Застава Србије - Sputnik Србија, 1920
СРБИЈА
Најновије вести, анализе и занимљивости из Србије

Игре Западних служби са лажним бомбама: Притисак на Србију да угаси авио-линију до Москве

© Sputnik / ALEXA STANKOVICСрпска полиција на аеродрому Никола Тесла
Српска полиција на аеродрому Никола Тесла - Sputnik Србија, 1920, 16.03.2022
Пратите нас
Дојаве о бомбама на летовима из Београда за Москву могу да буду игранка западних служби и њихов покушај да спрече да из Србије постоји излаз према Русији, упозорава за Спутњик Марко Ницовић, експерт за безбедносна питања.
Спутњик и РТ - цензура  - Sputnik Србија
ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА СВЕ ЧИТАОЦЕ

Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите ина каналу Спутњик Србија на Телеграму, асве видео садржаје на платформи „Одиси“(odysee.com).

„Наше безбедносне службе знају посао, треба их пустити да га раде. Не смемо да дозволимо да се неко са стране игра нашим службама и државом, у супротном летови ће бити обустављени, истиче Ницовић.

Три лажне бомбе само до Москве

Трећи пут за свега неколико дана "Ер Србији" је упућена претња да је у авиону из Београда за Москву постављена бомба, а једна летилица морала је и да се врати на полазни аеродром. Пријаве о бомби су стигле телефоном и преко имејла, а за једну су домаће службе већ утврдиле долази из Украјине.
Аеродром "Никола Тесла" једина је европска ваздушна лука из које се може летети за Руску Федерацију, па је током последње две недеље домаћа авио - компанија дуплирала број полазака за Москву у коју се сада лети и до 15 пута недељно. Али, лажне дојаве све чешће приземљују авионе, као да је некоме са стране циљ да се та линија укине.
Експерт за безбедност Ницовић каже да не треба заборавити ни да је сам аеродром „Никола Тесла“ у власништву француске компаније „Ванси“, али да је то само један од разлога што мисли да је дојава о бомбама игранка западних служби.
„Знамо да Французи имају велику контролу земаљског дела аеродрома, већ пет година управљају њиме. Али, мислим да се игранка обавештајних служби огледа у томе што заправо Американци покушавају да зачепе сваки пролаз према Русији и из Русије ка напољу“, каже Ницовић.
© AP Photo / Darko VojinovicЕр Србија
Ер Србија - Sputnik Србија, 1920, 16.03.2022
Ер Србија

Турску као чланицу НАТО не блокирају

Он додаје да је парадокс да Турска, која је чланица НАТО, нема укинуте летове за Москву, а Србију која је мала земља, настоје по сваку цену да спрече. Истиче да проблем није у нашим службама које брину о безбедности путника.
„Наше службе могу лако да утврде одакле долазе ти позиви о подметању бомбе. БИА или Криминалистичка полиција, такође могу врло лако технички да нађу тачно одакле је све организовано, одакле се шаљу лажне дојаве, али овде је циљ чисто политички. Наше службе све могу да реше, али вероватно су и под притиском западних, које их спречавају да раде свој посао. То је суштина“, тврди члан Светске асоцијације шефова полиције.
Он додаје да и иначе сав пртљаг пролази строгу контролу, да је врло лако могуће спречити да дојаве о подметнутој бомби прођу без икаквог ефекта, јер су уствари лажне.
„Заправо се, на неки начин, ради о специјалном рату против Србије и Русије. Имам апсолутно поверење у наше антидиверзионе службе, да нису под притиском, авион се не би вратио“, каже Ницовић.

Очигледан притисак на Србију

Уредник портала „Авиатика“ Драган Николић сматра да су дојаве о бомбама вид притиска зато што Србија није увела санкције Русији. Он скреће пажњу на стуб срама коме је изложена наша авио - компанија на друштвеним мрежама.
„“Ер Србија“ тренутно је жртва кенсл културе која је ужасно сурова, коју смо ми као народ већ доживели деведесетих, али у много мањој и блажој мери, то као да је била проба за ово што се данас дешава. Нико не каже ни једну ружну реч против „Ер Ал“-а, израелске авио компаније која скоро свакодневно лети за Москву из Тел Авива, нико није рекао ружну реч против „Туркиш Ерлајса“, „Емирата“, „Етихада“, само против наше компаније“, објашњава Николић.

Каква је судбина линије до Русије?

Он је уверен да ће судбина даљих летова за Русију бити условљена политичким одлукама и притисцима са Запада, без обзира што, како каже, руским држављанима није забрањен улазак у земље ЕУ, дакле, могу слободно да путују.
„Држава мора да убрза истрагу и да пооштри санкције. Ако је у питању страни држављанин, било да је из Украјине, Русије или Немачке, мора да се реагује преко Интерпола, то је процедура. Док казне не буду веома строге, ово неће престати. Међутим, мислим да живимо у свету у коме је немогуће казнити онога ко у овом тренутку следи западни наратив“, каже Николић.
Он се нада да ће ипак доћи до промене правила, да ће контрадиверзионе контроле бити појачане, јер, ако до тога не дође, авиони ће се враћати на почетни аеродром, а то отвара питање комерцијалне исплативости.
„Свако враћање авиона на полазни аеродром је јако скупо, све те контроле и провере су скупе. Путници губе, авио компаније губе, ако се наставе овако честе лажне пријаве, то ће постати неиздрживо, верујем да ће компанија морати да нешто уради да смањи тај притисак“, каже Николић.

Безбедност на првом месту

Ницовић додаје да у овој ситуацији пре свега треба мислити о најважнијем сегменту - безбедности, ваздухоплови су врло важна компонента економског стања земље, али колико су безбедни авиони, толико је и земља безбедна.
„Српска служба мора да штити све ваздухоплове из Србије, без обзира да ли авион иде за Москву или за Џибути. Свеједно, то је посао контрадиверзионих и обавештајних служби, криминалистичке полиције и ИТ службе. Кад би наши радили колико треба, врло лако би нашли да све долази са једног места, организовано, уз подршку обавештајних служби Запада. Србија очигледно покушава да се одупре, али и не сме до краја. Чим не може неколико пута, то већ постаје незгодно и за службу и за Србију“, закључује Ницовић.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала