00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОРБИТА КУЛТУРЕ
10:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
У којој књижевној епохи живимо
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Живот је као бокс: Научите да примате ударце, али задате победнички
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Пречник страним речима и изразима“
20:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Неко лаже: Трамп или Зеленски
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920, 19.07.2021
Подкаст
Спутњик вам представља своју аудио и видео продукцију. Ауторске емисије, ексклузивни интервјуи, анализе горућих питања, репортаже…

Српске локалне пруге иду у старо гвожђе | Енергија Спутњика

CC0 / пиксабеј / Железница
Железница - Sputnik Србија, 1920, 14.02.2022
Пратите нас
Тема новог издања „Енергије Спутњика“ су узроци и могуће последице најављеног демонтирања и уклањања око 435 километара старих пруга у Србији.
Кажу да су мреже саобраћајне инфраструктуре једне земље крвоток државе. А Србија, док гради брзу пругу, да би се повезала са ЕУ, истовремено најављује да ће у наредне две године демонтирати и уклонити око 435 километара старих пруга, на којима се железнички саобраћај већ деценијама не одвија. На тим трасама — капиларима локалног железничког саобраћаја није планирано постављање нових шина. Нису планиране за даљу експлоатацију. Као оправдање наводи се да се готово 400 километара тих пруга налази у Војводини, а да на некима од њих возови не саобраћају више од 40 година.
У Европи, међутим, локални железнички саобраћај не губи на значају, ни путнички ни железнички, и поред тога што њихова рентабилност можда не би показала конкретан профит од наплате карата. Односно, трошкова превоза роба. Држава, једноставно, субвенционише железнички саобраћај.
Зато се поставља питање да ли је Србија одлуку да уклони шине са траса железничких пруга донела размотривши добро и „за“ и „против“ аргументе? Да ли је спроведена адекватна анализа тржишта, односно, потреба и за робни и за путнички саобраћај?
Чини се, заправо, да је коришћење железничког саобраћаја престало због застарелих пруга, кашњења и укидања неких возова... Да је то утицало на одливања транзита са железничког саобраћаја на друмски. А да локалне самоуправе нису схватиле да укидање пруга, које их повезују са центрима — привредним и административним, никако неће допринети спречавању миграције становништва, привлачењу инвеститора и свеукупном развоју.
О свим овим питањима, о томе да ли је и колико слушана струка, где смо по питању коришћења републичког, регионалног и локалног железничког саобраћаја у односу на европске земље, који су еколошки аспекти враћања железничком саобраћају и шта треба чинити убудуће, у емисији „Енергија Спутњика“ Јелица Путниковић разговара са др Горданом Стојићем, професором са Департмана за саобраћај Факултета техничких наука у Новом Саду.
Енергија Спутњика“ је емисија портала и радија Спутњик коју води Јелица Путниковић, стручњак за енергетику.
Теме су махом везане за енергетику и економију, локалног и глобалног карактера, а гости су стручњаци у својим пољима. Емитује се сваког понедељка у 21.00.
Српске локалне пруге иду у старо гвожђе | Енергија Спутњика
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала