https://sputnikportal.rs/20211226/spremni-za-staro-gvozdje-sad-izbacuju-iz-upotrebe-avione-dokazane-u-boju-1132598600.html
Спремни за старо гвожђе: САД избацују из употребе авионе доказане у боју
Спремни за старо гвожђе: САД избацују из употребе авионе доказане у боју
Sputnik Србија
Америчко ваздухопловство од 2022.године избациће из употребе око 160 борбених летелица међу којима су ловци, дронови, извиђачки авиони и авиони за попуну... 26.12.2021, Sputnik Србија
2021-12-26T13:27+0100
2021-12-26T13:27+0100
2021-12-26T13:27+0100
свет
свет
америка
војска и наоружање
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111687/32/1116873253_134:0:1867:975_1920x0_80_0_0_58cd3549c78ee1c3f586dd29a3bdb940.jpg
САД имају највише војних авиона на свету — само Ратно ваздухопловство има око 5.800. Одржавање ове армаде да би остала у исправном стању је вечна главобоља Пентагона. Многи модели су већ старији од тридесет година и само заузимају простор у хангарима и захтевају новац за поправке. У суштини, техничари су приморани да одржавају бескорисне летелице.У старо гвожђе иде 160 авионаКоманда америчких ваздухопловних снага редовно покушава да убеди Конгрес да дозволи повлачење из употребе застарелих модела. Међутим, марљивим законодавцима је ово слаба тачка.Уосталом, војска је одавно желела да 280 америчких борбених авиона А-10 Тандерболт II оде у старо гвожђе, али то није било одобрено. Ови подзвучни јуришници су у употреби од 1977. године, борили су се у многим војним операцијама и имају репутацију поузданог средства које је подршка пешадији. „Најсвежији“ авиони имају око 35 година, а њихови задаци су у складу са задацима модернијих летелица.Међутим, конгресмени су ипак изашли у сусрет Ратном ваздухопловству. Од 2022.године око 160 авиона ће бити послато на отпад, укључујући 48 модела Ф15Ц „Игл“ што износи 20 одсто од укупне флоте, као и 47 лаких вишенаменских ловачких авиона Ф-16Ц „Фајтинг Фалкон“. Ловци, од којих се многи још увек сећају „Пустињске олује“ биће замењени Ф-35 и Ф-15ЕX.Све мање дронова у употребиИз састава Ратног ваздухоплоства биће повучена и четири борбена авиона за контролу и одређивање циљева типа Е-8ЈСТАРС. Они су релативно младе летелице које су у служби од 1996.године, али проблем је експлоатација која је прескупа. Још увек се не зна који авион ће доћи на њихово место. Разрада новог а сличног обустављена је 2019.године.Најозбиљније губитке претрпеће флота дронова за стратешко извиђање. Од 29 беспилотних летелица РQ-4 Global Hawk Block-30 из употребе ће бити избачено двадесет. Ови дронови су способни да патролирају и спроводе извиђање тридесет сати на висини од 18 хиљада метара на удаљености до 22 хиљаде километара од оператера. Иначе, редовни су гости у околини руске границе на Криму и контакт линије у Донбасу.Американци још од 2000-их година активно користе РQ-4 за операције широм света. Дронови се ломе, а њихово одржавање је изузетно скупо, док је јефтиније послати на задатак амерички авион са посадом Локид У-2 који је намењен за извиђање на великим надморским висинама. Вероватно ће функције дрона Глобал Хаwк бити пренете на „стелт“ беспилотне летелице РQ-170 Сентинел.У старо гвожђе отићи ће и 32 авиона за попуну горива који су „значајније летелице“ попут КЦ-135 Стратотанкер и КЦ-10 Ехтендер. Њихова просечна старост је 52 године. Према стандардима у ваздухопловству, то је веома много. И док Ехтендери, који су уврштени у наоружање 1981.године, још нису исцрпели ресурсе, за већину Стратотанкера који су произведени од 1954.до 1965.године време је да буду послати на отпад.Испоставило се да није све тако ружичасто, јер најновији модел авиона овог типа КЦ-46 пати од читавог спектра „дечјих болести“. Пентагон је издвојио 55 милиона долара за отклањање недостатка и одложио бар до 2024.године даљу испоруку авиона КЦ-46 Ратном ваздухопловству.Списак од тринаест војно-транспортних авиона Ц-130Х „Херкулес“ ће ускоро бити готов. Пет авиона ће заменити модернији модели попут Ц-130Ј „Супер Херкулес“ који има новије моторе и авионе. Америчко ваздухопловство ће имати 279 ових возила. Разне модификације „стотридесетице“ експлоатишу се од 1954.године – то су најчешћи војни превозници на свету.Технички проблемиМасовно избацивање из употребе је директна последица, најблаже речено, несавршеног техничког стања америчке авијације. У прошлогодишњем извештају Канцеларија за ревизију САД је на основу инспекције ваздухопловства, морнарице и копнених снага закључила да многа борбена возила неће моћи ни да полете.Према прописима, најмање 80 одсто летелица мора бити спремно за полетање у сваком тренутку. Од 2011. до 2019.године инспектори су проверили 46 типова авиона и хеликоптера, од њих, само три модела су мање-више испуњавала потребне услове.Флота авиона од 24 модела за девет година ниједном није успела да достигне ниво техничке спремности од 80 одсто. Рачунска комора је ово стање назвала готово катастрофалним. Ово се односи на ловце Ф-16, нагибне авионе В-22 Оспреј, палубне извиђачке авионе Е-2 Хокај и многе друге. Треба напоменути да борбена готовост 11 типова авиона уопште није прелазила 55 одсто техничке спремности.Штавише, многа питања у вези са поправком опреме настаје због драматичног недостатка компоненти. Конкретно, више се не производе резервни делови за палубне борбене авионе Ф/А-18Е/Ф Супер Хорнет и ЕА-18Г Гровлер, јер су њихови произвођачи напустили тржиште.Највећи проблем су амерички стратешки бомбардери Б-1Лансер. Прошле године, заменик председника Заједничког начелника штабова генерал Џорџ Хејтен изјавио је да од 62 авиона само шест је оперативно. Бомбардери Б-1 су учествовали у хиљаде борбених мисија, углавном на Блиском истоку у климатским условима за које нису били прилагођени. Као резултат тога, били су изузетно истрошени, а Пентагон је недавно саопштио да ће повући из употребе 17 најпроблематичнијих бомбардера.
https://sputnikportal.rs/20211218/amerika-treci-put-neuspesno-testirala-hiperzvucnu-raketu-erou-1132577739.html
https://sputnikportal.rs/20211021/mediji-amerika-zaostaje-za-rusijom-u-hipersonicnoj-trci-1130847113.html
америка
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111687/32/1116873253_350:0:1650:975_1920x0_80_0_0_efed4274a192ba58e5b88ddb8a5ed0eb.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
свет, америка, војска и наоружање
свет, америка, војска и наоружање
Спремни за старо гвожђе: САД избацују из употребе авионе доказане у боју
Америчко ваздухопловство од 2022.године избациће из употребе око 160 борбених летелица међу којима су ловци, дронови, извиђачки авиони и авиони за попуну горивом. Пентагон очекује да на тај начин ослободи средства за модернизацију новијих модела. Американци су принуђени да штеде јер је техничко стање њихове авионске флоте далеко од идеалног.
САД имају највише војних авиона на свету — само Ратно ваздухопловство има око 5.800. Одржавање ове армаде да би остала у исправном стању је вечна главобоља Пентагона. Многи модели су већ старији од тридесет година и само заузимају простор у хангарима и захтевају новац за поправке. У суштини, техничари су приморани да одржавају бескорисне летелице.
У старо гвожђе иде 160 авиона
Команда америчких ваздухопловних снага редовно покушава да убеди Конгрес да дозволи повлачење из употребе застарелих модела. Међутим, марљивим законодавцима је ово слаба тачка.
Уосталом, војска је одавно желела да 280 америчких борбених авиона А-10 Тандерболт II оде у старо гвожђе, али то није било одобрено. Ови подзвучни јуришници су у употреби од 1977. године, борили су се у многим војним операцијама и имају репутацију поузданог средства које је подршка пешадији. „Најсвежији“ авиони имају око 35 година, а њихови задаци су у складу са задацима модернијих летелица.
Међутим, конгресмени су ипак изашли у сусрет Ратном ваздухопловству. Од 2022.године око 160 авиона ће бити послато на отпад, укључујући 48 модела Ф15Ц „Игл“ што износи 20 одсто од укупне флоте, као и 47 лаких вишенаменских ловачких авиона Ф-16Ц „Фајтинг Фалкон“. Ловци, од којих се многи још увек сећају „Пустињске олује“ биће замењени Ф-35 и Ф-15ЕX.
