- Sputnik Србија, 1920, 24.01.2022
КУЛТУРА
Рубрика која прати културне феномене и догађаје, ствараоце и личности који својим делом креирају савремену културну сцену у земљи и у свету.

Бети Ђорђевић добитница Награде Нишвила за животно дело

© Фото : YouTube printscrnБети Ђорђевић
Бети Ђорђевић - Sputnik Србија, 1920, 03.03.2022
Пратите нас
Бети Ђорђевић, певачица раскошног гласа и истанчаног осећаја за џез интерпретацију овогодишња је добитница Награде Нишвил џез фестивала за животно дело.
Награда ће јој бити уручена 10. августа, а публици фестивала представиће се на отварању Нишвила, 11. августа када ће извести неколико нумера у пратњи Нишвил биг бенда.
Досадашњу каријеру Бети Ђорђевић, дугу пет деценија, обележило је неколико великох хитова из златног доба југословенске забавне музике током седамдесетих, када је сарађивала са врхунским композиторима и аранжерима, али и непристајање на било какве компромисе, односно, категорично одбијање да се зарад одржавања популарности приклони трендовима сумњивог уметничког квалитета.
Уместо снимања нових песама, великих концерата и гостовања на телевизијима, а све то са музиком коју како сама каже „не осећа и лично не прихвата“, одабрала је да за пробрану публику у клубовима изводи џез и соул програм и управо то јој је донело такорећи култни статус код поштовалаца квалитетне музике.
Јер свако ко је макар једном уживо чуо Бети Ђорђевић, мора се сагласити да је реч о једном од најбољих интерпретатора џеза на овим просторима свих времена.
Рођена је 1946. године у Куманову, а од своје петнаесте године живи у Београду, где је завршила и средњу музичку школу.
На музичку сцену сцену крочила је крајем шездесетих као чланица групе певача и гитаристе Слободана Боба Ђорђевића који јој постаје и супруг.
Као што је то био случај и са неки другим значајним српским инструменталистима и певачима, уз групу Боба Ђорђевића се „калила“ изводећи џез и соул на наступима у америчким клубовима у тадашњој Западној Немачкој.
Домаћа музичка јавност упознала ју је на наступима истог оркестра у београдском хотелу „Југославија“.
Осим „обичне“ публике која је због Бети тамо долазаила из вечери у вече, слушали су је и људи из дипломатског кора, значајни домаћи и страни уметници, гости Београда, па су тако њени наступи у овом хотелу постали практично обавезна дестинација у обиласку Београда.
Легенда каже да је на њихов наступ једне вечери после свог концерта свратила и чувена Ела Фицџералд и остала тамо целе ноћи.
Чули су је, међутим и значајни аутори са тадашње југословенске забавномузичке сцене, који су (што се тада подразумевало) по правилу имали и значајан џез „беркграунд“. С обзиром да тада (а на жалост ни сада) у Југославији није било тржишта за џез издања композитори аранжери И текстописци као што су Александар Кораћ, Звонимир Скерл, Боба Стефановић, а нешто касније и Енцо Лесић, Дејан Петковић, Слободан Марковић, Ведран Божић, Марина Туцаковић, Бора Ђорђевић почињу да специјално за њу пишу и аранжирају у потпуности поштујући њен џез и соул сензибилитет.
Међу тим песмама посебно се издвајају „Крај моје туге“ и „Почнимо љубав испочетка“ коју је извела на Београдском пролећу 1976. године.
Наступала је на скоро свим значајним фестивалима оног времена ( Опатија, Сплит, Хит парада...) у почетку са својим супругом Бобом Ђорђевићем, а касније соло.
У вокалној постави снова са Бисером Велетанлић, Надом Кнежевић и Бобом Стефановићем снимила је песме „Дан љубави“ и „Остави све“ које су као сингл објављене на етикети ПГП РТБ.
Великим концертом у београградској Комбанк дворани, Бети Ђорђевић је недавно обележелила пет деценија на сцени, а прилика да још већи аудиторијум чује како она изводи неке од својих хитова али и џез стандарде биће 11. августа на Нишвилу, преноси Танјуг.
Фестивал забавне и поп музике Београдско пролеће. - Sputnik Србија, 1920, 15.01.2022
КУЛТУРА
Почнимо љубав испочетка: Повратак Београдског пролећа, српског Сан Рема
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала