https://sputnikportal.rs/20220102/pocelo-testiranje-brze-pruge-beograd-novi-sad-otvaranje-u-martu-1132989488.html
Почело тестирање брзе пруге Београд-Нови Сад, отварање у марту
Почело тестирање брзе пруге Београд-Нови Сад, отварање у марту
Sputnik Србија
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић изјавио је да је почело тестирање брзе пруге од Београда до Новог Сада и да ће она бити... 02.01.2022, Sputnik Србија
2022-01-02T11:15+0100
2022-01-02T11:15+0100
2022-01-02T11:15+0100
економија
економија
србија
србија – економија
саобраћај и инфраструктура
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0a/1d/1131085427_0:179:3069:1905_1920x0_80_0_0_b4e69474d4f5c508523af0d1f90a096f.jpg
Још два „Штадлерова“ брза воза ускоро стижу у Србију, један крајем јануара, а други почетком марта, рекао је Момировић и подсетио је први од укупно три воза који је Србија купила од те швајцарске компаније стигао у нашу земљу крајем октобра.Момировић је додао да је Србија те возове већ платила и да је реч о најбољим возовима у свету у тој категорији.Како је напоменуо, пруга ће бити пуштена у марту, за сада, само за путнички саобраћај.Момировић је за Танјуг навео да је до пре 30 година основа саобраћаја у нашој земљи била железница, али да то давно више није, као и да би требало да има много веће учешће у превозу путника, пошто је то и еколошки најисправнији вид саобраћаја.Међутим, указује да наши возови и даље иду споро, иако је држава последњих година уложила доста новца у обнову пруга.Остаје, како је указао, да се обнови још доста пруга и да се набави још двадесетак нових путничких композиција.Момировић је навео да је у току и реконструкција пруге од Суботице до Сегедина која је почела током 2021. године и да је она важна и за пројекат брзе пруге Београд-Будимпешта.Београд, Нови Сад, Суботица и многи други мањи градови у Војводини биће добро саобраћајно повезани са Будимпештом, казао је Момировић.Такође, нагласио је да је изградња брзе пруге велика прилика за наш туризам, индустрију, као и развој читаве економије.„Очекује се да ћемо до 2025. године пустити брзу пругу Београд-Будимпешта, али то не зависи само од нас“, напоменуо је Момировић.Србија ће свој део пруге до Суботице завршити до краја 2024. године или најкасније до 2025. што ће, како је оценио, значити да је Србија у саобраћајном смислу већ део ЕУ.
https://sputnikportal.rs/20210724/pruga-beograd-nis-jedna-od-najvecih-investicija-1127714908.html
србија
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0a/1d/1131085427_38:0:2769:2048_1920x0_80_0_0_42bb37a4d512eeba18b85f1d6a293d46.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, србија, србија – економија, саобраћај и инфраструктура
економија, србија, србија – економија, саобраћај и инфраструктура
Почело тестирање брзе пруге Београд-Нови Сад, отварање у марту
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић изјавио је да је почело тестирање брзе пруге од Београда до Новог Сада и да ће она бити отворена за путнички саобраћај у марту.
Још два „Штадлерова“ брза воза ускоро стижу у Србију, један крајем јануара, а други почетком марта, рекао је Момировић и подсетио је први од укупно три воза који је Србија купила од те швајцарске компаније стигао у нашу земљу крајем октобра.
Момировић је додао да је Србија те возове већ платила и да је реч о најбољим возовима у свету у тој категорији.
Како је напоменуо, пруга ће бити пуштена у марту, за сада, само за путнички саобраћај.
„То је револуционарни пројекат у српској железници, после више десетина година ми имамо један пројекат који ће у технолошком, саобраћајном и било ком смислу променити перспективу железнице у нашој земљи“.
Момировић је за Танјуг навео да је до пре 30 година основа саобраћаја у нашој земљи била железница, али да то давно више није, као и да би требало да има много веће учешће у превозу путника, пошто је то и еколошки најисправнији вид саобраћаја.
Међутим, указује да наши возови и даље иду споро, иако је држава последњих година уложила доста новца у обнову пруга.
Остаје, како је указао, да се обнови још доста пруга и да се набави још двадесетак нових путничких композиција.
Момировић је навео да је у току и реконструкција пруге од Суботице до Сегедина која је почела током 2021. године и да је она важна и за пројекат брзе пруге Београд-Будимпешта.
Београд, Нови Сад, Суботица и многи други мањи градови у Војводини биће добро саобраћајно повезани са Будимпештом, казао је Момировић.
Такође, нагласио је да је изградња брзе пруге велика прилика за наш туризам, индустрију, као и развој читаве економије.
„Очекује се да ћемо до 2025. године пустити брзу пругу Београд-Будимпешта, али то не зависи само од нас“, напоменуо је Момировић.
Србија ће свој део пруге до Суботице завршити до краја 2024. године или најкасније до 2025. што ће, како је оценио, значити да је Србија у саобраћајном смислу већ део ЕУ.
Све о домаћој и светској економији