Симбол Запада затвара врата: Ко ће заменити Мекдоналдс на руском тржишту
© Sputnik / Наталья Селиверстова
/ Пратите нас
Међу западним компанијама које су донеле одлуку да напусте руско тржиште налази се и Мекдоналдс. Од 850 ресторана у Русији, само у Москви се затвара око 250. У року од шест месеци до годину дана ланац Мекдоналдсових угоститељских објеката замениће руска домаћа производња.
ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА ЧИТАОЦЕ
Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму, а све видео садржаје на платформи „Одиси“ (odysee.com).
Због руске специјалне војне операције у циљу демилитаризације и денацификације Украјине, многе западне компаније одлучиле су да оду са руског тржишта. Америчка корпорација Мекдоналдс је у уторак саопштила да ће привремено затворити све своје ресторане и обуставити послове на руском тржишту.
Како је изјавио генерални директор Мекдоналдса Крис Кемпчински, компанија ће наставити да исплаћује плате свим својим запосленима уРусији.
Власти престонице, према речима градоначелника Москве Сергеја Собјанина, одлучиле су да издвоје 500 милиона рубаља за отварање новог ланца брзе хране који ће заменити Мекдоналдс. Врата нових руских угоститељских објеката биће отворена за раднике који су радили и у Мекдоналдсу.
Домаћа производња уместо Мекдоналдса
Ипак, према мишљењу експерта Руског института за стратешка истраживања Михаила Бељајева, сада треба размишљати која домаћа производња може заменити Мекдоналдс. У Русији постоји ресторан брзе хране „Крошка картошка“. Њихови производи би могли да се продају преко мреже Мекдоналдса.
„Имамо овај производ који би могао да се продаје преко мреже Мекдоналдса. Али и даље би било тешко такмичити се са овим брендом– он игра велику улогу на руском тржишту“, објашњава стручњак.
Тежак посао
Према његовим речима, Мекдоналдс је пре пуштања производа на руско тржиште прорачунао шта ће и колико ће бити тражено. На крају крајева, веома је важно не размишљати само о производу, већ и да се он може технолошки прилагодити брзој храни и уклопити у распон цена.
„Све се ово мора имати на уму. Поента није само осмислити јело из руске кухиње. Треба то јело прилагодити брзој храни. Овде се не ради о елитним ресторанима, већ масовној производњи“, појашњава експерт. Саговорник додаје да је Мекдоналдс имао раднике који су радили доставу, као и прозорчиће кроз које се обављала брза услуга.
„Он је испрва дошао код нас као егзотик, као парче Запада. Тако је изазвао налет потражње. Како бисмо продрли на наше тржиште, нама је потребна добро осмишљена реклама која ће заинтересовати народ. Дакле, ово је јако тежак посао“, изјавио је стручњак.
Гледајући то са неке друге стране, експерт појашњава да је ово интересатна могућност за оне који немају посао. „Биће потребни људи различитих квалификација, различитог нивоа и биће повећана потражња за радном снагом“, додаје он.
Иде у корист Русији
Бељајев напомиње да нема потребе да се све ствара од нуле – да се гради предузеће, купује опрема и ангажује особље– све је ту. „Говоримо о развоју и имплементацији новог производа који треба да постане профитабилан“, каже он.
Како он наводи, ако се све одради паметно и професионално, руски ресторани брзе хране ће Мекдоналдс заменити до јесени. Према његовом мишљењу, ови угоститељски објекти су посебно били тражени међу младима, али генерално, њихов одлазак са тржишта иде у корист Русији.
„Генерално, њихов одлазак ће помоћи у промоцији наших руских брендова. То ће бити велики додатак нашој привреди. Уколико би Мекдоналдс отишао са тржишта са нашим производима који су произведени у нашој земљи, ми бисмо морали да почнемо од нуле, а то би за нас било скупље“, објашњава он.