Момировић: Обилазница око Београда биће завршена за годину дана
© Фото : Youtube/Skyscrapers Construction Serbia/PrintscreenИзградња друге траке обилазнице око Београда на делу од Остружнице до Бубањ Потока
Пратите нас
Обилазница око Београда, о којој се говори више од 30 година, мора бити комплетно завршена до краја следеће године, изјавио је данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић.
Након обиласка радова код тунела „Стражевица“, који припада обилазници око Београда, Момировић је изразио наду да ће и тај тунел бити пуштен у рад у наредних неколико месеци.
„Поносан сам на резултате које остварујемо на пројекту обилазнице око Београда. Грађани су се уморили од приче око изградње те обилазнице, јер о томе се прича више од 30 година, како ће транзитни саобраћај бити избачен из центра града и до пре неколико година на свему томе је урађено мало“, рекао је Момировић.
Истакао је да тај пројекат мора бити завршен у наредних годину дана, да за то време мора бити направљена петља "Бубањ поток" која ће бити највећа у нашој земљи и мора бити омогућено транзитном саобраћају да иде брже и ефикасније.
С друге стране, та обилазница значиће мање аерозагађење у центру Београда, додао је министар.
„Заиста смо посвећени овом послу, резултати су, по мени, очигледни. У оквиру ове обилазнице у априлу смо пустили у рад сектор 4 и надам се да ћемо у наредних неколико месеци пустити и тунел ‘Стражевица‘ и остаје још осам километара последње фазе ове деонице“, објаснио је Момировић.
Министар је истакао да се тренутно у Србији гради или пројектује више од 1.200 километара ауто-путева и брзих саобраћајница, додајући да се сваком пројекту приступа максимално озбиљно.
„Зато имамо овакве резултате, ове резултате не може нико да игнорише, зато их углавном људи, који немају симпатије према овој политичкој структури, и не коментаришу, али уверен сам да грађани виде где смо данас“, рекао је Момировић.
Он је навео да је изграђен ауто-пут до Чачка, да је у току изградња Моравског коридора, Фрушкогорског коридора, ради се на спајању Лознице и Шапца брзом саобраћајницом, биће изграђен ауто-пут између Шапца и Руме, као и ауто-пут од Београда до Зрењанина...
Ми ћемо ову земљу у саобраћајном смислу потпуно променити и то је чврста одлука ове владе“, истакао је Момировић.
Обиласку радова на обилазници око Београда присуствовао је и извршни директор Сектора за стратегију, пројектовање и развој „Путева Србије“ Миодраг Поледица који је објаснио да се овај пројекат састоји од три сектора - сектор 4, сектор 5 и сектор 6, укупне дужине 20,4 километара, преноси Танјуг.
„У априлу ове године пуштен је у рад сектор 4, дужине 7,7 километара, а сада се тренутно налазимо на сектору 5, који почиње од петље Орловача закључно са тунелом Стражевица и циљ је да се заврши у наредних неколико месеци овај пројекат“, рекао је Поледица.
Говорећи о тунелу Стражевица, Поледица је навео да је дужина тог тунела око 800 метара, да су завршени сви грађевински радови и да сада почиње фаза електро-машинског опремања тунела.
Објашњава да иза тунела Стражеивца почиње најкомплекснији део пројекта - сектор 6, укупне дужине 9,5 километра, који подразумева изградњу пуног профила ауто-пута који је ширине око 30 метра, тунел Бели поток, петљу Бели поток и петљу Бубањ поток, која ће бити највећа петља у Србији.
„Овај ауто-пут треба да омогући најприступачније везе како за привреду тако и за грађане“, рекао је Поледица.
Делом обилазнице који је у априлу пуштен у рад дневно прође око 20.000 возила, каже Поледица, и додаје да су најмање 10 одсто тешка теретна возила.
Поледица је навео да овај пројекат Министарство грађевинарства реализује у сарадњи са ЈП „Путеви Србије“, кинеском компанијом „Пауер Чајна“ и азербејџанском компанијом „Азвирт“.
Министар Момировић је пре обиласка радова на обилазници око Београда одржао састанак у градилишном кампу „Пауер Чајна“.