Све мање дронова у употреби
Из састава Ратног ваздухоплоства биће повучена и четири борбена авиона за контролу и одређивање циљева типа Е-8ЈСТАРС. Они су релативно младе летелице које су у служби од 1996.године, али проблем је експлоатација која је прескупа. Још увек се не зна који авион ће доћи на њихово место. Разрада новог а сличног обустављена је 2019.године.
Најозбиљније губитке претрпеће флота дронова за стратешко извиђање. Од 29 беспилотних летелица РQ-4 Global Hawk Block-30 из употребе ће бити избачено двадесет. Ови дронови су способни да патролирају и спроводе извиђање тридесет сати на висини од 18 хиљада метара на удаљености до 22 хиљаде километара од оператера. Иначе, редовни су гости у околини руске границе на Криму и контакт линије у Донбасу.
Американци још од 2000-их година активно користе РQ-4 за операције широм света. Дронови се ломе, а њихово одржавање је изузетно скупо, док је јефтиније послати на задатак амерички авион са посадом Локид У-2 који је намењен за извиђање на великим надморским висинама. Вероватно ће функције дрона Глобал Хаwк бити пренете на „стелт“ беспилотне летелице РQ-170 Сентинел.
У старо гвожђе отићи ће и 32 авиона за попуну горива који су „значајније летелице“ попут КЦ-135 Стратотанкер и КЦ-10 Ехтендер. Њихова просечна старост је 52 године. Према стандардима у ваздухопловству, то је веома много. И док Ехтендери, који су уврштени у наоружање 1981.године, још нису исцрпели ресурсе, за већину Стратотанкера који су произведени од 1954.до 1965.године време је да буду послати на отпад.
Испоставило се да није све тако ружичасто, јер најновији модел авиона овог типа КЦ-46 пати од читавог спектра „дечјих болести“. Пентагон је издвојио 55 милиона долара за отклањање недостатка и одложио бар до 2024.године даљу испоруку авиона КЦ-46 Ратном ваздухопловству.
Списак од тринаест војно-транспортних авиона Ц-130Х „Херкулес“ ће ускоро бити готов. Пет авиона ће заменити модернији модели попут Ц-130Ј „Супер Херкулес“ који има новије моторе и авионе. Америчко ваздухопловство ће имати 279 ових возила. Разне модификације „стотридесетице“ експлоатишу се од 1954.године – то су најчешћи војни превозници на свету.
Масовно избацивање из употребе је директна последица, најблаже речено, несавршеног техничког стања америчке авијације. У прошлогодишњем извештају Канцеларија за ревизију САД је на основу инспекције ваздухопловства, морнарице и копнених снага закључила да многа борбена возила неће моћи ни да полете.
Према прописима, најмање 80 одсто летелица мора бити спремно за полетање у сваком тренутку. Од 2011. до 2019.године инспектори су проверили 46 типова авиона и хеликоптера, од њих, само три модела су мање-више испуњавала потребне услове.
Флота авиона од 24 модела за девет година ниједном није успела да достигне ниво техничке спремности од 80 одсто. Рачунска комора је ово стање назвала готово катастрофалним. Ово се односи на ловце Ф-16, нагибне авионе В-22 Оспреј, палубне извиђачке авионе Е-2 Хокај и многе друге. Треба напоменути да борбена готовост 11 типова авиона уопште није прелазила 55 одсто техничке спремности.
Штавише, многа питања у вези са поправком опреме настаје због драматичног недостатка компоненти. Конкретно, више се не производе резервни делови за палубне борбене авионе Ф/А-18Е/Ф Супер Хорнет и ЕА-18Г Гровлер, јер су њихови произвођачи напустили тржиште.
Највећи проблем су амерички стратешки бомбардери Б-1Лансер. Прошле године, заменик председника Заједничког начелника штабова генерал Џорџ Хејтен изјавио је да од 62 авиона само шест је оперативно. Бомбардери Б-1 су учествовали у хиљаде борбених мисија, углавном на Блиском истоку у климатским условима за које нису били прилагођени. Као резултат тога, били су изузетно истрошени, а Пентагон је недавно саопштио да ће повући из употребе 17 најпроблематичнијих бомбардера.