https://sputnikportal.rs/20220116/arkticka-misija-tupoljevi-na-zadatku-osiguranja-strateske-bezbednosti-rusije-1133307398.html
Арктичка мисија: „Тупољеви“ на задатку осигурања стратешке безбедности Русије
Арктичка мисија: „Тупољеви“ на задатку осигурања стратешке безбедности Русије
Sputnik Србија
Посаде противбродских авиона дугог домета Тy-142 ће и ове године наставити дуге летове над акваторијом Арктика и Атлантика, поручили су из Северне флоте... 16.01.2022, Sputnik Србија
2022-01-16T22:59+0100
2022-01-16T22:59+0100
2022-01-16T22:59+0100
војска и наоружање
русија
тупољев
русија – војска и наоружање
војска и наоружање
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111993/04/1119930408_0:160:3073:1888_1920x0_80_0_0_181c8b7130b583728b0be07397da9ad2.jpg
Експерти кажу да је Ту-142 једно од најефикаснијих средстава за противподморничка дејства, а да је редовно патролирање северним поморским границама Русије посебно актуелно имајући у виду актуелну геополитичку ситуацију.„Убице подморница“ у акцијиИз Северне флоте прецизирају да је у 2021. години просечна дужина летова у далекој поморској зони износила око 10 сати, док је просечно растојање пређено током једног лета премашило 7000 километара. Између осталог, осим ваздушног патролирања и обављања других операција, пилоти су вршили извиђање подручја под ледом и праћење ситуације на Арктику.„Сви летови су били строго у складу са међународним правилима и споразумима о коришћењу ваздушног простора, без нарушавања граница приморских држава“, наглашавају у Северној флоти.Совјетски „Медвед“Авион Тy-142 (према НАТО кодификацији „Bear-F“) развио је Конструкторски биро „Тупољев“ у СССР још 1960-их година. Потреба за овим авионом настала је због појаве нових америчких нуклеарних подморница опремљених балистичким пројектилима.Узимајући за основу конструкцију авиона Ту-95РЦ, конструктори су применили низ нових техничких решења. Ово је побољшало карактеристике полетања и слетања новог авиона и омогућило му да полеће и слеће и на импровизоване аеродроме.Ту-142 је имао осматрачки радар у носу авиона у централном делу трупа за откривање подморница на површини и испод перископа. Иза тога су се налазили одељци са противбродским ударним наоружањем и радио-хидроакустичним бовама. Такође, авион су опремили топом и модерним средствима радио-електронске борбе.Ту-142 је један од највећих авиона на свету са распоном крила од 50,4 метара и површином крила од 289,9 квадратних метара. Дужина авиона износи 53,07 метара уз максималну тежину од 185 тона и борбеним оптерећењем од 8845 килограма. Брзина кретања је 705 км/х уз практични домет од око 10.000 километара.Авиони овог типа су више пута модернизовани и модификовани. Стручњаци Тy-142 називају једним од најефикаснијих противбродских средстава у арсеналу руске поморске авијације.Такве летелице се углавном користе за патролирање подручјима у којима се могу налазити подморнице са нуклеарним пројектилима као и вишенаменске нуклеарне подморнице.„Авиони могу да пренесу информације о локацији подморница како бродовима, тако и центру за доношење одлука о уништењу подморница, или могу да примене своја средства за њихову ликвидацију“, каже саговорник РТ.Војни експерт Јуриј Кнутов истиче да упркос чињеници да су Тy-142 развијени још у СССР-у током Хладног рата, ови авиони се редовно модернизују и могу ефикасно да се супротставе чак и најсавременијим подморницама. Према његовим речима, узимајући у обзир појаву нових подморница у САД и Јапану, у најближе време руска летелица ће морати да прође још једну модернизацију специјалне опреме за потрагу и наоружања.Елемент система упозоравањаРуска стратешка авијација дугог домета– авиони Тy-160 и Тy-95МЦ, као и противбродски авиони Тy-142 и Ил-38 редовно лете изнад неутралних вода Артика и Северног Атлантика. Начелник Генералштаба Оружаних снага Русије Валериј Герасимов је још у новембру 2017. године истицао да је Русија повећала интензитет летова авијације дугог домета до нивоа совјетске ере.„У протеклих пет година, авиони авијације далеког домета извели су 178 ваздушних патролних летова у акваторији Норвешког, Северног, Црног, Јапанског и Жутог мора, у западном Пацифику и североисточном Атлантском океану, као и у Арктичкој зони. Ако упоредимо постигнуте показатеље са онима из времена СССР-а, интензитет летова авијације далеког домета одржава на истом нивоу. Притом број летова посада стратешких носача ракета Тy-160 и Тy-95МС порастао је за 10 одсто годишње“, прецизирао је Герасимов.Министар одбране Русије Сергеј Шојгу је 2018. открио да је противбродска авијација први пут од совјетских времена летела преко Северног пола до северноамеричког континента.Према речима Јурија Кнутова, узимајући у обзир актуелну војно-политичку ситуацију, летови противбродских авиона дугог домета на Арктику и северном Атлантику постају посебно актуелни.„Узимајући у обзир чињеницу да се близу руских граница интензивира активност НАТО флота, америчких бродова и пре свега нуклеарних подморница, постоји реална опасност по општу безбедност Русије. Разрада оваквих задатака сада је посебно важна, пошто Запад практично отворено прети Русији како санкцијама, тако и појачаним војним притиском, стога су такви летови неопходни“, сматра аналитичар.Према мишљењу експерта, сваки такав лет се може сматрати неком врстом мини вежбе у оквиру које се обучава посада, одрађујући координацију акција поморске авијације и противподморничких бродова Ратне морнарице Русије. Осим тога, Кнутов наглашава да је у смислу обезбеђивања стратешке безбедности Русије, Арктик од посебног значаја.Стога је, према његовим речима, главни задатак противбродских летелица да благовремено открију подморнице које су сподобне да пробију лед и изађу на површину.„Овај задатак захтева веома висок ниво обуке посаде. Ово је важно управо зато што се САД и НАТО у остваривању својих геополитичких циљева у великој мери ослањају на Арктик. На крају крајева, овуда је најближе долетети до Русије, а у овој области је тешко открити подморнице. А у актуелној војно-политичкој ситуацији, ово је фактички један од елемената система упозоравања на ракетни напад. Зато је на овим авионима и њиховим посадама веома велика одговорност“, закључио је Кнутов.
https://sputnikportal.rs/20220109/ruska-avijacija-ce-nastaviti-da-leti-iznad-arktika-i-atlantikom-1133159355.html
https://sputnikportal.rs/20211205/obuzdavanje-rastucih-vojnih-ambicija-zapada-kako-rusija-jaca-odbranu-na-arktiku-1132207727.html
https://sputnikportal.rs/20211114/arkticka-artiljerija-sta-sve-mogu-nove-samohotke-za-rusku-vojsku-1130997402.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111993/04/1119930408_170:0:2901:2048_1920x0_80_0_0_757ff89638ddf09b9d7590c3a5bde595.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
русија, тупољев, русија – војска и наоружање, војска и наоружање
русија, тупољев, русија – војска и наоружање, војска и наоружање
Арктичка мисија: „Тупољеви“ на задатку осигурања стратешке безбедности Русије
Посаде противбродских авиона дугог домета Тy-142 ће и ове године наставити дуге летове над акваторијом Арктика и Атлантика, поручили су из Северне флоте Русије, истичући да је тај задатак један од приоритетних за летелице тог типа.
Експерти кажу да је Ту-142 једно од најефикаснијих средстава за противподморничка дејства, а да је редовно патролирање северним поморским границама Русије посебно актуелно имајући у виду актуелну геополитичку ситуацију.
„Убице подморница“ у акцији
Из Северне флоте прецизирају да је у 2021. години просечна дужина летова у далекој поморској зони износила око 10 сати, док је просечно растојање пређено током једног лета премашило 7000 километара. Између осталог, осим ваздушног патролирања и обављања других операција, пилоти су вршили извиђање подручја под ледом и праћење ситуације на Арктику.
„Сви летови су били строго у складу са међународним правилима и споразумима о коришћењу ваздушног простора, без нарушавања граница приморских држава“, наглашавају у Северној флоти.
Авион Тy-142 (према НАТО кодификацији „Bear-F“) развио је Конструкторски биро „Тупољев“ у СССР још 1960-их година. Потреба за овим авионом настала је због појаве нових америчких нуклеарних подморница опремљених балистичким пројектилима.
Узимајући за основу конструкцију авиона Ту-95РЦ, конструктори су применили низ нових техничких решења. Ово је побољшало карактеристике полетања и слетања новог авиона и омогућило му да полеће и слеће и на импровизоване аеродроме.
Ту-142 је имао осматрачки радар у носу авиона у централном делу трупа за откривање подморница на површини и испод перископа. Иза тога су се налазили одељци са противбродским ударним наоружањем и радио-хидроакустичним бовама. Такође, авион су опремили топом и модерним средствима радио-електронске борбе.
Ту-142 је један од највећих авиона на свету са распоном крила од 50,4 метара и површином крила од 289,9 квадратних метара. Дужина авиона износи 53,07 метара уз максималну тежину од 185 тона и борбеним оптерећењем од 8845 килограма. Брзина кретања је 705 км/х уз практични домет од око 10.000 километара.
Авиони овог типа су више пута модернизовани и модификовани. Стручњаци Тy-142 називају једним од најефикаснијих противбродских средстава у арсеналу руске поморске авијације.
„Авиони Тy-142 могу да прелете велика растојања чак без допуне горива у ваздуху, а са пуњењем горива време лета и растојање које може да прелети постаје још дуже. Осим тога, имају веома моћну опрему која им омогућава да из ваздуха открију подморнице потенцијалног противника на дубини до 100 метара“, објашњава руски војни експерт, пуковник у пензији Виктор Литовкин.
Такве летелице се углавном користе за патролирање подручјима у којима се могу налазити подморнице са нуклеарним пројектилима као и вишенаменске нуклеарне подморнице.
„Авиони могу да пренесу информације о локацији подморница како бродовима, тако и центру за доношење одлука о уништењу подморница, или могу да примене своја средства за њихову ликвидацију“, каже саговорник РТ.
Војни експерт Јуриј Кнутов истиче да упркос чињеници да су Тy-142 развијени још у СССР-у током Хладног рата, ови авиони се редовно модернизују и могу ефикасно да се супротставе чак и најсавременијим подморницама. Према његовим речима, узимајући у обзир појаву нових подморница у САД и Јапану, у најближе време руска летелица ће морати да прође још једну модернизацију специјалне опреме за потрагу и наоружања.
Елемент система упозоравања
Руска стратешка авијација дугог домета– авиони Тy-160 и Тy-95МЦ, као и противбродски авиони Тy-142 и Ил-38 редовно лете изнад неутралних вода Артика и Северног Атлантика. Начелник Генералштаба Оружаних снага Русије Валериј Герасимов је још у новембру 2017. године истицао да је Русија повећала интензитет летова авијације дугог домета до нивоа совјетске ере.
„У протеклих пет година, авиони авијације далеког домета извели су 178 ваздушних патролних летова у акваторији Норвешког, Северног, Црног, Јапанског и Жутог мора, у западном Пацифику и североисточном Атлантском океану, као и у Арктичкој зони. Ако упоредимо постигнуте показатеље са онима из времена СССР-а, интензитет летова авијације далеког домета одржава на истом нивоу. Притом број летова посада стратешких носача ракета Тy-160 и Тy-95МС порастао је за 10 одсто годишње“, прецизирао је Герасимов.
Министар одбране Русије Сергеј Шојгу је 2018. открио да је противбродска авијација први пут од совјетских времена летела преко Северног пола до северноамеричког континента.
Према речима Јурија Кнутова, узимајући у обзир актуелну војно-политичку ситуацију, летови противбродских авиона дугог домета на Арктику и северном Атлантику постају посебно актуелни.
„Узимајући у обзир чињеницу да се близу руских граница интензивира активност НАТО флота, америчких бродова и пре свега нуклеарних подморница, постоји реална опасност по општу безбедност Русије. Разрада оваквих задатака сада је посебно важна, пошто Запад практично отворено прети Русији како санкцијама, тако и појачаним војним притиском, стога су такви летови неопходни“, сматра аналитичар.
Према мишљењу експерта, сваки такав лет се може сматрати неком врстом мини вежбе у оквиру које се обучава посада, одрађујући координацију акција поморске авијације и противподморничких бродова Ратне морнарице Русије. Осим тога, Кнутов наглашава да је у смислу обезбеђивања стратешке безбедности Русије, Арктик од посебног значаја.
„Арктик је прилично тежак регион у том погледу. Подморнице под ледом је веома тешко уочити. Слој леда искључује употребу сонарних бова и компликује борбу против већ откривених подморница“, објаснио је аналитичар
Стога је, према његовим речима, главни задатак противбродских летелица да благовремено открију подморнице које су сподобне да пробију лед и изађу на површину.
„Овај задатак захтева веома висок ниво обуке посаде. Ово је важно управо зато што се САД и НАТО у остваривању својих геополитичких циљева у великој мери ослањају на Арктик. На крају крајева, овуда је најближе долетети до Русије, а у овој области је тешко открити подморнице. А у актуелној војно-политичкој ситуацији, ово је фактички један од елемената система упозоравања на ракетни напад. Зато је на овим авионима и њиховим посадама веома велика одговорност“, закључио је Кнутов.