https://sputnikportal.rs/20220303/beti-djordjevic-dobitnica-nagrade-nisvila-za-zivotno-delo-1135016656.html
Бети Ђорђевић добитница Награде Нишвила за животно дело
Бети Ђорђевић добитница Награде Нишвила за животно дело
Sputnik Србија
Бети Ђорђевић добитница Награде Нишвила за животно дело
2022-03-03T20:44+0100
2022-03-03T20:44+0100
2022-03-03T20:44+0100
култура
култура
култура – вести
музика
нишвил
магазин
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/02/12/1134478924_0:26:1063:624_1920x0_80_0_0_319499ca6c80be006a1ea11ed6fab94d.jpg
Награда ће јој бити уручена 10. августа, а публици фестивала представиће се на отварању Нишвила, 11. августа када ће извести неколико нумера у пратњи Нишвил биг бенда.Досадашњу каријеру Бети Ђорђевић, дугу пет деценија, обележило је неколико великох хитова из златног доба југословенске забавне музике током седамдесетих, када је сарађивала са врхунским композиторима и аранжерима, али и непристајање на било какве компромисе, односно, категорично одбијање да се зарад одржавања популарности приклони трендовима сумњивог уметничког квалитета.Уместо снимања нових песама, великих концерата и гостовања на телевизијима, а све то са музиком коју како сама каже „не осећа и лично не прихвата“, одабрала је да за пробрану публику у клубовима изводи џез и соул програм и управо то јој је донело такорећи култни статус код поштовалаца квалитетне музике.Јер свако ко је макар једном уживо чуо Бети Ђорђевић, мора се сагласити да је реч о једном од најбољих интерпретатора џеза на овим просторима свих времена.Рођена је 1946. године у Куманову, а од своје петнаесте године живи у Београду, где је завршила и средњу музичку школу.Као што је то био случај и са неки другим значајним српским инструменталистима и певачима, уз групу Боба Ђорђевића се „калила“ изводећи џез и соул на наступима у америчким клубовима у тадашњој Западној Немачкој.Домаћа музичка јавност упознала ју је на наступима истог оркестра у београдском хотелу „Југославија“.Осим „обичне“ публике која је због Бети тамо долазаила из вечери у вече, слушали су је и људи из дипломатског кора, значајни домаћи и страни уметници, гости Београда, па су тако њени наступи у овом хотелу постали практично обавезна дестинација у обиласку Београда.Чули су је, међутим и значајни аутори са тадашње југословенске забавномузичке сцене, који су (што се тада подразумевало) по правилу имали и значајан џез „беркграунд“. С обзиром да тада (а на жалост ни сада) у Југославији није било тржишта за џез издања композитори аранжери И текстописци као што су Александар Кораћ, Звонимир Скерл, Боба Стефановић, а нешто касније и Енцо Лесић, Дејан Петковић, Слободан Марковић, Ведран Божић, Марина Туцаковић, Бора Ђорђевић почињу да специјално за њу пишу и аранжирају у потпуности поштујући њен џез и соул сензибилитет.Међу тим песмама посебно се издвајају „Крај моје туге“ и „Почнимо љубав испочетка“ коју је извела на Београдском пролећу 1976. године.Наступала је на скоро свим значајним фестивалима оног времена ( Опатија, Сплит, Хит парада...) у почетку са својим супругом Бобом Ђорђевићем, а касније соло.Великим концертом у београградској Комбанк дворани, Бети Ђорђевић је недавно обележелила пет деценија на сцени, а прилика да још већи аудиторијум чује како она изводи неке од својих хитова али и џез стандарде биће 11. августа на Нишвилу, преноси Танјуг.
https://sputnikportal.rs/20220115/pocnimo-ljubav-ispocetka-povratak-beogradskog-proleca-srpskog-san-rema-1133319470.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/02/12/1134478924_116:0:1063:710_1920x0_80_0_0_30fc7a1aae818bd5f53eae7df8cfe404.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
бети ђорђевић, награда, нишвил, животно дело, beti đorđević, nagrada, nišvil, životno delo
бети ђорђевић, награда, нишвил, животно дело, beti đorđević, nagrada, nišvil, životno delo
Бети Ђорђевић добитница Награде Нишвила за животно дело
Бети Ђорђевић, певачица раскошног гласа и истанчаног осећаја за џез интерпретацију овогодишња је добитница Награде Нишвил џез фестивала за животно дело.
