СВЕТ
Најновије вести из света

Откривен нови сој вируса корона, научници упозоравају на могућност високе стопе смртности и преноса

CC0 / Pixabay / Вирус корона
Вирус корона - Sputnik Србија, 1920, 27.01.2022
Кинески научници упозорили су на „потенцијалну претњу по биолошку безбедност“ коју представља нови сој вируса корона, који се може пренети са животиња на људе и не може бити „унакрсно неутралисан“ антителима која циљају ковид.
Истраживачи, од којих већина долази са Универзитета Вухан, „неочекивано су открили“ да сој НеоКоВ откривен у Јужној Африци и његов „блиски сродник“ ПДФ-2180-ЦоВ „могу ефикасно користити неке врсте ензима 2 који конвертује ангиотензин шишмиша ( АЦЕ2) и људски АЦЕ2 за улазак“, преноси РТ.
САРС-КоВ-2, који је први пут идентификован у Вухану, а касније изазвао пандемију ковида 19, такође користи АЦЕ2 да уђе у људско тело.
Предиздање, објављено на порталу biorxiv, наводи да инфекција сојем који сада циља слепе мишеве, „не може бити унакрсно неутралисана антителима која циљају САРС-КоВ-2 или МЕРС-КоВ“.
Признајући да природа НеоКоВ-а „остаје загонетна“, научници упозоравају на „потенцијалну претњу људској биолошкој безбедности, уз високу стопу смртности и стопу преноса“.
Друге недавне студије, које су такође спровели кинески научници, показале су да је „прогенитор“ варијанте омикрона, која је изазвала нови талас инфекција широм света и која је сада доминантна у многим земљама, „прескочила са људи на мишеве, брзо акумулирала мутације које су погодиле зарази тог домаћина, а затим се вратила на људе“.
Tедрос Аданом Гебрејесус  - Sputnik Србија, 1920, 24.01.2022