https://sputnikportal.rs/20211213/pronadjena-nova-boja-za-2022--1132439523.html
Пронађена нова боја за 2022.
Пронађена нова боја за 2022.
Sputnik Србија
Италијански Институт „Пантоне“ је одабрао, такозвану, „нео боју“ за 2022. која не постоји на листи познатих тоналитета. Боја вери пери одабрана је јер, по... 13.12.2021, Sputnik Србија
2021-12-13T22:16+0100
2021-12-13T22:16+0100
2022-12-02T17:58+0100
друштво
свет
стил живота
друштво
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0c/0d/1132439229_0:180:1920:1260_1920x0_80_0_0_1c0d86edbf59e514df2114aa5401322b.jpg
Институт „Пантоне“ одабрао је боју под бројем „17-3938“. Није љубичаста, како се то чини на први поглед, већ је нијанса плаве на љубичасто-црвеној подлози.Како „Пантоне“ бира боје?Пантоне од 2000. године бира боју која ће обележити долазећу годину и приказати промене у друштву, настојећи да прикажу оно што је потребно људима. Боја се увек бира у децембру и утиче на трендове у области дизајна, маркетинга и моде у наредној години.Леатриће Ајсман, извршна директорка Института „Пантоне“ за боје изјавила је за медије да су ове године одлучили да основна боја од које ће се кренути буде плава, јер је то боја која инспирише удобност, комфор, нешто што нас асоцира на сигурност.Са друге стране, било је потребно приказати и свежину, виталност, нешто што ће нас навести да верујемо у будућност и да пратимо дигитализацију. „Тако да смо помислили да плавој додамо тај тоналитет љубичасто-црвене, те је тако настала Вери пери“, рекла је Ајсман и додала: Ко је „Пантоне“?„Пантоне“ је америчка компанија настала као штампарија касних педесетих у Њу Џерсију. Захваљујући умешности једног од запослених, Лоренса Херберта, арсенал пигмената и производња мастила су поједностављени и компанија је успела да стандардизује боје, уводећи „Пантоне мечинг систем“ (ПМС) 1963. године.То је стандардизовани систем репродукције боја, хроматски језик који користе све индустрије, а који омогућава одабир и комбинацију нијанси боја на униформан начин у свакој земљи на свету.Водичи које уводи „Пантоне“ направљени су на картонским листовима величине око 15Х5 центиметара и садрже низ узорака боја и различитих нијанси истих које су идентификоване бројевима који генеришу универзални и јединствени код.
https://sputnikportal.rs/20210924/ruski-naucnik-otkriva-koja-je-prava-boja-sunca-1130133570.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0c/0d/1132439229_0:0:1920:1440_1920x0_80_0_0_b1d021b124804d437a9c1f5cc69be04f.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
свет, стил живота, друштво
свет, стил живота, друштво
Пронађена нова боја за 2022.
22:16 13.12.2021 (Освежено: 17:58 02.12.2022) Италијански Институт „Пантоне“ је одабрао, такозвану, „нео боју“ за 2022. која не постоји на листи познатих тоналитета. Боја вери пери одабрана је јер, по речима аналитичара из Института, „показује живахност и радост, као и креативност“ после ових тешких времена.
Институт „Пантоне“ одабрао је боју под бројем „17-3938“. Није љубичаста, како се то чини на први поглед, већ је нијанса плаве на љубичасто-црвеној подлози.
„Захваљујући овој новој боји можемо да прикажемо општу обнову и трансформацију света у овом тренутку“.
Како „Пантоне“ бира боје?
Пантоне од 2000. године бира боју која ће обележити долазећу годину и приказати промене у друштву, настојећи да прикажу оно што је потребно људима. Боја се увек бира у децембру и утиче на трендове у области дизајна, маркетинга и моде у наредној години.
Леатриће Ајсман, извршна директорка Института „Пантоне“ за боје изјавила је за медије да су ове године одлучили да основна боја од које ће се кренути буде плава, јер је то боја која инспирише удобност, комфор, нешто што нас асоцира на сигурност.
Са друге стране, било је потребно приказати и свежину, виталност, нешто што ће нас навести да верујемо у будућност и да пратимо дигитализацију. „Тако да смо помислили да плавој додамо тај тоналитет љубичасто-црвене, те је тако настала Вери пери“, рекла је Ајсман и додала:
„Ми имамо читав тим дизајнера, креативаца, архитеката, аналитичара који непрестано анализирају друштвене и културолошке промене. Путују по свету, гости су на модним ревијама, сајмовима, разним догађајима, туристичким дестинацијама, не би ли на тај начин пратили трендове“.
„Пантоне“ је америчка компанија настала као штампарија касних педесетих у Њу Џерсију. Захваљујући умешности једног од запослених, Лоренса Херберта, арсенал пигмената и производња мастила су поједностављени и компанија је успела да стандардизује боје, уводећи „Пантоне мечинг систем“ (ПМС) 1963. године.
То је стандардизовани систем репродукције боја, хроматски језик који користе све индустрије, а који омогућава одабир и комбинацију нијанси боја на униформан начин у свакој земљи на свету.
Водичи које уводи „Пантоне“ направљени су на картонским листовима величине око 15Х5 центиметара и садрже низ узорака боја и различитих нијанси истих које су идентификоване бројевима који генеришу универзални и јединствени код.