Награда ће јој бити уручена 10. августа, а публици фестивала представиће се на отварању Нишвила, 11. августа када ће извести неколико нумера у пратњи Нишвил биг бенда.
Досадашњу каријеру Бети Ђорђевић, дугу пет деценија, обележило је неколико великох хитова из златног доба југословенске забавне музике током седамдесетих, када је сарађивала са врхунским композиторима и аранжерима, али и непристајање на било какве компромисе, односно, категорично одбијање да се зарад одржавања популарности приклони трендовима сумњивог уметничког квалитета.
Уместо снимања нових песама, великих концерата и гостовања на телевизијима, а све то са музиком коју како сама каже „не осећа и лично не прихвата“, одабрала је да за пробрану публику у клубовима изводи џез и соул програм и управо то јој је донело такорећи култни статус код поштовалаца квалитетне музике.
Јер свако ко је макар једном уживо чуо Бети Ђорђевић, мора се сагласити да је реч о једном од најбољих интерпретатора џеза на овим просторима свих времена.
Рођена је 1946. године у Куманову, а од своје петнаесте године живи у Београду, где је завршила и средњу музичку школу.
На музичку сцену сцену крочила је крајем шездесетих као чланица групе певача и гитаристе Слободана Боба Ђорђевића који јој постаје и супруг.
Као што је то био случај и са неки другим значајним српским инструменталистима и певачима, уз групу Боба Ђорђевића се „калила“ изводећи џез и соул на наступима у америчким клубовима у тадашњој Западној Немачкој.
Домаћа музичка јавност упознала ју је на наступима истог оркестра у београдском хотелу „Југославија“.
Осим „обичне“ публике која је због Бети тамо долазаила из вечери у вече, слушали су је и људи из дипломатског кора, значајни домаћи и страни уметници, гости Београда, па су тако њени наступи у овом хотелу постали практично обавезна дестинација у обиласку Београда.
Легенда каже да је на њихов наступ једне вечери после свог концерта свратила и чувена Ела Фицџералд и остала тамо целе ноћи.
Чули су је, међутим и значајни аутори са тадашње југословенске забавномузичке сцене, који су (што се тада подразумевало) по правилу имали и значајан џез „беркграунд“. С обзиром да тада (а на жалост ни сада) у Југославији није било тржишта за џез издања композитори аранжери И текстописци као што су Александар Кораћ, Звонимир Скерл, Боба Стефановић, а нешто касније и Енцо Лесић, Дејан Петковић, Слободан Марковић, Ведран Божић, Марина Туцаковић, Бора Ђорђевић почињу да специјално за њу пишу и аранжирају у потпуности поштујући њен џез и соул сензибилитет.
Међу тим песмама посебно се издвајају „Крај моје туге“ и „Почнимо љубав испочетка“ коју је извела на Београдском пролећу 1976. године.
Наступала је на скоро свим значајним фестивалима оног времена ( Опатија, Сплит, Хит парада...) у почетку са својим супругом Бобом Ђорђевићем, а касније соло.
У вокалној постави снова са Бисером Велетанлић, Надом Кнежевић и Бобом Стефановићем снимила је песме „Дан љубави“ и „Остави све“ које су као сингл објављене на етикети ПГП РТБ.
Великим концертом у београградској Комбанк дворани, Бети Ђорђевић је недавно обележелила пет деценија на сцени, а прилика да још већи аудиторијум чује како она изводи неке од својих хитова али и џез стандарде биће 11. августа на Нишвилу, преноси Танјуг.