https://sputnikportal.rs/20220103/ponos-ruske-nauke-i-industrije-avion-21-veka-1132921594.html
Понос руске науке и индустрије: Авион 21. века
Понос руске науке и индустрије: Авион 21. века
Sputnik Србија
Упркос америчким санкцијама и покушајима нелојалне конкуренције да „скрешу крила“ руској цивилној авијацији, Русија је однела победу у тој сфери и ускоро ће... 03.01.2022, Sputnik Србија
2022-01-03T18:10+0100
2022-01-03T18:10+0100
2022-01-03T18:10+0100
анализе и мишљења
новогодишње спутњик ексклузиве
економија
русија
русија – економија
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0c/1e/1132921353_0:160:3073:1888_1920x0_80_0_0_ff78af3de60259e5349d27f6fdc69d6e.jpg
Нови ускотрупни авион средњег домета МС-21 нема никакве везе са одбрамбеним комплексом, али су Американци, свеједно, покушали да саботирају пројекат из разлога нелојалне конкуренције и прекинули су испоруке одговарајућих композитних материјала за крила. Међутим, Руси су доскочили Американцима и њиховим санкцијама тако што су увозне компоненте заменили домаћим производима.Најновији руски путнички авион, који би требало да постане понос руске цивилне авио-индустрије и главни конкурент тренутно најтраженијим путничким авионима као што су амерички „Боинг 737“ и европски „Ербас А320“, прошао је основну сертификацију, која додуше укључује стране компоненте, али ће се летови за проширење сертификата наставити, a следеће године биће извршене измене сертификата које предвиђају употребу руског мотора и руског композитног крила.„Ово је први примерак авиона чије је крило направљено од америчких композитних материјала купљених у периоду када САД још нису увеле ограничења на испоруку, а такође и са америчким моторима. Овај авион је добио сертификат и самим тим направљен је напредак. Сада је задатак да превазиђемо ограничења која су наметнуле САД и Европа престајући да нас снабдевају композитним материјалима“, рекао је за Спутњик Олег Смирнов, заслужни пилот СССР-а и члан Јавног савета за цивилно ваздухопловство „Ространснадзора“ Олег Смирнов.Тај задатак се већ решава, нагласио је он. Стварање најновијих полимера постало је велики изазов за руску науку и индустрију, али је у овој области већ постојао одређени темељ који је омогућио решавање постављених задатака.Авион МС-21, у који је уграђен руски мотор ПД-14, још прошле године је успешно извео свој први лет, а овог месеца је имао и први лет са крилом од полимерних композитних материјала руске производње, што де факто значи укидање свих ограничења за покретање серијске производње новог руског авиона.Руски авион комфорнији од западнихГлавна предност новог руског авиона у односу на западне конкуренте је економичност. Ојачано композитно крило значајно побољшава аеродинамику, што значи да ће оперативни трошкови лета бити мањи од оних које праве Боинг и Ербас исте класе.Нови руски путнички авион има ширу путничку кабину, што омогућава већи комфор путника. Има најшири салон у својој класи – више од четири метра, полице за пртљаг су увећане и генерално пуно простора.„У поређењу са ‘Ербасом А320‘ и ‘Боингом 737‘, авион МС-21-300 се разликује по повећаном комфору због чињенице да је труп авиона већи, па је већа ширина седишта, повећава се ширина пролаза, авион пружа повећан комфор за путнике. У авиону се у великим количинама користе композитни материјали – крило авиона и многи други елементи направљени су од полимерних композитних материјала. То резултира смањењем њихове масе за 20 одсто и смањењем цене за око 18-20 одсто“, каже Виктор Прјатка, генерални директор компаније „Алијанса авијационих технологија технологија – Авинтел“.МС-21 је нова генерација путничких авиона за кратке и средње летове, капацитета до 211 путника, у зависности од модела, и произведен је са 40 одсто композитних материјала у конструкцији, што је рекорд у овој класи путничких летелица.Победа руске авио-индустрије над санкцијамаПроизводња руских полимерних композитних материјала за крила овог типа авиона почела је након што су САД у септембру 2018. године увеле санкције руској компанији „АероКомпозит“. Амерички „Боинг“ је такође имао свој авион који је покушавао да пласира на светско тржиште и због тога је увео санкције Русији, која је морала да помери рокове по питању изласка на тржиште са својим авионом.Другим речима, Американци су знали да ће Руси, упркос свим баријерама, направити тај авион, али су желели да руски произвођачи авиона касније изађу са овим производом, рачунајући да ће до тада заузети и њихов део тржишта. Због тога се ово сматра великим успехом руске авио-индустрије и победом над санкцијама.За производњу композитног крила од домаћих материјала издвојено је 4,4 милијарде рубаља тј. око 60 милиона долара, а до сада су израђена крила за два авиона а у току је производња и за трећи.Олег Јевтушенко, извршни директор државне корпорације „Ростех“ је објаснио да добијање сертификата о основном типу од „Росавијације“ значи да ће ускоро почети серијска производња ових авиона. Програм сертификације се одвијао у различитим климатским зонама, у различитим условима, на различитим режимима рада система мотора авиона и изведено је стотине летова да би се спровели ти тестови.Стране авио-компаније већ показују интересовање за нови руски авион који је конкурентан по цени и квалитету, али корпорација „Иркут“ већ има 175 чврстих наруџбина руских компанија за набавку тог авиона. Следеће године авио-компанија „Русија“, која је ћерка-фирма руског националног авио-превозника „Аерофлота“, постаће први корисник овог авиона.Јевтушенко напомиње да за разлику од „Боинга 737“ и „Ербаса А320“ руски авион има савремену авио-платформу, док су авио-платформе западних конкурената развијене шездесетих и седамдесетих година прошлог века.Руски експерти истичу да МС-21 има и друге адуте – изгледа изузетно модерно, и споља и изнутра. Између осталог, има оригинална крила, изузетан ентеријер и „свемирску” пилотску кабину.Први лет је изведен 28. маја 2017. године, а МС-21 најављује обнову некад моћне руске цивилне авио-индустрије.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Оливера Икодиновић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0b/19/1123948400_0:0:1806:1807_100x100_80_0_0_8343580a882997eaad4f2bd4779cd63b.jpg
Оливера Икодиновић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0b/19/1123948400_0:0:1806:1807_100x100_80_0_0_8343580a882997eaad4f2bd4779cd63b.jpg
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0c/1e/1132921353_170:0:2901:2048_1920x0_80_0_0_7636f0993a5c93110b01e17af8853ca6.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Оливера Икодиновић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0b/19/1123948400_0:0:1806:1807_100x100_80_0_0_8343580a882997eaad4f2bd4779cd63b.jpg
анализе и мишљења, новогодишње спутњик ексклузиве, русија, русија – економија
анализе и мишљења, новогодишње спутњик ексклузиве, русија, русија – економија
Понос руске науке и индустрије: Авион 21. века
Упркос америчким санкцијама и покушајима нелојалне конкуренције да „скрешу крила“ руској цивилној авијацији, Русија је однела победу у тој сфери и ускоро ће започети серијску производњу новог путничког авиона МС-21-300, кога већ увелико називају „авионом 21. века“.
Нови ускотрупни авион средњег домета МС-21 нема никакве везе са одбрамбеним комплексом, али су Американци, свеједно,
покушали да саботирају пројекат из разлога нелојалне конкуренције и прекинули су испоруке одговарајућих композитних материјала за крила. Међутим, Руси су доскочили Американцима и њиховим санкцијама тако што су увозне компоненте заменили домаћим производима.
Најновији руски путнички авион, који би требало да постане понос руске цивилне авио-индустрије и главни конкурент тренутно најтраженијим путничким авионима као што су амерички „Боинг 737“ и европски „Ербас А320“, прошао је основну сертификацију, која додуше укључује стране компоненте, али ће се летови за проширење сертификата наставити, a следеће године биће извршене измене сертификата које предвиђају употребу руског мотора и руског композитног крила.
„Ово је први примерак авиона чије је крило направљено од америчких композитних материјала купљених у периоду када САД још нису увеле ограничења на испоруку, а такође и са америчким моторима. Овај авион је добио сертификат и самим тим направљен је напредак. Сада је задатак да превазиђемо ограничења која су наметнуле САД и Европа престајући да нас снабдевају композитним материјалима“, рекао је за Спутњик Олег Смирнов, заслужни пилот СССР-а и члан Јавног савета за цивилно ваздухопловство „Ространснадзора“ Олег Смирнов.
Тај задатак се већ решава, нагласио је он. Стварање најновијих полимера постало је велики изазов за руску науку и индустрију, али је у овој области већ постојао одређени темељ који је омогућио решавање постављених задатака.
„Нашли смо излаз, почели да производимо сопствене композитне материјале, тим пре што смо ми то већ радили, али је од деведесетих година производња обустављена. Сада смо наставили ову производњу и сада је главни задатак да сертификујемо авион са нашим домаћим крилом и домаћим моторима“, нагласио је Смирнов.
Авион МС-21, у који је
уграђен руски мотор ПД-14, још прошле године је успешно извео свој први лет, а овог месеца је имао и први лет са крилом од полимерних композитних материјала руске производње, што де факто значи укидање свих ограничења за покретање серијске производње новог руског авиона.
Руски авион комфорнији од западних
Главна предност новог руског авиона у односу на западне конкуренте је економичност.
Ојачано композитно крило значајно побољшава аеродинамику, што значи да ће оперативни трошкови лета бити мањи од оних које праве Боинг и Ербас исте класе.
Нови руски путнички авион има ширу путничку кабину, што омогућава већи комфор путника. Има најшири салон у својој класи – више од четири метра, полице за пртљаг су увећане и генерално пуно простора.
„У поређењу са ‘Ербасом А320‘ и ‘Боингом 737‘, авион МС-21-300 се разликује по повећаном комфору због чињенице да је труп авиона већи, па је већа ширина седишта, повећава се ширина пролаза, авион пружа повећан комфор за путнике. У авиону се у великим количинама користе композитни материјали – крило авиона и многи други елементи направљени су од полимерних композитних материјала. То резултира смањењем њихове масе за 20 одсто и смањењем цене за око 18-20 одсто“, каже Виктор Прјатка, генерални директор компаније „Алијанса авијационих технологија технологија – Авинтел“.
МС-21 је нова генерација путничких авиона за кратке и средње летове, капацитета
до 211 путника, у зависности од модела,
и произведен је са 40 одсто композитних материјала у конструкцији, што је рекорд у овој класи путничких летелица.
Победа руске авио-индустрије над санкцијама
Производња руских полимерних композитних материјала за крила овог типа авиона почела је након што су САД у септембру 2018. године увеле санкције руској компанији „АероКомпозит“. Амерички „Боинг“ је такође имао свој авион који је покушавао да пласира на светско тржиште и због тога је увео санкције Русији, која је морала да помери рокове по питању изласка на тржиште са својим авионом.
Другим речима, Американци су знали да ће Руси, упркос свим баријерама, направити тај авион, али су желели да руски произвођачи авиона касније изађу са овим производом, рачунајући да ће до тада заузети и њихов део тржишта. Због тога се ово сматра
великим успехом руске авио-индустрије и победом над санкцијама.
„Због санкција западних земаља, Русија је прешла на композитне материјале сопствене производње, који се користе у конструкцији ове летелице. Такође су развијени мотори домаће производње, који практично не заостају за западним. Уз пажљиву серијску производњу, квалитет израде биће на највишем нивоу“, каже Прјатка.
За производњу композитног крила од домаћих материјала издвојено је 4,4 милијарде рубаља тј. око 60 милиона долара, а до сада су израђена крила за два авиона а у току је производња и за трећи.
Олег Јевтушенко, извршни директор државне корпорације „Ростех“ је објаснио да добијање сертификата о основном типу од „Росавијације“ значи да ће ускоро почети серијска производња ових авиона. Програм сертификације се одвијао у различитим климатским зонама, у различитим условима, на различитим режимима рада система мотора авиона и изведено је стотине летова да би се спровели ти тестови.
Стране авио-компаније већ показују интересовање за нови руски авион који је конкурентан по цени и квалитету, али корпорација „Иркут“ већ има 175 чврстих наруџбина руских компанија за набавку тог авиона. Следеће године авио-компанија „Русија“, која је ћерка-фирма руског националног авио-превозника „Аерофлота“, постаће први корисник овог авиона.
Јевтушенко напомиње да за разлику од „Боинга 737“ и „Ербаса А320“ руски авион има савремену авио-платформу, док су авио-платформе западних конкурената развијене шездесетих и седамдесетих година прошлог века.
Руски експерти истичу да МС-21 има и друге адуте – изгледа изузетно модерно, и споља и изнутра. Између осталог, има оригинална крила, изузетан ентеријер и „свемирску” пилотску кабину.
Први лет је
изведен 28. маја 2017. године, а МС-21 најављује обнову некад моћне руске цивилне авио-индустрије.