https://sputnikportal.rs/20211211/snazan-impuls-za-razvoj-ruske-avijacije-tri-proizvodjaca-aviona-udruzuju-snage-1132221453.html
Снажан импулс за развој руске авијације: Три произвођача авиона удружују снаге
Снажан импулс за развој руске авијације: Три произвођача авиона удружују снаге
Sputnik Србија
Уједињена корпорација за производњу авиона (OAK), „Сухој“ и „МиГ“ обједињују се у једну компанију, одлучио је савет директора ОАК-а. Ови планови, који су... 11.12.2021, Sputnik Србија
2021-12-11T14:39+0100
2021-12-11T14:39+0100
2021-12-11T14:39+0100
русија
анализе и мишљења
русија
русија – војска и наоружање
војска и наоружање
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0c/06/1132221406_0:0:3196:1799_1920x0_80_0_0_925dc092403692431e76a13867771806.jpg
Генерални директор ОАК Јуриј Сљусар сматра да ће предстојеће спајање три компаније дати снажан импулс за развој авијационог комплекса „Ростеха“ и целе индустрије.У Совјетском Савезу ова предузећа су била самостална и међусобно се такмичила. Компаније су често развијале исте пројекте, након чега је влада бирала најбоље. Данас је стварање ваздухопловне технологије толико сложен и скуп процес да је немогуће истовремено финансирати два или три идентична пројекта. Добар производ за тржиште могуће је направити само ако се комбинују финансијски ресурси, научни потенцијал и производне технологије.Импулс за развојЗадатак ОАК-а је да подстакне све конструктивне бирое да заједно раде на пројектима, при чему сваки од њих треба да има своју област одговорности, оцена је руских експерата.Државна корпорација „Ростех“ дошла је на идеју да објави планове за реструктурирање авионске индустрије у земљи. Предложено је да се сва водећа предузећа за производњу авиона као што су „Сухој“, „МиГ, „Тупољев“, „Иљушин“ и „Иркут“ обједине у један корпоративни центар.На седници управног одбора ОАК, одржаној 30. новембра одобрено је спајање три руске компаније: ОАК, „Сухој“ и „МиГ.“ Питање реорганизације ОАК-а у виду придруживања „Сухоја“ и „МиГ-а“ биће покренуто на ванредној седници акционара ОАК-а која је заказана за јануар 2022. године", наводи се у саопштењу ОАК-а.Уједињена компанија је појаснила да су управљачки тимови компанија „Сухој“ и „МиГ“ раније били централизовани: функција извршног органа „МиГ““предата је „Сухоју", а функције „Сухоја“ – ОАК-у.Јединствена корпорацијаКако истиче Јуриј Сљусар, „предстојеће спајање је најважнији догађај за авио-индустрију, обављене су припреме, разрађени детаљи како како би се почело формирање јединственог субјекта руске авијације“.Према његовим речима, ова структура треба да садржи најбоље праксе корпоративног управљања, напредне инжењерске компетенције, развијену и ефикасну производну базу.Главни уредник портала „Авиа.Ру“ Роман Гусаров констатује у изјави за Спутњик да се спајање компанија МиГ и „Сухој“ већ одавно догодило.„Чињеница је да су у време формирања корпорације увелико постојале одвојене компаније, од којих су многе биле акционарске или имале приватни капитал. Тренутно, компаније које су укључене у ОАК имају различиту структуру власника, тако да је одлучено да сва предузећа (не само ‘МиГ‘ и ‘Сухој‘) него и ‘Тупољев‘, ‘Иљушин‘ и многе друге фирме треба да постану део ОАК-а, пренесу своје активе и замене акције на оне које има ОАК, , формирајући тако јединствену глобалну корпорацију“, закључује експерт.Стручњак сматра да ће захваљујући уједињењу ових компанија, корпорација добити многе предности.Лакша организација и финансирањеГусаров сматра да ће пре свега бити оптимизовано управљање (пошто су у овом тренутку многе функције дуплиране), смањиће се управљачко особље и његови трошкови. Као резултат тога, биће створена јединствена структура расподеле послова и наруџбина, јединствена стратегија за рад на тржиштима. Тачније, авиони неће производити појединачне компаније, већ једна корпорација.Таквој глобалној корпорацији биће лакше да привуче финансирање за пројекте, да повећа сопствену капитализацију (акције). Планира се изградња једне велике зграде у Москви за све конструкторске бирое који се овде налазе, као и њихово пресељење на нову локацију.Према мишљењу експерта, ово је правилно решење, јер Европа показује позитивне последице након спајања компанија. Главни задатак је окупити производњу, усмерити финансирање, научни и технолошки потенцијал и направити конкурентан производ.„Циљ ОАК-а је да се такмичи не на унутрашњем плану, већ на спољним тржиштима, као што су ‘Боинг‘, ‘Ербас‘ и други“, закључује саговорник.Не плаши се конкуренцијеЗаменик главног и одговорног уредника часописа „Арсенал отаџбине“, Дмитриј Дрозденко истиче да су Европљани и Американци увелико направили сличан корак.Стручњак сматра да ће ако су руски авиони квалитетнији, технолошки напреднији, лакши за одржавање и јефтинији, онда ће то свакако повећати њихове конкурентне предности.„У свему овоме поента је да конструкторски бирои наставе ефикасно да раде, а са друге стране да се искористе све савремене могућности авијације. По правилу, овакве акције доводе до повећања ефикасности производње, а то је доказала светска пракса. Сви конструктори не само да раде на једном месту, већ и у једној бази, а комуникација пројектаната у оквиру уједињене платформе знања даје велике предности“, закључује Дрозденко.
https://sputnikportal.rs/20211202/ruske-legende-se-ujedinjuju-oak-suhoj-i-mig-formiraju-mega-korporaciju-1132111622.html
https://sputnikportal.rs/20211129/ruska-vojska-sledece-godine-dobija-nove-avione-sa-hipersonicnim-oruzjem-1132012168.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Николина Тесла
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0a/0f/1130711131_94:0:1014:920_100x100_80_0_0_896c2235209f6f4aa0e3e96266dbfc5e.jpg
Николина Тесла
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0a/0f/1130711131_94:0:1014:920_100x100_80_0_0_896c2235209f6f4aa0e3e96266dbfc5e.jpg
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0c/06/1132221406_465:0:3196:2048_1920x0_80_0_0_e77cd758eb9224579b55a97ac3271313.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Николина Тесла
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0a/0f/1130711131_94:0:1014:920_100x100_80_0_0_896c2235209f6f4aa0e3e96266dbfc5e.jpg
анализе и мишљења, русија, русија – војска и наоружање, војска и наоружање
анализе и мишљења, русија, русија – војска и наоружање, војска и наоружање
Снажан импулс за развој руске авијације: Три произвођача авиона удружују снаге
Уједињена корпорација за производњу авиона (OAK), „Сухој“ и „МиГ“ обједињују се у једну компанију, одлучио је савет директора ОАК-а. Ови планови, који су постојали одавно, могу бити реализовани већ следеће године.
Генерални директор ОАК Јуриј Сљусар сматра да ће предстојеће спајање три компаније дати снажан импулс за развој авијационог комплекса „Ростеха“ и целе индустрије.
У Совјетском Савезу ова предузећа су била самостална и међусобно се такмичила. Компаније су често развијале исте пројекте, након чега је влада бирала најбоље. Данас је стварање ваздухопловне технологије толико сложен и скуп процес да је немогуће истовремено финансирати два или три идентична пројекта. Добар производ за тржиште могуће је направити само ако се комбинују финансијски ресурси, научни потенцијал и производне технологије.
Задатак ОАК-а је да подстакне све конструктивне бирое да заједно раде на пројектима, при чему сваки од њих треба да има своју област одговорности, оцена је руских експерата.
Државна корпорација „Ростех“ дошла је на идеју да објави планове за реструктурирање авионске индустрије у земљи. Предложено је да се сва водећа предузећа за производњу авиона као што су „Сухој“, „МиГ, „Тупољев“, „Иљушин“ и „Иркут“ обједине у један корпоративни центар.
