00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
10:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Беба и Лола „Београдски играчки центар“: Енергија међу људима је највећи покретач
16:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Пјаф“
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Како изгледа полувековно дружење са гитаром
17:00
30 мин
ЕНЕРГИЈА СПУТЊИКА
Субвенције од 20.000 евра за кров над главом породицама са децом
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
РУСИЈА
Најновије вести, анализе и занимљивости из Русије и Заједнице независних држава

„Објекат 167Т“: Како је изгледао први тенк са гасном турбином /фото/

© Sputnik / Игорь Онучин / Уђи у базу фотографијаРуски тенк
Руски тенк - Sputnik Србија, 1920, 28.11.2021
Пратите нас
Током педесетих и шездесетих година прошлог века водеће светске силе су активно радиле на прављењу гасне турбине за оклопна возила. Тиме се бавио и и конструкторски биро руског предузећа „Уралвагонзавод“ у Нижњем Тагилу.
У тој фабрици се 1964. године појавио модификован „Објекат 167“, који је направљен три године раније. У варијанти са словом „Т“, уместо дизел мотора В-26 од 700 коњских снага постављен је ГТД-ЗТ Омског бироа за израду мотора ОКБ-29 исте снаге. Овај мотор је био погонски агрегат за хеликоптере.
Његова маса је била само 350 килограма, дужина 1.700 милиметара, ширина 640 милиметара и висина 770 милиметара. Температура издувних гасова је била 857 степени. Гарантни рок је 100 сати рада.
С обзиром да је тежина тенка била 36.700 килограма, специфична снага мотора је била 19,07 коњских снага по тони. Максимална брзина му је била 64 километара на сат. Мотор је имао „добар апетит“, могао је да пређе до 211 километара са једним резервоаром, док је обичан „Објекат 167“ могао да пређе 450-500 километара.
Тенк је био наоружан, већ опробаном муницијом на Т-62, топом калибра 115 милиметара У5-ТС „Молот“ (Чекић) са муницијом од 40 хитаца. Поред њега је био и митраљез СГМТ калибра 7,62 милиметара са 2.500 патрона. Нишан је био телескопски ТШ-2 или ноћни ТПН-1, а стабилизатор наоружања „Метеор“.
Труп тенка је имао оклоп од 100 милиметара, куле су биле од 190 милиметара, а посаду су чинила четворица војника.
„Објекат 167Т“ је први на свету тенк који је имао гасну турбину. Његово тестирање је обављено око 1965. године, али није донета одлука о серијској производњи.
Тренутно се примерак уникатног тенка налази у Музеју оклопних возила „Уралвагонзавода“.
Тенк Т-72 МС - Sputnik Србија, 1920, 21.11.2021
РУСИЈА
Руски минополагач „Крпељ“ може да заустави непријатељску јединицу у једном даху
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала