Крокодил убица диносауруса: Откривени остаци необичног предатора

CC0 / Unsplash/Robert Zunikoff / Крокодил
Крокодил - Sputnik Србија, 1920, 16.02.2022
Фосилизовани остаци крокодила, који је као последњи оброк појео малог диносауруса, откривени су у Аустралији.
Крокодил чији су фосилизовани остаци, стари око 95 милиона година, нађени добио је име Confractosuchus sauroktonos, или у преводу са грчког и латинског крокодил убица диносауруса.
У његовом стомаку нађене су кости младог орнитопода, диносауруса који се кретао на две ноге и био биљојед. То су уједно и прве кости орнитопода нађене у Аустралији, а научници наводе како постоји могућност да је у питању нова врста тог диносауруса.
Иако остаци крокодила нису имали реп и задње ноге, његова лобања и кости већег дела тела били су нетакнути, а процењује се да је био дуг 2,5 метра, наводи се у научној студији, објавио је Музеј аустралијских диносауруса у Винтону, у аустралијској држави Квинсленд.
И до сада је било посредних доказа, попут трагова зуба на костима, како су се у праисторијски крокодили хранили диносаурусима, било да су их нападали или јели њихове остатке, али ово је први случај да је нађен директан доказ, наводи се у студији објављеној у научном часопису „Истраживања Гондване“.
Новооткривене остатке крокодила било је тешко раздвојити од стена у којима су фосилизовани, па су научници скенирали остатке компјутерском томографијом. Тако су открили да је диносаурус био тежак око 1,7 килограма. Његов скелет је био целовит у стомаку крокодила, што указује да је прогутан цео, а не у деловима.
Научници верују да су диносауруси редовно били на менију ове врсте крокодила.
„Диносауруси су вероватно били важан извор хране у ланцу исхране у периоду Креде“, каже Мет Вајт из Музеја аустралијских диносауруса, вођа истраживања, преноси „Лајвсајенс“.
У Енглеској откривен фосил џиновског „морског змаја“ - Sputnik Србија, 1920, 12.01.2022