https://sputnikportal.rs/20211212/pocinje-primena-novog-zakona-o-zastiti-potrosaca-u-srbiji-koje-su-novine-1132404341.html
Почиње примена новог Закона о заштити потрошача у Србији — које су новине
Почиње примена новог Закона о заштити потрошача у Србији — које су новине
Sputnik Србија
Примена новог Закона о заштити потрошача у Србији почиње 20. децембра, а највећа новина је Регистар „Не зови“ преко којег ће сви потрошачи, који не желе да им... 12.12.2021, Sputnik Србија
2021-12-12T09:03+0100
2021-12-12T09:03+0100
2023-04-11T16:42+0200
србија
економија
србија
потрошачи
србија – економија
закон
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/04/16/1125161468_0:150:3107:1898_1920x0_80_0_0_00f07cc0049e3d2d1dfeb554e82d4063.jpg
Помоћница министра трговине, туризма и телекомуникација Вишња Ракић изјавила је да је тај Регистар уведен управо због честих жалби грађана на насртљиве трговце који их често зову у поподневним и вечерњим сатима и нуде неке производе.„Увођење Регистра ‘Не зови’ биће за наше потрошаче велики спас. Потрошач који не жели да га трговци зову, обратиће се свом мобилном оператору са којим има закључен уговор и од њега тражити да се нађе у Регистру. Потрошач ће попунити један образац, који ће мобилни оператор проследити РАТЕЛ-у који води евиденцију тих телефона који не желе да буду позивани“, објаснила је Ракићева.Истиче да ће убудуће трговац, пре него што крене са својом комерцијалном поруком и позивањем потрошача, бити у обавези да уђе на сајт РАТЕЛ-а и да погледа да ли се на том списку налази телефон који он жели да позове.Говорећи о осталим новинама из Закона о заштити потрошача, Ракићева је за Танјуг навела да је једна од њих и увођење прекршајних налога који ће, како је објаснила, растеретити судове, а потрошачима омогућити да лакше остваре своја права.У пракси то значи да ће инспектор моћи на лицу места да напише прекршајни налог уколико утврди неправилност код трговца.Високе казне за кршење законаРакићева је додала да је прекршајни налог предвиђен за 33 прекршаја, као и да су сви ти прекршаји у фиксном износу, па тако за правно лице износи 50.000 динара, за предузетника 30.000 динара, а за одговорно лице у правном лицу 8.000 динара.„Уколико инспектор утврди неправилност код трговца и трговац прихвати да је стварно у прекршају, инспектор му понуди да преко прекршајног налога уплати пола износа у одређеном року, а тај рок је осам дана и та казна је онда преполовљена“, навела је Ракићева.Уколико се казна не плати у року од осам дана, инспектор ће покренути прекршајни поступак.Ракићева наводи Закон о заштити потрошача предвиђа високе казне за одређен прекршаје, те се тако оне за правна лица крећу од 300.000 до два милиона динара, за предузетника од 50.000 до 500.000 динара, а за одговорно лице у правном лицу од 50.000 до 150.000 динара.
србија
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/04/16/1125161468_188:0:2919:2048_1920x0_80_0_0_0f863626bd49197c59f4097adeb00214.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, србија, потрошачи, србија – економија, закон
економија, србија, потрошачи, србија – економија, закон
Почиње примена новог Закона о заштити потрошача у Србији — које су новине
09:03 12.12.2021 (Освежено: 16:42 11.04.2023) Примена новог Закона о заштити потрошача у Србији почиње 20. децембра, а највећа новина је Регистар „Не зови“ преко којег ће сви потрошачи, који не желе да им се роба или услуге нуде преко фиксног или мобилног телефона, моћи да стопирају такву досадашњу праксу трговаца.
Помоћница министра трговине, туризма и телекомуникација Вишња Ракић изјавила је да је тај Регистар уведен управо због честих жалби грађана на насртљиве трговце који их често зову у поподневним и вечерњим сатима и нуде неке производе.
„Увођење Регистра ‘Не зови’ биће за наше потрошаче велики спас. Потрошач који не жели да га трговци зову, обратиће се свом мобилном оператору са којим има закључен уговор и од њега тражити да се нађе у Регистру. Потрошач ће попунити један образац, који ће мобилни оператор проследити РАТЕЛ-у који води евиденцију тих телефона који не желе да буду позивани“, објаснила је Ракићева.
Истиче да ће убудуће трговац, пре него што крене са својом комерцијалном поруком и позивањем потрошача, бити у обавези да уђе на сајт РАТЕЛ-а и да погледа да ли се на том списку налази телефон који он жели да позове.
„Уколико се број налази у Регистру, а трговац га позове, биће у прекршају“, рекла је Ракићева.
Говорећи о осталим новинама из Закона о заштити потрошача, Ракићева је за Танјуг навела да је једна од њих и увођење прекршајних налога који ће, како је објаснила, растеретити судове, а потрошачима омогућити да лакше остваре своја права.
У пракси то значи да ће инспектор моћи на лицу места да напише прекршајни налог уколико утврди неправилност код трговца.
Високе казне за кршење закона
Ракићева је додала да је прекршајни налог предвиђен за 33 прекршаја, као и да су сви ти прекршаји у фиксном износу, па тако за правно лице износи 50.000 динара, за предузетника 30.000 динара, а за одговорно лице у правном лицу 8.000 динара.
„Уколико инспектор утврди неправилност код трговца и трговац прихвати да је стварно у прекршају, инспектор му понуди да преко прекршајног налога уплати пола износа у одређеном року, а тај рок је осам дана и та казна је онда преполовљена“, навела је Ракићева.
Уколико се казна не плати у року од осам дана, инспектор ће покренути прекршајни поступак.
Ракићева наводи Закон о заштити потрошача предвиђа високе казне за одређен прекршаје, те се тако оне за правна лица крећу од 300.000 до два милиона динара, за предузетника од 50.000 до 500.000 динара, а за одговорно лице у правном лицу од 50.000 до 150.000 динара.
Све о домаћој и светској економији