак производи мање нафте него што троши: 11,4 милиона барела наспрам 20 милиона барела дневно, а истовремено део нафте и извози, па и то доводи до дефицита нафте и нафтних деривата, објашњавају руски експерти.
САД су повећавале производњу углавном ‘лаке’ нафте и исплативије им је било да извозе скупљу ‘лаку’ нафту, а да сопствене рафинерије снабдевају тешком и јефтинијом нафтом, посебно венецуеланском. Међутим, дефицит и раст цена натерали су Американце да траже гориво од алтернативних добављача.
Европа са дизел горивом тешко да је могла да помогне Америци зато што га и сама увози, између осталог и из Русије, додају стручњаци.
Руска нафта спасава Америку
Русија један од главних добављача нафте и нафтних деривата САД. На првом месту је Канада, која обезбеђује половину америчког увоза, док су се раније за друго и треће место борили Мексико и Венецуела, а сада – Мексико и Русија.
Американци су од Русије раније углавном куповали тешку нафту и мазут у великим количинама, а сада показују све веће интересовање и за дизел гориво.
Како наводе руски експерти, Русија производи дизел горива двоструко више него што троши: око 78 милиона тона наспрам 35 милиона тона, што значи да око 40 милиона тона треба да извезе.
„Од Русије јако мало купују рафинисаних производа, јер је свет уређен тако да им је то мање исплативо. Једноставно, купују сирову нафту, а онда је прерађују у својим рафинеријама… Због тога, Русија извози углавном сирови бензин за даљу прераду, као и сирову нафту. Друга ствар је ако неке земље немају рафинерије…“, каже Адамидов.
Русија је у периоду од јануара до септембра ове године повећала извоз нафте за 41 одсто у односу на исти период прошле године и остварила је приход од 77,9 милијарди долара.
У првих девет месеци ове године приходи руских компанија од извоза дизел горива скочили су за 20,7 одсто и износе 18,6 милијарди долара, док је обим испорука смањен за 8,4 одсто – на 37,5 милиона тона.
Ова нова испорука руског дизела Америци генерално изгледа мала - два милиона барела дизела, који се превозе танкерима, износи само 275 хиљада тона. Међутим, руски експерти закључују да САД и Џо Бајден, који је опседнут преласком на зелену енергију,
прерано отписују традиционалне угљоводонике.