На седници управног одбора ОАК, одржаној 30. новембра одобрено је спајање три руске компаније: ОАК, „Сухој“ и „МиГ.“ Питање реорганизације ОАК-а у виду придруживања „Сухоја“ и „МиГ-а“ биће покренуто на ванредној седници акционара ОАК-а која је заказана за јануар 2022. године", наводи се у саопштењу ОАК-а.
Уједињена компанија је појаснила да су управљачки тимови компанија „Сухој“ и „МиГ“ раније били централизовани: функција извршног органа „МиГ““предата је „Сухоју", а функције „Сухоја“ – ОАК-у.
Како истиче Јуриј Сљусар, „предстојеће спајање је најважнији догађај за авио-индустрију, обављене су припреме, разрађени детаљи како како би се почело формирање јединственог субјекта руске авијације“.
Према његовим речима, ова структура треба да садржи најбоље праксе корпоративног управљања, напредне инжењерске компетенције, развијену и ефикасну производну базу.
Главни уредник портала „Авиа.Ру“ Роман Гусаров констатује у изјави за Спутњик да се спајање компанија МиГ и „Сухој“ већ одавно догодило.
„Чињеница је да су у време формирања корпорације увелико постојале одвојене компаније, од којих су многе биле акционарске или имале приватни капитал. Тренутно, компаније које су укључене у ОАК имају различиту структуру власника, тако да је одлучено да сва предузећа (не само ‘МиГ‘ и ‘Сухој‘) него и ‘Тупољев‘, ‘Иљушин‘ и многе друге фирме треба да постану део ОАК-а, пренесу своје активе и замене акције на оне које има ОАК, , формирајући тако јединствену глобалну корпорацију“, закључује експерт.
Стручњак сматра да ће захваљујући уједињењу ових компанија, корпорација добити многе предности.
Лакша организација и финансирање
Гусаров сматра да ће пре свега бити оптимизовано управљање (пошто су у овом тренутку многе функције дуплиране), смањиће се управљачко особље и његови трошкови. Као резултат тога, биће створена јединствена структура расподеле послова и наруџбина, јединствена стратегија за рад на тржиштима. Тачније, авиони неће производити појединачне компаније, већ једна корпорација.
„Тренутно у цивилном сектору имамо авион ‘Сухој суперџет‘ и авион ММ-21, а по завршетку њиховог спајања, оба модела ће се производити под истим брендом при чему се формира компанија по моделу ‘Ербаса‘“, додаје саговорник Спутњика.
Таквој глобалној корпорацији биће лакше да привуче финансирање за пројекте, да повећа сопствену капитализацију (акције). Планира се изградња једне велике зграде у Москви за све конструкторске бирое који се овде налазе, као и њихово пресељење на нову локацију.
Према мишљењу експерта, ово је правилно решење, јер Европа показује позитивне последице након спајања компанија. Главни задатак је окупити производњу, усмерити финансирање, научни и технолошки потенцијал и направити конкурентан производ.
„Циљ ОАК-а је да се такмичи не на унутрашњем плану, већ на спољним тржиштима, као што су ‘Боинг‘, ‘Ербас‘ и други“, закључује саговорник.
Заменик главног и одговорног уредника часописа „Арсенал отаџбине“, Дмитриј Дрозденко истиче да су Европљани и Американци увелико направили сличан корак.
„Русија је донела ову одлуку много касније, и сходно томе она се не плаши конкурената“, каже он за Спутњик.
Стручњак сматра да ће ако су руски авиони квалитетнији, технолошки напреднији, лакши за одржавање и јефтинији, онда ће то свакако повећати њихове конкурентне предности.
„У свему овоме поента је да конструкторски бирои наставе ефикасно да раде, а са друге стране да се искористе све савремене могућности авијације. По правилу, овакве акције доводе до повећања ефикасности производње, а то је доказала светска пракса. Сви конструктори не само да раде на једном месту, већ и у једној бази, а комуникација пројектаната у оквиру уједињене платформе знања даје велике предности“, закључује Дрозденко.