00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Где су београдски таксисти: Чека се до 45 минута, а нема штрајка, нема велике празничне еуфорије

CC0 / Pixabay / Такси
Такси - Sputnik Србија, 1920, 29.12.2021
Пратите нас
Ако сте ових дана безуспешно „добијали“ слободно такси возило на позив или је сваки такси који сте видели на улици био пун, не, нисте једини.
Тај дефицит слободних таксија траје већ неко време, дакле, не може се тражити узрок само у долазећим празницима, посебно имајући у виду да доста људи поново (или још увек) ради од куће - те је саобраћај барем мало растерећенији.
Додуше, када негде око 16, 17 или 18 часова „баците поглед“ на кључне београдске мостове, нема се утисак да је мање гужве на улицама, али је тако.
То се нарочито примећује у градском превозу, који није толико крцат као што би се очекивало неколико дана пред Нову годину, када традиционално влада еуфорија.

Зашто се чека и до 45 минута

Шта се то дешава, а није штрајк? Зашто неке муштерије чекају више од пола сата на слободно такси возило? Чак и до 45 минута, зависно од дана и тајминга.
Како за Телеграф бизнис каже један београдски таксиста, на улицама их осетно има мање него пре, а такси станице су полупразне, зато што је известан део таксиста или преминуо или тренутно не ради - из страха или зарад предострожности због короне. Наравно, има и оних који су дали отказ.
Када се све то споји, а нема прилива довољног броја нових радника, онда је мањак очигледан, посебно пред празнике.

Траже се возачи - свуда

Реч је, дакле, неретко о пензионерима или радницима који су пред пензијом, што још једном потврђује причу да су професионални возачи у Србији махом старији грађани, те да су млади, искусни возачи који би возили такси, градски аутобус или камионе - дефицитарни.
Или не желе да раде због услова, слабих примања у односу на врсту посла, или су отишли у иностранство.
Ипак, овај проблем имају и развијеније државе. Подсећања ради, у САД влада мањак возача па су платформе за превоз путника, као што су „Убер“ и „Лифт“ одлучиле да повећају плате својим радницима.
Велика Британија, такође, има алармантни проблем с проналажењем квалификоване радне снаге за превоз људи или робе. Још један од разлога зашто нема возача, су и „климави уговори“ који им се често нуде.
За воланом аутобуса, камиона и доставних возила у Србији, све чешће се могу видети старији људи или баш млади, такорећи они који су тек изашли из средње школе.
Сви возачи, од 18 до 68 година, у септембру су били позвани да се пријаве на конкурс једне компаније, а у огласу је дословно писало: „Мушко, женско, пензионер, ако имаш воље за рад позови нас!“

Дужина руте

Упркос вишим ценама такси услуга, грађани не одустају од тог типа превоза, али сада није проблем наћи муштерије - већ раднике. Млади се либе да раде многе послове, а овај може бити један од њих: због смена, ноћног рада, дугих вожњи, извесног ризика итд.
Осим тога, ако се ових дана дуже чекана вожњу, то није само услед мањка таксиста, већ и због „бирања“ рута, односно давања приоритета дужим рутама, које су исплативије.
Свакако, таксистима више иде у прилог да клијенте возе са, рецимо, једног дела Новог Београда до центра града - него до другог, незнатно удаљеног дела Новог Београда.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала